Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De magnetische motor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De magnetische motor

    Lang,erg lang geleden ( denk rond '65 ) zag ik een televisiedocumentaire op de toenmalige BRT ( was het "Echo" ? ) waarin een magnetische motor werd voorgesteld.Die motor had dus nul procent uitstoot en werkte quasi geluidloos.
    Ik denk dat het Jan van Rompaey was die nadien verklaarde dat hij geïnteresseerde telefoons kreeg van ondermeer Peugeot.
    Nu weet ik ook wel dat we het erover eens zijn dat het perpetuum mobile niet kan bestaan ( tweede wet van de thermodynamica ?),maar ik stel me toch enkele vragen.
    Ten eerste,hoeveel energie kost het om een stuk ijzer te magnetiseren.
    Ten tweede,hoeveel energie kan zo'n gemagnetiseerd stiuk ijzer maximaal opbrengen? (Het is te zeggen: Panamarenko heeft ook een kunstwerk gepresenteerd met een zwevend blok metaal,dat bleef zweven omdat het gemagnetiseerd was en boven een ander stuk gemagnetiseerd metaal was gepositioneerd met de gelijke ladingen naar elkaar toe.Hoeveel gewicht zou je op het bovenste stuk metaal kunnen leggen alvorens dat toch gaat zakken en,ondanks de afstotende kracht van het onderste stuk metaal,er bovenop en tegenaan gaat liggen ? En in welke eenheid druk je die kracht uit ?Newtonmeter ? Regulus were are you ?
    Ik stel me deze vragen omdat,ten eerste,dezer dagen de roep naar milieuvriendelijke motoren meer dan ooit aan de orde van de dag is,verder is het vreemd dat je er nooit meer iets over verneemt.


    Walter
    D850

  • #2
    Re: De magnetische motor

    Hier zal je zeker een bevredigend antwoord krijgen

    ook:
    "The Perendev magnetic motor brings a new form of energy to the World, No fossil fuel is used in the running of the motor, the motor runs on Magnetic/electri...
    Last edited by toerist; 23 september 2009, 10:49.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: De magnetische motor

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Lang,erg lang geleden ( denk rond '65 ) zag ik een televisiedocumentaire op de toenmalige BRT ( was het "Echo" ? ) waarin een magnetische motor werd voorgesteld.Die motor had dus nul procent uitstoot en werkte quasi geluidloos.
      Ik denk dat het Jan van Rompaey was die nadien verklaarde dat hij geïnteresseerde telefoons kreeg van ondermeer Peugeot.
      Nu weet ik ook wel dat we het erover eens zijn dat het perpetuum mobile niet kan bestaan ( tweede wet van de thermodynamica ?),maar ik stel me toch enkele vragen.
      Ten eerste,hoeveel energie kost het om een stuk ijzer te magnetiseren.
      Ten tweede,hoeveel energie kan zo'n gemagnetiseerd stiuk ijzer maximaal opbrengen? (Het is te zeggen: Panamarenko heeft ook een kunstwerk gepresenteerd met een zwevend blok metaal,dat bleef zweven omdat het gemagnetiseerd was en boven een ander stuk gemagnetiseerd metaal was gepositioneerd met de gelijke ladingen naar elkaar toe.Hoeveel gewicht zou je op het bovenste stuk metaal kunnen leggen alvorens dat toch gaat zakken en,ondanks de afstotende kracht van het onderste stuk metaal,er bovenop en tegenaan gaat liggen ? En in welke eenheid druk je die kracht uit ?Newtonmeter ? Regulus were are you ?
      Ik stel me deze vragen omdat,ten eerste,dezer dagen de roep naar milieuvriendelijke motoren meer dan ooit aan de orde van de dag is,verder is het vreemd dat je er nooit meer iets over verneemt.


      Walter
      Toch wel eigenaardig, zoveel filmpjes over magneetmotoren, maar nergens resultaten, zouden ze dan toch zwijgen als vermoord, moest zoiets echt bestaan, mogen ze de olieplatformen sluiten, gedaan met windmolens en zonnepanelen.

      Maar zou de kracht van een magneet energie kunnen afgeven, zonder uitputting.

      Volgens deze filmpjes wel dus.

      "The Perendev magnetic motor brings a new form of energy to the World, No fossil fuel is used in the running of the motor, the motor runs on Magnetic/electri...


      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.




      Zelfgemaakte animatie vanuit het geloof dat de Magneet Motor kan werken en er zo snel mogelijk moet komen!!


      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


      Last edited by Guest42; 24 september 2009, 09:25. Reden: Linkjes bijgevoegd.

