Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

    Hallo Allemaal,

    Hier nog eens foto uit het mooie Olympic National Park in Washington State, USA. Deze foto's waren genomen bij het mooie Rialto Beach aan de westkust van dit prachtige park.

    Hopelijk vinden jullie deze ook mooi!?
    Vele groetjes uit een zonnig Vancouver,
    Ann


    Voor een wat grotere versie van deze foto --> KLIK HIER!






    Wat uitleg over Olympic National Park voor diegene die het interesseert: Regenwouden, bergen, en een schitterende kuststrook. Over Olympic National Park wordt wel ooit gezegd, dat het drie parken in 1 zijn. Het park ligt in en rond de Olympic Mountains, die onderdeel vormen van de reeks van bergketens nabij de kust, die samen de Coast Ranges worden genoemd. In de westelijke rivierdalen Hoh River, Queets River, Quinalt River en Bogachiel River regent het enorm veel, zo'n 4000 mm per jaar. Dankzij de bescherming van de bergen bereikt de temperatuur in deze gebieden maar zelden het vriespunt in de winter, en in de zomer wordt het vrijwel nooit warmer dan 26 C. De bomen- en plantengroei in deze rivierdalen is uitzonderlijk mooi, er staan gigantische bomen die soms wel 90 meter hoog zijn, en een omtrek kunnen hebben van zo'n 7 meter. En op de bodem wordt elk stukje in beslag genomen door levende planten, zoals mossen en varens, waardoor de regenwouden een jungle-achtige uitstraling hebben.

    Het midden van het park bestaat uit bergen en gletsjers. De bergen zijn niet uitzonderlijk hoog, Mount Olympus is met z'n 2,400 meter het hoogste punt. Dankzij het milde klimaat en de geringe hoogte, is dit wildernisgedeelte van het park dan ook relatief eenvoudig voor hikers die de backcountry willen verkennen. Aan de oostzijde van de bergen is het – in tegenstelling tot aan de westzijde – juist erg droog. Alleen in Zuid-Californië valt minder regen dan hier. De kuststrook, 57 mijl ervan behoort tot het Nationale Park, ziet er nog net zo uit als duizenden jaren geleden. Alleen het water en de wind hebben hier hun invloed uitgeoefend. Tijdens laagwater kan je over het strand lopen, en de prachtige getijdenpoelen bekijken, waar je een rijke variatie aan planten- en dierenleven aantreft. Denk hierbij aan sponzen, zee-anemonen, krabben, algen en diverse soorten gras. Ook de two spot octopus, ongeveer 30 cm groot, wordt hier ooit gezien. Als deze kleine octopus in gevaar is neemt hij een camouflage-kleur aan, en spuit hij een wolk van inkt in het water.

    De kuststrook is populair bij vogelliefhebbers, dankzij de aanwezigheid van oa. zeemeeuwen, scholeksters, de ‘bald eagle' (Amerikaanse Zeearend), en talrijke andere vogelsoorten. Je treft hier ook allerlei kleine dieren aan, zoals wasberen, zeeleeuwen en otters. Het komt zelfs voor dat hier zwarte beren naar een vismaal op zoek zijn. De rotsen op en nabij het strand worden sea stacks genoemd, dit zijn geërodeerde gedeeltes van het voorgebergte. Door de rivieren zijn veel grote boomstammen naar de oceaan gevoerd, die later weer op het strand en tegen de rotsen zijn gesmeten. Je treft dit aparte schouwspel vooral aan rondom Rialto Beach.

  • #2
    Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

    Erg knap
    Zeker met de vogeltjes erbij.

    Uitstraling: rust en vrijheid

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

      Oorspronkelijk geplaatst door wout.martens Bekijk bericht
      Erg knap
      Zeker met de vogeltjes erbij.
      Uitstraling: rust en vrijheid
      Yep, mooi gekiekt.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

        Mooi plaatje
        Groetjes Hendrika

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

          Dit is een schitterend beeld Ann,wat een sfeer zeg

          Comment


          • #6
            Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

            Zucht... het is niet eerlijk... Ik moet verder in het stinkende, verstedelijkte Zuid-West-Vlaanderen...
            Een dijk van een plaat
            Misschien wel (als je deze zou gaan printen) proberen wat CA weg te krijgen...
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              Misschien wel (als je deze zou gaan printen) proberen wat CA weg te krijgen...
              Greetz, Kariboe
              Ik merkte het na het plaatsen ook een beetje, ik heb wat teveel noise reduction gebruikt denk ik. Toch merci voor de opmerking, hoor!

              Comment


              • #8
                Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

                de vogels zorgen hier duidelijk voor een meerwaarde. Mooie zonsondergang en goed vastgelegd
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

                  Mooi plaatje.
                  Misschien onderaan klein stukje er af, veel water en dat brengt niets bij tot deze mooie foto.
                  Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

                    Zeer mooi plaatje, prachtige sfeer weergegeven
                    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                    www.cromagnonman.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

                      Prachtige sfeervolle foto met een uitstekende compo en kleuren



                      Groetjes chrit.
                      Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

                        Ik kan alleen mijn voorgangers bijtreden...Wat een knappe sfeervolle plaat plant je hier hier Ann..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                          Zucht... het is niet eerlijk... Ik moet verder in het stinkende, verstedelijkte Zuid-West-Vlaanderen...
                          Een dijk van een plaat
                          Misschien wel (als je deze zou gaan printen) proberen wat CA weg te krijgen...
                          Greetz, Kariboe
                          Dat heb ik nu ook met Almere


                          Een prachtige plaat

                          gr.ron.
                          http://exhi-fotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonsondergang bij Rialto Beach, Washington State, USA

                            Tja, 't is al uitgebreid vermeld: weer een prachtplaatje
                            Je begint een aardig portfolio bij elkaar te schieten.
                            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                            Comment

                            Working...
                            X