Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telelens

    camera: canon 50d
    Lens in bezit : canon 18-200mm
    Ik zit te twijfel over een telelens
    meeste zal de lens gebruik worden voor rally of ciruit:
    -Sigma APO 120-400mm f/4.5-5.6 DG OS HSM
    -canon 70-300 is usm

    Die twee passen binnen mijn buget (rond 800 euro)
    Of als je nog ander lens in die prijs kent mag je dat laten weten

    gelieve mij raad te geven

  • #2
    Re: telelens

    Yep er is veel beter met name deze, Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM, zonder IS evenwel.
    Je hebt ze natuurlijk ook nog in drie andere uitvoeringen maar deze overstijgen dan (waarschijnlijk) uw budget dat je voor ogen had.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: telelens

      Afgaande op het feit dat je al een 18-200 hebt is de heel goede 70-200 van Canon misschien niet echt een stap vooruit op gebied van bereik, maar wel op gebied van kwaliteit.

      Ik ben zelf ook begonnen met de Canon 70-200 f4 non-IS, maar die heb ik al snel verkocht om te sparen voor de 70-200 f2.8 L IS, gewoon omdat ik mij voorgenomen heb om altijd IS lenzen te gebruiken, zeker voor een telelens.

      De Canon 70-300 IS USM is zeker geen slechte lens, maar ze is niet bijster snel, dus autosport bvb moet je er niet mee gaan fotograferen maar voor 'normaal' gebruik zal ze zeker voldoen. De Sigma 120-400 is natuurlijk weer 100mm langer, maar ik heb nog geen collega's gesproken die ze echt gebruikt hebben, dus daar kan ik je niet bij helpen.

      Eventueel een tweedehands 100-400 proberen te vinden ? Dat is een schitterende lens met een heel mooi bereik, alleen nieuw nogal redelijk boven je budget jammer genoeg.

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: telelens

        Ik heb al een paar keren zitten zoeken achter een canon 100-400mm tweedhands
        maar het is moeilijk om die te vinden

        Comment


        • #5
          Re: telelens

          ik heb een sigma 120 - 400 mm met een canon 450d en voor werkt dit goed op het circuit maar ik ben wel nog maar een beginner hé

          Comment


          • #6
            Re: telelens

            Al aan de sigma 150-500mm gedacht??? denk dat de prijs voor een nieuwe binnen uw budget valt en ik heb bij vrienden resultaten gezien van deze lens die écht wel haarscherp zijn en goed, zelfs bij bewegende beelden!
            Canon 450D + beetje bescherming, Tamron 17-55/F2.8, Canon 300mm/F4 L IS USM + extender 1.4x,rugtas...

            Comment


            • #7
              Re: telelens

              Oorspronkelijk geplaatst door emo Bekijk bericht
              Al aan de sigma 150-500mm gedacht??? denk dat de prijs voor een nieuwe binnen uw budget valt en ik heb bij vrienden resultaten gezien van deze lens die écht wel haarscherp zijn en goed, zelfs bij bewegende beelden!
              Zat die lens op een videocamera?

              Comment


              • #8
                Re: telelens

                de mensen van de winkel zeiden dat de sigma 150-500mm niet snel genoeg is

                Comment

                Working...
                X