Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang : 14mm F2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samyang : 14mm F2.8

    Nog nooit van Samyang gehoord, jullie wel ?
    Voor de Fullframers onder ons die een budgetvriendelijke (259 Euro) groothoekprime willen...

    A picture a day, keeps the doctor away.

  • #2
    Re: Samyang : 14mm F2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door Ewok Bekijk bericht
    Voor de Fullframers onder ons
    Goed lezen, gaat ook op crop kunnen gebruikt worden.

    Comment


    • #3
      Re: Samyang : 14mm F2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Goed lezen, gaat ook op crop kunnen gebruikt worden.
      Ook nadenken helpt: dit is altijd het geval, maar omgekeerd....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Samyang : 14mm F2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ook nadenken helpt: dit is altijd het geval, maar omgekeerd....
        Ok, noem het dan volledig zijn, hier zitten genoeg beginnelingen die daardoor in de war geraken. Anciens hebben de neiging dit forum als chat te zien (ben daar soms even goed schuldig aan hoor).

        Comment


        • #5
          Re: Samyang : 14mm F2.8

          maar is wel een manuele lens als ik me niet vergis
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Samyang : 14mm F2.8

            Samyang 14 mm f/2.8 IF ED MC Aspherical - new ultra-wide lens for full frame cameras was introduced two days ago. Today we had opportunity to shoot some images with this lens mounted on Nikon D3x camera. Enjoy! ...
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: Samyang : 14mm F2.8

              Ik vind dat de foto's er zeer goed uitzien

              Toch voor een lensje van die prijs

              Nog eventjes wachten op een vergelijking met bv de veel duurdere tamron 14mm f2.8

              Vergelijken met canon 14mm f2.8 en nikon 14-24 f2.8 zou ook eens leuk zijn maar die zijn 10x duurder
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: Samyang : 14mm F2.8

                Ik vind ze juist zeer soft en nergens echt scherp of is er wat aan mijn ogen.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Samyang : 14mm F2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Ik vind ze juist zeer soft en nergens echt scherp of is er wat aan mijn ogen.
                  Deze foto's zien er zeer goed uit. Natuurlijk presteert de Nikon 14-24 beter, vermoedelijk de Canon 14mm II ook nog wel, maar de Sigma 14mm wordt door deze lens naar huis gespeeld, de Tamron heeft veel meer last van flare en is in mijn herinnering ook niet echt scherper, de Nikon 14mm is naar mijn herinnering ook niet beter.

                  Je moet de lenzen natuurlijk naast elkaar zien op het zelfde onderwerp, het liefst bij de zelfde omstandigheden.

                  Dat het wellicht wat zacht overkomt... het is wel op een D3x he! En zeker vol open heb ik het weleens slechter gezien.

                  Wel zie ik bij deze foto aan rechterkant onscherpte die vermoedelijk komt door beweging van de camera, want aan de identieke foto op 2.8 genomen zie ik toch geen echte centreringsproblemen.
                  http://pliki.optyczne.pl/samy14/dsc_6056.jpg
                  Last edited by Spanjaart; 19 september 2009, 22:24.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment

                  Working...
                  X