Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikor 85mm 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikor 85mm 1.4

    ik krijg een foutmelding als ik de Nikor 85mm 1.4 op mijn Nikon D300 wil gebruiken. Op de D200 lukt het wel. Kan zijn dat deze lens niet compatiebel met de D300?
    gr. Kati

  • #2
    Re: nikor 85mm 1.4

    Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
    ik krijg een foutmelding als ik de Nikor 85mm 1.4 op mijn Nikon D300 wil gebruiken. Op de D200 lukt het wel. Kan zijn dat deze lens niet compatiebel met de D300?
    gr. Kati
    Zeker kijken of het objectief op de kleinste fwaarde (f16) staat en vergrendeld, werkt normaal prima op een D300.

    Comment


    • #3
      Re: nikor 85mm 1.4

      Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
      ik krijg een foutmelding als ik de Nikor 85mm 1.4 op mijn Nikon D300 wil gebruiken. Op de D200 lukt het wel. Kan zijn dat deze lens niet compatiebel met de D300?
      gr. Kati
      kan ook aan de contactjes liggen... misschien een beetje vervuild... zou perfect moeten werken...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: nikor 85mm 1.4

        m'n D300 werkte al niet naar gehoren, maar werkte wel.
        Totdat ik de 85mm 1.4 pakte, hij deet niks.

        Weggebracht naar konijnenberg, opgestuurd, na een tijd een reactie.
        Cam moest gereinigd en hersteld worden.
        Kosten 451,-- chakka!!!

        Heb ik dus toch gedaan.
        Werkt weer perfect.

        Comment


        • #5
          Re: nikor 85mm 1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie Bekijk bericht
          Weggebracht naar konijnenberg, opgestuurd, na een tijd een reactie.
          Cam moest gereinigd en hersteld worden.
          Kosten 451,-- chakka!!!
          da's erg duur, vraag me af als je rechtstreeks met procirep zou werken als't goedkoper zou zijn... heb je eerst een bestek van procirep gekregen? of van konijn?
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: nikor 85mm 1.4

            Vermeld misschien even welke foutmelding je krijgt, in de handleiding kan je dan makkelijk opzoeken wat de oorzaak/remedie kan zijn.

            Een veel voorkomende fout is diafragma waarde niet op hoogste getal (door verdraaiing bij plaatsen op body) of slechte vervuilde contacten.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • #7
              Re: nikor 85mm 1.4

              reinigen van de camera:

              neem je objectief van de camera en maak de bajonet, aan de camera zijde schoon met een stukje wit wc-papier. Dat vuil, zal de camera nog niet buiten gevecht stellen, maar het geeft je een indruk van hoe vuil het kan zijn.

              Met een schoon stukje wc papier maak je ook de AF contacten op het objectief en in de camera body schoon. De camera wel naar beneden houden want wc-papier is niet ideaal.

              Dit zijn zaken die je zelf regelmatig moet doen.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

              Comment


              • #8
                Re: nikor 85mm 1.4

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                reinigen van de camera:

                neem je objectief van de camera en maak de bajonet, aan de camera zijde schoon met een stukje wit wc-papier. Dat vuil, zal de camera nog niet buiten gevecht stellen, maar het geeft je een indruk van hoe vuil het kan zijn.

                Met een schoon stukje wc papier maak je ook de AF contacten op het objectief en in de camera body schoon. De camera wel naar beneden houden want wc-papier is niet ideaal.

                Dit zijn zaken die je zelf regelmatig moet doen.
                ik zou daar toch afblijven met wc papier hoor en een propere lensdoek ofzo gebruiken, wcpapier is echt wel 'crap'


                Grtz
                glenn
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

                Comment

                Working...
                X