Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

    Voorlopig geen races of testen meer op het legendarische circuit. De Raad van State heeft de exploitatievergunning van het circuit opgeschort. Buurtbewoners zouden te veel last hebben van lawaaihinder. Toch wel frappant voor een circuit dat al meer dan 80 jaar gebruikt wordt. Ik neem aan dat het geen 90-jarigen zijn die plots last krijgen van lawaai...
    Waarschijnlijk weer een politiek spelletje en hopelijk wordt alles snel geregeld.
    Arm België!

  • #2
    Re: Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

    Zal idd wel weer een addertje onder zitten. Belachelijk dat we die paar zaken die we in BE hebben nu ook nog gaan sluiten. Ik kan er echt van genieten om een dagje op het ciricuit van Francorchamps aanwezig te zijn. Hoop dat het snel voorbij is en dat er niet al teveel event-organisaties voor een alternatief gaan zoeken.

    Comment


    • #3
      Re: Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

      Binnenkort worden we hier in België nog verplicht om een geluidsdichte WC in ons huis te voorzien ... onze buur zou last kunnen krijgen van geluidshinder ... en de rest
      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

      Comment


      • #4
        Re: Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

        Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
        Voorlopig geen races of testen meer op het legendarische circuit. De Raad van State heeft de exploitatievergunning van het circuit opgeschort. Buurtbewoners zouden te veel last hebben van lawaaihinder. Toch wel frappant voor een circuit dat al meer dan 80 jaar gebruikt wordt. Ik neem aan dat het geen 90-jarigen zijn die plots last krijgen van lawaai...
        Waarschijnlijk weer een politiek spelletje en hopelijk wordt alles snel geregeld.
        Arm België!
        Heeft met centen te maken en een bepaalde begroting.
        Heb er iets over gelezen in de krant(en).

        Ik ken de plaatselijke toestand niet maar op 80 jaar kan er heel veel veranderen.
        Dus minder vrij liggende grond en meer huizen in de buurt?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

          Heb op de radio gehoord dat dit het gevolg is van een twee jaar oude klacht, enne dat er sinds twee jaar en na de aanpassingen van de uitbater geen klachten meer waren ???
          Rudy,

          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

          Comment


          • #6
            Re: Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

            Dit is simpel op te lossen hoor, diegene die deze klacht ingediend heeft mag in mijn huis komen wonen en ik verhuis wel naar ginder ... moet ik geen uur meer rijden om aan het circuit te geraken.

            Wat een onzin allemaal hoor, kopen ze een lapje grond ginder, goed wetende dat er een circuit in de buurt is, bouwen hun huisje en dan gaan ze klagen van geluidshinder ... dat weet je toch als je ervoor kiest om daar te wonen hé.

            Is al net zo belachelijk als klacht indienen omdat die trein achter je tuin te veel lawaai maakt ... die sporen lagen er ook al voordat je er kwam wonen. Doet me trouwens serieus denken aan al die mensen die zo moeilijk doen in Zaventem en omstreken, de grond is daar goedkoper dan elder in de buurt van Brussel, en dan maar klagen dat er lawaai is dat weet je toch gewoon hé.

            Ik zou het ook niet kunnen naast een luchthaven wonen, dus ik mag elke dag een uur rijden 's morgens om op mijn werk in Brussel te geraken ... 't is het één of het ander hé, alleen maar voordelen kan niet hé. Ik woon nu 'op den buiten', dus moet ik enkele km met de fiets rijden om een bakker te vinden ... dat wist ik op voorhand, dat zijn toch dingen waar je op let voordat je ergens een huis of grond koopt ?

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Wat een onzin allemaal hoor, kopen ze een lapje grond ginder, goed wetende dat er een circuit in de buurt is, bouwen hun huisje en dan gaan ze klagen van geluidshinder ... dat weet je toch als je ervoor kiest om daar te wonen hé.

              Is al net zo belachelijk als klacht indienen omdat die trein achter je tuin te veel lawaai maakt ... die sporen lagen er ook al voordat je er kwam wonen. Doet me trouwens serieus denken aan al die mensen die zo moeilijk doen in Zaventem en omstreken, de grond is daar goedkoper dan elder in de buurt van Brussel, en dan maar klagen dat er lawaai is dat weet je toch gewoon hé.
              Daar ben ik het mee eens. Als de voorwaarden van de vergunning effectief geschonden zouden worden (zo zijn er in Zolder afspraken over de uren waarop er geracet mag worden), dan is het een ander verhaal natuurlijk.
              about.me/stijnv

