Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze allround L-lens Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze allround L-lens Canon

    Keuze allround lens Canon

    Momenteel heb ik als standaardlens op mijn 40d de 17-85mm kitlens, maar ik denk erover na om een L glas te kopen als allrounder ...nu is echter de vraag:
    -ofwel de Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM Lens
    -ofwel -de iets lichterkere Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM Lens?!

    Als groothoek/fisheye gebruik ik ook de Tokina 10-17mm fisheye (F/3.5-4.5) en als zoomlens heb ik de Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS USM.

    Het zoombereik van de eerste is wel iets groter, maar ze is dan iets minder lichtsterk maar ze is dan wel weer +/- 150 euro "minder duur" dan de 24-70. (948€ / 1089€) ..en ze weegt ook minder!

    Meningen, opmerkingen, suggesties, ideetjes, ... allemaal welkom.
    Cheers, W.
    Canon EOS 40d - EF 70-200mm F 2,8 IS USM - EF 24-70mm F 2,8 USM - 50mm F 1.4 - Tokina 10-17mm Fisheye - Speedlite 430EX - Powershot SX200 IS (for sale) - Yashica-D - Yashica LM - Powershot G9

  • #2
    Re: Keuze allround L-lens Canon

    Oorspronkelijk geplaatst door wstreet Bekijk bericht
    de 17-85mm kitlens,
    Oorspronkelijk geplaatst door wstreet Bekijk bericht
    Als groothoek/fisheye gebruik ik ook de Tokina 10-17mm fisheye (F/3.5-4.5)
    Oorspronkelijk geplaatst door wstreet Bekijk bericht
    en als zoomlens heb ik de Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS USM.
    als dit je zoomlens is, wat zijn die andere twee dan?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Keuze allround L-lens Canon

      uit eigen ervaring:
      ik heb de 24 105 en ik ben heel tevreden van , zeer scherp, zit standaard op mijn 5dmk2
      groetjes aline
      groetjes aline

      Comment


      • #4
        Re: Keuze allround L-lens Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door wstreet Bekijk bericht
        Keuze allround lens Canon
        De enige allround L-lens van Canon is de 28-300 L

        Klaar.

        Comment


        • #5
          Re: Keuze allround L-lens Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          als dit je zoomlens is, wat zijn die andere twee dan?
          ik zal me beter uitdrukken ..70-200 = TELE-zoomlens
          Canon EOS 40d - EF 70-200mm F 2,8 IS USM - EF 24-70mm F 2,8 USM - 50mm F 1.4 - Tokina 10-17mm Fisheye - Speedlite 430EX - Powershot SX200 IS (for sale) - Yashica-D - Yashica LM - Powershot G9

          Comment


          • #6
            Re: Keuze allround L-lens Canon

            Voor een 1,6x crop camera is de EF-S 17-55 f2,8 IS nog steeds een heel goede keuze, maar er komen ook twee nieuwe standaardzoomlenzen met een wat groter zoombereik voor de EF-S camera's (maar die zijn niet zo lichtsterk als de 17-55).

            Moet het echt een "L" zijn?

            De 24-105 f4 L IS en de 24-70 f2,8 L hebben beiden hun specifieke sterke punten, ze zijn allebei heel erg goed en het is blijkbaar heel moeilijk om "de juiste" te kiezen.
            Over de keuze tussen die twee zijn er hier wel een aantal heel uitgebreide topics te vinden...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Keuze allround L-lens Canon

              Wat een vraag, je hebt breed (de Tokina) en je wil aanvulling, is 2.8 nodig DAN, of niet DAN F4 en meer bereik...simpel toch.

              Comment


              • #8
                Re: Keuze allround L-lens Canon

                Ik heb zelf ook voor deze keuze gestaan.
                Ik denk dat je voor jezelf eerst en vooral moet uitmaken of je ooit een overstap naar een full frame zal maken of niet.
                Indien niet - denk ik dat je niet beter kan hebben dan de 17-55 f2.8
                Moest je dit wel van plan zijn: 24-105 is een perfecte wandellens, niet te zwaar, scherp, snel en een zeer mooi berijk. Door de f4 echter niet echt lichtsterk maar wel met IS.
                De 24-70 f2.8 is dan weer zwaarder, groter (valt weer meer op) en heeft minder zoom maaaaar 2.8 (!)

                Ik heb eerst de 24-105 gehad en was hier zeer tevreden over maar ik miste toch de lichtsterkte.. dus heb ik deze onlangs verkocht en de 24-70 aangeschaft en ik moet zeggen nog geen moment spijt van gehad (heb deze natuurlijk nog maar een dikke week).

                Succes met je keuze!

                Mvg,
                SB
                Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

                Comment


                • #9
                  Re: Keuze allround L-lens Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door SBe Bekijk bericht
                  Ik heb zelf ook voor deze keuze gestaan.
                  Ik denk dat je voor jezelf eerst en vooral moet uitmaken of je ooit een overstap naar een full frame zal maken of niet.
                  Indien niet - denk ik dat je niet beter kan hebben dan de 17-55 f2.8
                  Moest je dit wel van plan zijn: 24-105 is een perfecte wandellens, niet te zwaar, scherp, snel en een zeer mooi berijk. Door de f4 echter niet echt lichtsterk maar wel met IS.
                  De 24-70 f2.8 is dan weer zwaarder, groter (valt weer meer op) en heeft minder zoom maaaaar 2.8 (!)

                  Ik heb eerst de 24-105 gehad en was hier zeer tevreden over maar ik miste toch de lichtsterkte.. dus heb ik deze onlangs verkocht en de 24-70 aangeschaft en ik moet zeggen nog geen moment spijt van gehad (heb deze natuurlijk nog maar een dikke week).

                  Succes met je keuze!

                  Mvg,
                  SB
                  thanks, misscihen dan toch maar de 24-70
                  Canon EOS 40d - EF 70-200mm F 2,8 IS USM - EF 24-70mm F 2,8 USM - 50mm F 1.4 - Tokina 10-17mm Fisheye - Speedlite 430EX - Powershot SX200 IS (for sale) - Yashica-D - Yashica LM - Powershot G9

                  Comment

                  Working...
                  X