Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Open Office 3.1.1 beschikbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Open Office 3.1.1 beschikbaar

    Tot nu toe was de achilleshiel van Open Office de vrij trage opstart.
    Dat is in deze versie fenomenaal verbeterd.
    Voor wie het niet weet: Open Office is een serieuze vervanger voor Microsoft Office en is helemaal gratis legaal te downloaden en te gebruiken.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

    Heb zonet ook de update gedaan.

    Een zeer goede verbetering kwa snelheid
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

      heb je hem geupdate of opnieuw geïnstalleerd? Ik zie net dat hij nog niet in synaptic zit.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        heb je hem geupdate of opnieuw geïnstalleerd? Ik zie net dat hij nog niet in synaptic zit.
        Ha, een Linux- liefhebber
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          heb je hem geupdate of opnieuw geïnstalleerd? Ik zie net dat hij nog niet in synaptic zit.
          Als ik sprak van een vervanger voor Microsoft Office weet je in feite dat het over Windows gaat .

          Wel opnieuw in "extra / taal" voor Nederlands-Nederland kiezen, anders werkt de spellingkontrole niet.
          Last edited by nete; 18 september 2009, 20:37.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Voor wie het niet weet: Open Office is een serieuze vervanger voor Microsoft Office en is helemaal gratis legaal te downloaden en te gebruiken.
            Hmm, gezien de historiek zou je kunnen stellen dat ms office een zwak afkooksel is van OpenOffice
            Rudy,

            Hier vind je meer Astrofotografie werk.

            Comment


            • #7
              Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

              Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
              Hmm, gezien de historiek zou je kunnen stellen dat ms office een zwak afkooksel is van OpenOffice
              Hiervan ontsnapt me de meerwaarde

              Wat bv. zéér eenvoudig kan met OO: je hebt een document gemaakt en je kan dat met één muisklik omzetten in een PDF. Probeer dat maar eens in MS Office.

              Ik ben er zeker van dat OO voor 99,9999999999999 % van alle thuisgebruikers een pak meer opties biedt dan wat ze ooit zullen gebruiken.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                Wat bv. zéér eenvoudig kan met OO: je hebt een document gemaakt en je kan dat met één muisklik omzetten in een PDF. Probeer dat maar eens in MS Office.
                Simpel, je drukt op print...

                (met pdf als standaardprinter)

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Wat bv. zéér eenvoudig kan met OO: je hebt een document gemaakt en je kan dat met één muisklik omzetten in een PDF. Probeer dat maar eens in MS Office.
                  gaat met Office 2007 ook poepsimpel hoor... daar heb je de mogelijkheid om je bestand als PDF op te slaan zonder enige poespas...

                  (voor alle duidelijkheid, ik heb Office 2007 omdat ik de licentie op werk heb; wil OO niet afbreken hoor )

                  Over die Office 2007 ben ik trouwens zeer tevreden... Alles zit precies veel logischer in elkaar tov Office 2003 of Open Office. Natuurlijk spreekt de prijs in het voordeel van Open Office maar voor mij is Office 2007 even goedkoop/duur
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                    Hmm, gezien de historiek zou je kunnen stellen dat ms office een zwak afkooksel is van OpenOffice
                    Bekijk de historiek nog een keer.
                    Ashton Tate was de eerste met een "office-" product en dat heette Framework II.
                    Ashton Tate was ook de uitvinder van dBase.

                    Wat Microsoft heeft toegevoegd is de grafische afwerking.
                    Zelfs de formules van FW II vind je terug in Excel.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      gaat met Office 2007 ook poepsimpel hoor... daar heb je de mogelijkheid om je bestand als PDF op te slaan zonder enige poespas...

                      (voor alle duidelijkheid, ik heb Office 2007 omdat ik de licentie op werk heb; wil OO niet afbreken hoor )

                      Over die Office 2007 ben ik trouwens zeer tevreden... Alles zit precies veel logischer in elkaar tov Office 2003 of Open Office. Natuurlijk spreekt de prijs in het voordeel van Open Office maar voor mij is Office 2007 even goedkoop/duur
                      Klopt allemaal, maar ik denk dat mijn zin:
                      "Ik ben er zeker van dat OO voor 99,9999999999999 % van alle thuisgebruikers een pak meer opties biedt dan wat ze ooit zullen gebruiken." ook wel klopt.
                      Maar ja, voor velen is een gekraakte versie van MS Office (liefst de zwaartse met Access en Publisher erbij) zoveel spannender hé.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Klopt allemaal, maar ik denk dat mijn zin:
                        "Ik ben er zeker van dat OO voor 99,9999999999999 % van alle thuisgebruikers een pak meer opties biedt dan wat ze ooit zullen gebruiken." ook wel klopt.
                        Maar ja, voor velen is een gekraakte versie van MS Office (liefst de zwaartse met Access en Publisher erbij) zoveel spannender hé.
                        Office heb ik gekocht nete
                        Destijds nog over gepraat met Pascal hier.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Bekijk de historiek nog een keer.
                          Ashton Tate was de eerste met een "office-" product en dat heette Framework II.
                          Ashton Tate was ook de uitvinder van dBase.

                          Wat Microsoft heeft toegevoegd is de grafische afwerking.
                          Zelfs de formules van FW II vind je terug in Excel.
                          Framework was inderdaad de een van de eerste bruikbare, maar weinig functioneel. Ik doel hier op het pakketje van een Duits bedrijfje, Staroffice 4. Deze ging ver in integratie, de office suite integreerde volledig in de Win95 desktop. Na de overname door SUN en het opstarten van OpenOffice.Org werd deze technologie verder ontwikkeld, maar koos men voor afzonderlijke GUI's Het opvallende was dat ieder document afzonderlijk in de taakbalk verscheen en wanneer je er eentje sloot de andere bleven openstaan. Er een ander concept van schermopbouw gekozen dat enkele jaren nadien door MS werd overgenomen (PPT). De grote meerwaarde van OOO is de gebruiksvriendelijkheid. Vanaf Staroffice 4 was er een contextmenu onder de rechtermuisknop die toegang verschafte aan alle relevante instellingen voor het gekozen item in één box of in een lijst. Dit ontbreekt volledig bij MS waar je om een bepaalde instelling te doen twee a drie menu items moet selecteren. Een andere opvallende nieuwigheid was dat je direct in de droplist van de fonts het resultaat zag.
                          Dus ja liever het origineel dan de copy
                          Rudy,

                          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            heb je hem geupdate of opnieuw geïnstalleerd? Ik zie net dat hij nog niet in synaptic zit.
                            Kijk op deze site als je geinteresseerd bent in OOo 3.1.1
                            Daar lees je hoe je het in synaptic kunt krijgen.
                            Succes er mee.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Open Office 3.1.1 beschikbaar

                              heb het ook eens geprobeerd op win7 schijf, gebruik ik om beetje te klungelen ...
                              krijg verschillende exell files niet open, en van diegene met wachtwoord helemaal niks... dus niet goed genoeg....

                              Comment

                              Working...
                              X