Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

    Hallo ,

    ik zit een beetje naar een nieuwe leuke lens te zoeken.. ik heb nu een standaard lens van canon (18-55) en een (sigma 70-300) maar dat wisselen van lenzen vind ik een beetje vervelend worden omdat ik dan vaak de leuke momenten mis!

    maar nu zit ik te denken aan een Canon EF-S 55-250mm of een Tamron 18-200mm
    en nu wil ik weten wat voor ervaring jullie hebben met deze lenzen? of hebben jullie misschien een andere lens ik die eigenlijk nog beter zou kunnen kopen ? (ik wil eigenlijk max €350,- uitgeven er iets overheen vind ik ook niet zo erg.)
    Last edited by Borias; 19 september 2009, 15:20.
    Canon EOS 400D - 18-55 - 70-300

  • #2
    Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

    Die 2 kan je niet vergelijken....
    De 55-250 is een pure TELEzoom zonder normaal-of groothoekbereik, een 18-200 is een SUPERzoom, omvat min of meer alle bereiken.
    De 55-250 is veel beter, maar je wil een superzoom, dus valt ie af.
    Het beste compromis op dat gebied voor Canon lijkt mij toch de Canon EF s 18-200, er zijn andere die optisch misschien iets beter zijn of iets meer bereik hebben, maar het totaalpakket lijkt redelijk gebalanceerd.
    Overigens zou je een duidelijk betere kwalteit bereiken door alleen maar je 18-55 te vervangen door een 18-55 IS, je moet met een 18-200 zowel bereik als kwaliteit inleveren.

    Zoals hier wel bekend ben ik geen aanhanger van superzooms, maar kennelijk moet ieder zijn eigen weg bewandelen.
    Last edited by Keeskanon; 19 september 2009, 16:14.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

      oke.. maar wat gebruik jij dan om zo min mogelijk te wisselen van lenzen?
      (que lenzen )

      ik hoef niet persee een super zoom te hebben als ik maar niet zoveel meer hoef te wisselen :P dus zoveel mogelijk met een lens kan fotograferen (voor speciale dingen moet dat toch wel ) maar je begrijpt denk wel wat ik wil / bedoel?!
      Canon EOS 400D - 18-55 - 70-300

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

        Oorspronkelijk geplaatst door Borias Bekijk bericht
        oke.. maar wat gebruik jij dan om zo min mogelijk te wisselen van lenzen?
        (que lenzen )
        Ik streef helemaal niet naar zo weinig mogelijk wisselen, dat heeft domweg geen enkele
        prioriteit.....
        Uiteraard is het aan te bevelen on lenzen zo te kiezen dat je voor bepaalde doelen niet hoeft te wisselen.....

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

          Wacht de komst af van de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS.
          Valt iets buiten uw beoogd budget maar zal naar alle waarschijnlijkheid kwalitatief veel beter zijn dan de Tamron of gelijk welke andere superzoom.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

            Oorspronkelijk geplaatst door Borias Bekijk bericht

            ik hoef niet persee een super zoom te hebben als ik maar niet zoveel meer hoef te wisselen :P dus zoveel mogelijk met een lens kan fotograferen (voor speciale dingen moet dat toch wel ) maar je begrijpt denk wel wat ik wil / bedoel?!
            Ik begrijp best wat je bedoelt.
            Voor mij is een setje van een groothoek/normaalzoom + tele 70-300 een setje waarmee ik in 90 % van alle situaties uitkom, OMDAT je dan goeie kwaliteit kan hebben voor niet overdreven veel geld.
            Van overzicht/landschap te wisselen naar tele voor b.v. dieren of boten o.i.d. vind ik niet bezwaarlijk.
            Zelfs als ik er alleen voor foto's op uit ga (wat niet zo vaak voorkomt) dan wissel ik hooguit 2x en daarbij blijft het.
            Mocht ik de komende tijd nog een lange tele aanschaffen dan zal ik darnaast nog een 28mm handfocus of de 18-55 IS meenemen voor het dichtbij- of overzichtwerk.


            Verder nog een stelling die je worldwide op fotoforums tegenkomt:
            De beginner maakt zich druk over apparatuur.
            De prof maakt zich druk over geld.
            De gevorderde maakt zich druk over het licht......