      Comment


      • #4
        Re: De magnetische motor

        HTML-code:
        Ten eerste,hoeveel energie kost het om een stuk ijzer te magnetiseren.
        Ten tweede,hoeveel energie kan zo'n gemagnetiseerd stiuk ijzer maximaal opbrengen?
        Iedere electromotor heeft een rotor die door een electrische stroom gemagnetiseerd wordt, met de bedoeling dat 2 tegengestelde polen elkaar aantrekken. op het ogenblik dat de 2 polen tegenover elkaar staan wordt de stroom onderbroken , valt de magnetisatie weg en draait de rotor door.
        Die magneet motoren veronderstellen "permanente " magneten, ze zullen 1 maal draaien tot de 2 polen tegenover elkaar staan en dan niet meer, omdat men een permanente magneet niet zomaar kan afschakelen, tenzij door ze om te polen met electrische stroom,...dan heb je een electromotor
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #5
          Re: De magnetische motor

          juist , en wanneer een magneet een stuk ijzer doet zweven dan spreken we van kinetische krachten en of daar energie ( dynamische krachten)uit te halen valt zal de toekomt moeten brengen?

          Comment


          • #6
            Re: De magnetische motor

            Het is in essentie nochtans vrij simpel

            You cannot win
            You cannot even play even, except when it's very cold
            It never gets that cold

            Natuurlijk kan men uit permanente magneten energie halen, het volstaat om ze rond te draaien in een spoel.

            Paul

            Comment


            • #7
              Re: De magnetische motor

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Natuurlijk kan men uit permanente magneten energie halen, het volstaat om ze rond te draaien in een spoel. Paul
              Je kan geen 30 Km rijden zonder ergens wel zo'n toestel te zien. Langs de E17 in Kruibeke hebben ze er onlangs nog een paar bijgebouwd. In Duitsland staat het vol langs de snelwegen.
              Peter
              2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
              gspep.smugmug.com & steendorp.info

              Comment


              • #8
                Re: De magnetische motor

                Kracht en energie zijn niet dezelfde.

                Een magnetische kracht kan een potentiele energie zijn. Neem twee magneten die tegenover staan, maar die elkaar afstoten. Wanneer eentje losgelaten wordt, zal die zich van de andere verwijderen. Vang die beweging en je hebt energie, maar eenmaal die magneet afgestoten is is de potentiele energie weg.

                Vervang die magnetische kracht door de zwaartekracht en je hebt hetzelfde probleem. Een keer het water door de stuwdam naar beneden is gestort, is de potentiele energie van dat water uitgeput. De enige manier waardoor de stuwdam kan blijven draaien is doordat het water met potentiele energie van boven blijft toestromen.

                Energie = kracht + verplaatsing. De Joule is de eenheid van energie, en is gedefinieerd als de energie nodig om een object 1 meter te verplaatsen met de kracht van 1 Newton.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: De magnetische motor

                  Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
                  Je kan geen 30 Km rijden zonder ergens wel zo'n toestel te zien. Langs de E17 in Kruibeke hebben ze er onlangs nog een paar bijgebouwd. In Duitsland staat het vol langs de snelwegen.
                  Inderdaad, gaan we eens kijken in Brugge bij Electrawinds, deze foto's heb ik er vier jaar geleden gemaakt.

                  Eentje van beneden af.



                  Een in de gondel 65 meter boven de grond, bedenk dat de rotor (hier wiel met electomagneten) ongeveer drie meter diameter meet, en rechtstreeks door de rotoras wordt aangedreven (dus zonder reductie).



                  En nu nog eentje door het dakraam, boven op de gondel, iedere propeller (bij deze molen) heeft een lengte van 32 meter als ik het goed voorheb, is natuurlijk verdraaibaar, en heeft aan de kern een asdiameter van 900 mm welke in een lager gedragen wordt.

                  Last edited by Guest42; 24 september 2009, 09:21.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De magnetische motor

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Inderdaad, gaan we eens kijken in Brugge bij Electrawinds, deze foto's heb ik er vier jaar geleden gemaakt.

                    Moogt ge daar binnen me ne pacemaker?
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: De magnetische motor

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Inderdaad, gaan we eens kijken in Brugge bij Electrawinds, deze foto's heb ik er vier jaar geleden gemaakt.
                      Zijn die molens van Belgische makelij?
                      (is OT maar wil het toch graag weten )
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: De magnetische motor

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Zijn die molens van Belgische makelij?
                        (is OT maar wil het toch graag weten )
                        Ik denk en weet het niet Theo, daar ze op dat moment van uit Duitsland de molens konden uitzetten, voor onderhoud, bezoek of controle, bij mijn bezoek werd de molen stilgelegd, want draaiende mag je er natuurlijk niet binnen als bezoeker, wij mochten met drie personen + één begeleider naar boven, twee met de trap, en twee met het liftje, de laatste 10 meter schat ik is zowiezo met de trap, er worden wel strenge veiligheidsvoorzieningen getroffen, zo heb je een harnas aan, met twee van die haken, waarvan er steeds één moet ingeklikt zijn, maar dan mag je ook door het dakluik naar buiten, boven op de hondel.

