Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens????

    Hallo,

    Ik ben een nieuweling in de digitale fotografie, ik bezit een Canon 450D met een lens EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 IS (een heel standaard lensje) met een flitser speedlite 430EXII maar ik zou graag foto´s willen maken van mijn hobby (snowboarden) maar aangezien we in lage landen wonen moet dat indoor gebeuren. De indoorpistes zijn slecht belicht dus is mijn vraag welke lens zouden jullie gebruiken.
    Met de lens die ik nu heb is ook te langzaam, de foto´s zijn vaak onscherp om dit iets of wat scherp te stellen zet ik iso 1600 maar dan zijn foto zo grof korelig.
    Mijn instellingen zijn, lichtmeting op meervlaks en de AF mode op AI servo.
    Alle hulp en tips zijn welkom.

    Greetz

    Geert
    Canon 450D + 430 EX II + Canon 17-85 IS USM + Canon EF 50mm f/1.4 USM + Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Apo Macro II

  • #2
    Re: Welke lens????

    In dit geval, indoor dus, zal een EF 70-200mm F:2.8 L USM de beste keus zijn.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens????

      Hey,

      Dit is wel vrij dure lens. De canon EF 70-200mm F:2.8 L USM kost 1100euro en de Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM kost er 1600euro (wat is het verschil tussen die twee?), maar ik heb gekeken voor andere merken bv sigma Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM kost 660euro en Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD 660 euro.
      Welke lens zouden jullie kiezen???

      En ik zoek ook een fisheye, welk merk??? Als iemand nod goede tweedehands heeft liggen mag mij het altijd laten weten.

      thanks
      Canon 450D + 430 EX II + Canon 17-85 IS USM + Canon EF 50mm f/1.4 USM + Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Apo Macro II

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens????

        hey Geert,
        de Canon 70-200 lenzen kosten wel wat geld maar ze zijn elke € waard
        Verschil tussen de 70-200 2.8 en 70-200 2.8 IS zit in de Image Stabilizer. Die zorgt ervoor dat je langer uit de hand kan fotograferen.
        Ik heb zelf de Sigma 70-200 2.8 gehad en heb nu de 70-200 2.8 IS... Ik wil die Canon voor geen geld van de wereld omruilen tegen de Sigma... De Canon (zowel de IS als de niet-IS) is sneller, scherper, steviger gebouwd, produceert betere kleuren, ...

        De Canon 70-200 2.8 kan je tweedehands al voor 850 € vinden (dan is het verschil met de Sigma al een stuk kleiner) en de Canon 70-200 2.8 IS voor +- 1200 €...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens????

          Kom je wel uit met het bereik dat je nu hebt? Of wil je ook meer kunnen inzoomen?
          Als je bereik voldoet kun je kijken naar:
          Tamron 17-50 mm F/2.8
          canon 50 mm F/1.8
          De laatste is een vaste brandpunt, en laat dus geen zoomen toe. Maar laat wel het meeste licht door.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens????

            Indoor snowboarden...

            Een snelle en accurate autofocus lijkt me een noodzaak. De xxxD komen een heel eind, behalve wanneer er weinig licht is. Het is in ieder geval verstandig alleen het middelste AF punt + AI Servo te gebruiken.

            Daarnaast helpt het als je camera (relatief) schone beelden produceert op hoge ISO waarden. ISO1600-3200 of zelfs ISO6400 is geen overbodige luxe.

            Last but not least... hoe groter het diafragma, hoe lager de ISO waarden kunnen blijven om tot acceptabele sluitertijden te kunnen komen. Denk dan aan minimaal f/2 maar liever sneller.

            Ik weet natuurlijk niet hoe ver je van de actie bent verwijderd (voldoet de 18-55 qua afstand?), maar een 85mm 1.8 lens is zeer geschikt voor dit type fotografie. Deze lens heeft naast een snel diafragma ook een zeer snelle AF. De 135L voldoet ook goed, maar is al weer wat duurder en lastiger te gebruiken.
            Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens????

              Bedank voor jullie reactie. Ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb, ik ga eerst 85mm 1.8 kopen en dan goed sparen voor de 70-200mm 2.8L IS USM.
              Als ik wat actiefoto gemaakt zal ik posten voor wat reactie en tips te krijgen.

              Greetz
              Geert
              Canon 450D + 430 EX II + Canon 17-85 IS USM + Canon EF 50mm f/1.4 USM + Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Apo Macro II

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens????

                Oorspronkelijk geplaatst door geert001 Bekijk bericht
                Bedank voor jullie reactie. Ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb, ik ga eerst 85mm 1.8 kopen en dan goed sparen voor de 70-200mm 2.8L IS USM.
                Als ik wat actiefoto gemaakt zal ik posten voor wat reactie en tips te krijgen.

                Greetz
                Geert
                heel goede keuze Geert

                ik heb zelf ook de 85 1.8 en de 70-200 2.8 IS en, ondanks de 85 in het bereik van de 70-200 zit, vind ik dat die elkaar wel goed aanvullen
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment

                Working...
                X