Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus e400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • olympus e400

    ik ben in het bezit van een olympus e400 met 2 objectieven
    1: 14-42mm 1:3.5-5.6
    2: 40-150mm 1:4-5.6
    nu is mijn vraag, ik zou graag eens wat vliegende vogels fotograferen maar als ze wat ver weg zijn krijg ik bijna niets op mijn foto. Welke lens (natuurlijk niet te duur) raden jullie mij aan.

  • #2
    Re: olympus e400

    Prijs bewust slechts een keus en dat is de 70-300
    Je weet dat bij Olympus alles x2 moet gedaan worden want dat is de crop factor van ons toestel
    En met de huidige lenzen die je hebt van 14-42 (is een 28-84mm) en de 40-150 (is een 80-300mm)
    Ben je best af met de 70-300 (is een 140-600mm)
    Heb deze lens ook en ik vind dat ze goed presteert maar ik heb wel IS in toestel zitten en daar jij het niet hebt zou ik toch aanraden om een monopod of trypod aan te schaffen want zo los uit het vuistje is niet zo denderend zonder die IS
    Aja ik heb de mijne bij konijntje gehaald voor 300€
    zie dat ze nu wat omhoog is maar niet zo heel veel
    Konijnenberg 70-300

    Comment


    • #3
      Re: olympus e400

      Ik heb dat ding een dikke 2 maanden geleden nog besteld voor 318 € (ook bij ons konijn).
      Is zeker voor z'n geld een goede lens. Ze durft wel eens hunten, maar al bij al valt het goed mee...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: olympus e400

        Wil je als het ware de vogels in de vlucht gaan fotograferen dan vrees ik dat er euro's moeten rollen
        Want voor een vogel in de volle vlucht moet je een snelle af hebben en dan moet je al naar de 50-200 gaan is beduidend sneller maar de afstand is ook wat minder, scheelt 200mm met de 70-300
        Andere oplossing is de Sigma reeks die ze ook voor FT cameras maken en dat is de 70-200 F2.8
        Zal sneller zijn met zijn AF dan de 70-300 maar kost het dubbel van de laatste.
        Een beetje googlen kan je wat verder helpen
        Maar ik trek ook graag eens een vogeltje en dan liefst als het stil zit, zo heb ik meer geslaagde foto's
        En met de 70-300 op statief kan je lekker VER komen of is het omgekeerd lekker DICHT ????

        Comment


        • #5
          Re: olympus e400

          ik had al een beetje gegoogeld en kwam ook uit op de 70-300 en zoals ik hier lees is het toch de beste keuze. het is vooral om stilzittende vogels te fotograferen maar met mijn 40-150 moet ik veel te dicht gaan met als resultaat dat het vogeltje net gaan vliegen is alvorens ik heb afgedrukt.
          En nogmaals bedankt voor jullie reactie.

          Comment

          Working...
          X