                        Naar ze mij daar hebben verteld, kan zo een molenpaal bij een noodstop op volle toeren tot 1,5 meter gaan doorbuigen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De magnetische motor

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ik denk en weet het niet Theo, daar ze op dat moment van uit Duitsland de molens konden uitzetten, voor onderhoud, bezoek of controle, bij mijn bezoek werd de molen stilgelegd, want draaiende mag je er natuurlijk niet binnen als bezoeker, wij mochten met drie personen + één begeleider naar boven, twee met de trap, en twee met het liftje, de laatste 10 meter schat ik is zowiezo met de trap, er worden wel strenge veiligheidsvoorzieningen getroffen, zo heb je een harnas aan, met twee van die haken, waarvan er steeds één moet ingeklikt zijn, maar dan mag je ook door het dakluik naar buiten, boven op de hondel.

                          Naar ze mij daar hebben verteld, kan zo een molenpaal bij een noodstop op volle toeren tot 1,5 meter gaan doorbuigen.


                          't Zijn schitterend gebouwde dingen,form follows function,op de een of andere manier hebben die wieken me altijd aan walvissen doen denken.
                          Begrijp ook niet dat onze kustbewoners zich zo fel verzet hebben tegen deze vorm van "horizonvervuiling".Als we daarmee in onze energiebehoefte kunnen voorzien zonder kernenergie of fossiele brandstoffen,mogen ze van mij heel Europa volzetten.




                          Walter
                          D850

                          Comment


                          • #14
                            Re: De magnetische motor

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Toch wel eigenaardig, zoveel filmpjes over magneetmotoren, maar nergens resultaten, zouden ze dan toch zwijgen als vermoord, moest zoiets echt bestaan, mogen ze de olieplatformen sluiten, gedaan met windmolens en zonnepanelen.
                            Daarom juist. Alles draait om geld én controle!
                            Ik ben trouwens al meerdere berichten tegengekomen over superefficiente (zelfs over-unity) zonnepanelen, dus ook dat zal mss niet kloppen

                            In die optiek is het ook geloofwaardig wanneer een hedendaagse grootheid als John Bedini beweert dat men hem is komen bedreigen om "...verder maar braaf naft te blijven tanken, of anders...!!!!" Hij mag ook verder doen zoals hij bezig is, zolang het bij "speelgoed" blijft en geen apparaten getoond worden die je huis van stroom kunnen voorzien. Nu, in dat "speelgoed" wordt genoeg aangetoond dat de boekjes niet volgt. Veel mensen beginnen met zijn Schoolgirl Motor na te maken.

                            Maar zou de kracht van een magneet energie kunnen afgeven, zonder uitputting.
                            Naar wat ik al hoorde: er zijn magneten die bv na 100 jaar versleten zijn, maar in principe wel, want de energie van de magneten komt uit de ether en is dus oneindig.

                            Volgens deze filmpjes wel dus.
                            http://www.youtube.com/watch?v=jYcjjSfiNNE&NR=1
                            Deze is alvast ontmaskerd als vals, maar ik heb de link niet voorhanden. Van de andere weet ik niets...

                            Ook Lindemann lijkt mij veel betrouwbaarder dan gemiddeld:
                            Hij laat bv in Electric Motor Secrets duidelijk en wetenschappelijk dingen zien die niet meer in "de boekjes" staan of ze tegenspreken. Natuurlijk geen full-blown over-unity machines, want ook hij blijft graag leven


                            En de hele DVD serie Energy from the Vacuum is natuurlijk interessant en bericht oa over bewijzen die uit de reguliere wetenschap komen maar die vreemd genoeg geen aanpassing in de modellen uit de boekjes teweegbrengen. Dit is deels omdat sommige takken niet nauw genoeg met elkaar verbonden zijn, omdat een verandering sowieso veel tijd vraagt, maar anderzijds en m.i. natuurlijk ook om het gepeupel oogkleppen voor te houden, zodat inkomsten en controle kunnen behouden blijven alwaar wij in het andere geval veel vrijer en machtiger zouden kunnen worden...
                            Last edited by Strobokop; 25 september 2009, 07:49.

                            Comment


                            • #15
                              Re: De magnetische motor

                              Oorspronkelijk geplaatst door Strobokop Bekijk bericht
                              blah blah blah
                              Blasphemy! Blasphemy I say!
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X