Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF70-200 f/2.8 vs. Nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron AF70-200 f/2.8 vs. Nikkor

    Dag allemaal,

    In de (nabije) toekomst wil ik mijn arsenaal nog uitbreiden met een lichtsterke telezoom. Omdat ik aan fotografie niets verdien, wil ik ook geen monsterlijk budget uitgeven.
    De Tamron AF70-200 f/2.8 Di LD Macro lijkt me een degelijk alternatief (649 euro bij www.cameranu.nl).

    Wat kunnen de kenners me als raad geven, te weten dat degelijkheid, levensduur en (vooral) beeldkwaliteit belangrijke criteria zijn? Het varkentje wat langer aanspekken en gaan voor een 'echte' Nikkor AF 80-200 (om en bij de 1000 euro maar nu blijkbaar uit productie), voor hetzelfde budget (of minder) een goede koop op de tweedehandsmarkt wagen?

    Ideeën welkom!

    thanks,

    Franky

  • #2
    Re: Tamron AF70-200 f/2.8 vs. Nikkor

    Ook de Sigma 70 - 200 2.8 in overweging nemen...

    Ik heb zelf de Nikon 70-200 2.8 en ben daar heel erg tevreden van, ik heb geen ervaring met de Tamon. Maar daar zullen hier wel mensen zijn die je hier meer info over kunnen geven...

    De Sigma heb ik wel al ervaring mee en die werkt prima (mooie resultaten zowel voor sport als voor modelfotografie), maar het prijsverschil zit hem altijd ergens natuurlijk he...

    Comment


    • #3
      Re: Tamron AF70-200 f/2.8 vs. Nikkor

      Een tweede hands Nikkor, die vind je rond de €400 voor de schuiver.

      De Tamron schijnt optisch erg goed te zijn, maar de AF schijnt weer een ramp te zijn: langzaam en niet trefzeker.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Tamron AF70-200 f/2.8 vs. Nikkor

        Ik heb een nikon 80-200 f2.8 schijfzoom, een nikon 80-200 2ring draaizoom en een sigma 70-200 f2.8

        Welke heb ik nu nog?
        de sigma 70-200 f2.8

        waarom?
        veel sneller en moet niet onderdoen voor de 2ring draaizoom.

        Wel vond ik de nikkon schijfzoom de beste raar maar waar.


        Maar ik wilde er echt sportfoto's mee nemen of een op hol geslagen hond en dan heb ik al veel plezier gehad aan de hsm.

        Naar het schijnt is de nikon 80-200 af-s de beste (sommige zeggen dat hij nog iets beter is dan de nikon 70-200 VR)

        Alleen kost die een goeie 400 euro meer en dan heb je een 2dehands ipv nieuwe lens.
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment

        Working...
        X