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

              Zelf zou ik niet kiezen voor de tamron ik heb deze gehad maar is een stuk minder dan de canon 18-200 wat ik nu heb.
              Deze canon is (voor mij ) een goede vakantie lens, hierbij hoef je dus niet veel te wisselen.

              Maar deze is wel iets duurder =/- 400 euro.
              Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

                Het is niet direct de optie die ik zou kiezen (maar ik heb dan ook niks tegen lenzen wisselen), maar mss kun je dan beter een 2de body bijkopen (2de hands 400 of 450D, of juist een 30D zou moeten lukken voor die prijs), dan hou je toch betere lenzen en moet je niet wisselen. Mss kun je de 18-55 nog wisselen voor de IS versie die véél beter zou zijn.
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                  Het is niet direct de optie die ik zou kiezen (maar ik heb dan ook niks tegen lenzen wisselen), maar mss kun je dan beter een 2de body bijkopen (2de hands 400 of 450D, of juist een 30D zou moeten lukken voor die prijs), dan hou je toch betere lenzen en moet je niet wisselen. Mss kun je de 18-55 nog wisselen voor de IS versie die véél beter zou zijn.
                  Ik heb een bruin vermoeden, dat iemand die opziet tegen lenswisselen geen 2 camera's mee wil slepen....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

                    In mijn ogen moet iemand die geen lenzen wilt verwisselen al niet beginnen met een DSLR, dat is net het fatntastische principe eraan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

                      Dit verhaal lees ik hier dus regelmatig.
                      Men koopt een DSLR met kitlens en een telelens.
                      Het verwisselen van lenzen vind men dan achteraf vervelend of men mist 'leuke' momenten of nog, er is een te grote kans om stof op de sensor te krijgen.
                      Sorry, maar dan heb je met een DSLR een miskoop gedaan.
                      Als je ertegenop ziet om van lens te wisselen, of vreest 'leuke' momenten te missen, had je veel beter een heel goede bridge gekocht en dan denk ik ondermeer aan een Panasonic Lumix DMC-FZ.
                      Dit zijn de naakte feiten.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

                        ik zeg ook niet dat niet wil wisselen (vind ik niet eens zo heel erg ik heb ook aangegeven dat het gewoon wel is moet(: ) maar het zou handig zijn bij het aanschaffen van een nieuwe lens die het makkelijker maakt om minder te wisselen tussen mijn 18-55 en tussen mijn 70-300 lens
                        Canon EOS 400D - 18-55 - 70-300

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Borias Bekijk bericht
                          ik zeg ook niet dat niet wil wisselen (vind ik niet eens zo heel erg ik heb ook aangegeven dat het gewoon wel is moet(: ) maar het zou handig zijn bij het aanschaffen van een nieuwe lens die het makkelijker maakt om minder te wisselen tussen mijn 18-55 en tussen mijn 70-300 lens
                          Een betere optie is dan toch de matige 18-55 te vervangen door een betere met wat meer bereik en overlap met de 70-300.......
                          Bijvoorbeeld de nieuwe 18-135 (wacht de reviews af) of de Sigma 18-125 OS, schijnt ook ordentelijk te zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

                            dankje

                            ik ga dan denk toch maar voor de 18-135 ..
                            Canon EOS 400D - 18-55 - 70-300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

                              Beste Borias,

                              Euh, waar gaat dat naartoe?
                              De bal wordt hier compleet fout gespeeld!
                              1) Momenteel heb je al een pracht van een combinatie (18-55 + 70-300)
                              2) Je wil de voordelen van een DSRL benutten (met als bijzonderste troef de werkingssnelheid van het toestel)
                              3) Ik zie echt niet in hoe een 18-135 jouw twee lenzen zou kunnen vervangen
                              De oplossing is simpelweg een tweede body te kopen of jouw lenzen verkopen en vervangen door een Tamron 18-270.
                              Zelf had ik (jaren terug) een Sigma 18-200 maar was er niet tevreden van en heb ze van de hand gedaan.
                              Momenteel gebruik ik een reservetoestel waarop de Tamron 18-270 zit en dat is een heel ander verhaal. Die Tamron zal ik zeker nog heeeel lang houden.
                              Tussen haakjes, mijn "ander" gerief zijn allemaal Canon L-lenzen (en ik ben wat je noemt een pixelpeeper) dus ik kan vergelijken.
                              Veel succes met jouw keuze.
                              Alain,

                              Comment

                              Working...
                              X