Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300mm lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 300mm lens

    Hallo allemaal,

    ik overweeg om de Sigma 300mm F 2.8 EX APO DG (Nikon vatting) lens aan te kopen. Zijn er fotografen die me hun gebruikservaringen willen mededelen (al dan niet in combinatie van een teleconverter)?

    Of met de Nikon AF-S 300mm f/2.8D ED-IF II Nikkor lens ?

    Bedankt allemaal !

    Groeten

    Lambert
    "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
    Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

  • #2
    Re: 300mm lens

    Jan,

    Ik heb een tijdje geleden dezelfde vraag gesteld en een paar reacties gekregen waaruit bleek dat de sigma 300mm f2.8 een degelijke lens is voor zijn prijs (ongeveer 2.200 EURO als ik me niet vergis). Nochtans zouden de nikkors 300mm f2.8 nog scherper zijn vooral op 2.8 en daar koop je een lichtsterke lens toch ook eigenlijk voor denk ik. Ikzelf heb tweedehands een manuele nikon 300mm f2.8 IF-ED gekocht waarmee ik regelmatig de natuur in trek en ik ben zeer tevreden van de kwaliteit van de foto's, ondanks de ouderdom van de lens. Gebruik ze ook in combinatie met 1.4 en zelfs 2x converter.

    Ik heb ook overwogen om de sigma te kopen omdat ik de autofocus toch wel een beetje mis maar ik denk dat voor die prijs een tweedehands nikon AFS de betere keuze is.

    Mvg

    Eric
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #3
      Re: 300mm lens

      Ik heb na testen de indruk dat de AFS versie II nog een fractie scherper is dan de AFS I.
      Gisteren in de Beekse Bergen getest met 2x converter. Helaas uit de hand omdat de monopod weer eens niet in mijn auto bleek te liggen .
      De laatste door vensterglas.

      album met hoge resolutie:http://robspanjaart.smugmug.com/Lens...57874116_f3nCX





      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: 300mm lens

        Ik heb ook de AF-s II Nikkor en deze lens is superrrrr zelfs met 2X.
        Heel veel foto's op mijn site zijn met deze combinatie gemaakt.

        Johan

        Comment

        Working...
        X