              Comment


              • #8
                Re: Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ik ken de plaatselijke toestand niet maar op 80 jaar kan er heel veel veranderen.
                Dus minder vrij liggende grond en meer huizen in de buurt?
                Op 80 jaar zal de geluidshinder fors afnemen!
                Veel strengere geluidsnormen, veel betere isolatie, ...
                Probleem is dat vermoedelijk een of andere hogepiet er goedkoop een stukje grond kunnen kopen heeft en het nu wat wil opwaarderen.
                Zelfde met Zaventem ... die vliegers zijn er al héél lang en de buurtbewoners ook, alleen zijn er wat hogepieten de vrijliggende landbouwpercelen komen opkopen aan een spotprijs en hebben er via via een bouwvergunning voor gekregen. Die huizen worden nu bewoond door ofwel hoge pieten of duur verhuurd als luxewoning ... daardoor komen de klachten van mensen die naar het geluid toe verhuisd zijn.
                Heb nu op de boerenbuiten eens een ezel of paard dat wat lawaai maakt of een varken dat wat stinkt ... gegarandeerd een klacht van een of andere nieuwe buurtbewoner dat niet eens weet wat een varken is.
                Geluidshinder is niet plezant maar als je er zelf gaat naastwonen moet je het ook maar accepteren. Het zou anders zijn mocht de buurt daar al 80 jaar wonen en ze er nu plots een circuit komen leggen.

                Edit : Zie dat mijn verhaal wat overeenkomt met dat van LamboCars ... had het zijn nog niet echt gelezen.
                Last edited by VerSeg; 24 september 2009, 12:20.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Is al net zo belachelijk als klacht indienen omdat die trein achter je tuin te veel lawaai maakt ... die sporen lagen er ook al voordat je er kwam wonen. Doet me trouwens serieus denken aan al die mensen die zo moeilijk doen in Zaventem en omstreken, de grond is daar goedkoper dan elder in de buurt van Brussel, en dan maar klagen dat er lawaai is dat weet je toch gewoon hé.
                  Ben je over mij bezig? Wij hebben een huis in Vilvoorde en de trein passeert inderdaad achter onze tuin en 's nachts vliegen er ook vliegtuigen over ons huis... maar wij klagen niet omdat we ook de voordelen hebben van een station dichtbij en de luchthaven op 10 minuten per auto...

                  Diegene die al die processen ingespannen hebben tegen de luchthaven zijn slechts enkele uitzonderingen... zoals gewoonlijk is het een minderheid die het meeste lawaai maakt. Er zou eens een groep moeten gevormd worden en een petitie beginnen tegen de mensen die te veel lawaai maken over de nachtvluchten...

                  Dany_

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

                    Misschien heeft dit er iets mee te maken ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                      Ben je over mij bezig? Wij hebben een huis in Vilvoorde en de trein passeert inderdaad achter onze tuin en 's nachts vliegen er ook vliegtuigen over ons huis... maar wij klagen niet omdat we ook de voordelen hebben van een station dichtbij en de luchthaven op 10 minuten per auto...

                      Diegene die al die processen ingespannen hebben tegen de luchthaven zijn slechts enkele uitzonderingen... zoals gewoonlijk is het een minderheid die het meeste lawaai maakt. Er zou eens een groep moeten gevormd worden en een petitie beginnen tegen de mensen die te veel lawaai maken over de nachtvluchten...

                      Dany_
                      Helemaal niet hoor

                      Toen wij enkele jaren geleden grond aan het zoeken waren hadden we ook een mooi lapje gevonden (12a) in Kumtich, mooie prijs en met een haag van hoge bomen achteraan op het perceel ... zag er ideaal uit, tot we (gelukkig) de trein hoorden voorbij komen net achter die bomen.

                      Het feit dat de sporen net achter de grond lagen was ons niet direct opgevallen, de prijs was natuurlijk redelijk laag, maar toen wisten we direct waarom ... we zijn blijven doorzoeken om uiteindelijk net voorbij Tienen een lapje van 50a te vinden met de Gete achteraan ... prachtig, en rustig ... en niet echt veel duurder

                      Maar wij moeten dus redelijke afstanden doen om de kinderen naar school te brengen, boodschappen doen ... het dichtsbijzijnde station (Tienen) is toch snel enkele km verder, het heeft allemaal zijn voor- en nadelen, het zijn keuzes die je maakt.

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

                        Wat een onzin allemaal hoor, kopen ze een lapje grond ginder, goed wetende dat er een circuit in de buurt is, bouwen hun huisje en dan gaan ze klagen van geluidshinder ... dat weet je toch als je ervoor kiest om daar te wonen hé.

                        Is al net zo belachelijk als klacht indienen omdat die trein achter je tuin te veel lawaai maakt ... die sporen lagen er ook al voordat je er kwam wonen. Doet me trouwens serieus denken aan al die mensen die zo moeilijk doen in Zaventem en omstreken, de grond is daar goedkoper dan elder in de buurt van Brussel, en dan maar klagen dat er lawaai is dat weet je toch gewoon hé.
                        Zo is het ook de luchthaven van Deurne vergaan. Kapotgemaakt omdat de sossen er een sociale woonwijk bouwden, vlak naast de startbaan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spa-Francorchamps (tijdelijk) dicht

                          Ondertussen is het toch weer opgelost geraakt :
                          Waals minister Henry trekt geschorste vergunning Francorchamps in

                          De activiteiten kunnen gewoon doorgaan momenteel

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment

                          Working...
                          X