Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glazen gebouw in downtown Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Glazen gebouw in downtown Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Ik ga mij eens wagen aan wat architectuur. De foto hier beneden is genomen in downtown Vancouver aan de westkust van Canada. Vele gebouwen zijn glazen gebouwen en deze zorgen soms wel voor hele mooie weerspiegelingen.

    Ik heb twee versies geplaatst van dezelfde foto en ik vraag me af wat jullie het meeste aanstaat: met de lucht of gecropt en zonder lucht?

    Laat het maar horen.
    Groetjes uit Canada,
    Ann








    Wat info over Vancouver voor diegene die het interesseerd: Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld die gelegen is aan de westkust van Canada in de provincie British Columbia. Vancouver ligt aan de Straat van Georgia, een deelzee van de Pacifische (Grote of Stille) Oceaan die ook grenst aan Vancouver Island. De stad ligt in de UTC-8 Tijdzone en in de Pacifisch Maritieme Ecozoneregio. De stad ligt op een soort schiereiland wat het Burrard Schiereiland heet. Je vindt de Burrard Inlet (inham) aan de noordkant en de Fraser rivier aan de zuidkant van de stad. De stad staat wereldwijd bekend om de spectaculaire natuur in de directe omgeving en beschikt over één van de grootste stadsparken van Noord-Amerika namelijk “Stanley Park”. Op korte afstand van Vancouver ligt de bergketen "North Shore Mountains" die op zonnige dagen voor fantastische uitzichten zorgen, zelfs vanuit downtown Vancouver. Ook de meestal ondergesneeuwde vulkaan Mount Baker (gelegen in de USA en zo’n 100km van Vancouver) is vaak goed te zien. De stad ligt 971 kilometer ten zuidwesten van Calgary (in de de provincie Alberta) en 228 kilometer ten noorden van de Amerikaanse stad Seattle.

    De prachtige omgeving van Vancouver maakt de stad een interessante toeristische bestemming. Bezoekers worden meestal aangetrokken door de unieke combinatie van het brede culturele aanbod in deze kosmopolische stad omringd door water en bergen, ook zijn de regenwouden en ruige kusten in de directe omgeving. Een andere toeristische trekpleister is "Granville Island", een klein eilandje naast downtown (het centrum), waar een grote markt is gevestigd. Toeristen genieten meestal ook van de mogelijkheid om “Whale Watching” te doen (een tour op het water om orka’s en andere walvissen te bekijken in hun natuurlijk omgeving) vanuit Vancouver in de Straat van Georgia. De nabijgelegen Capilano Suspension Bridge, een echte hangbrug over een ravijn is ook zeer populair. Buiten dat, bezoeken jaarlijks zo’n 1 miljoen toeristen Vancouver 'en route' op een cruise schip, meestal op weg naar Alaska. Vancouver is een multiculturele stad waar je vele verschillende nationaliteiten kan terug vinden en dit brengt een grote variaty aan restaurants, winkels en dergelijke met zich mee. Er is ook een groot aanbod aan kunst gallerijen, muse, theater en dergelijke. Verder vind je er de bekende Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Vancouver wordt ook wel eens “Hollywood North” genoemd omdat er vele films en tv shows worden opgenomen. Een paar voorbeelden zijn: The X-Files, Battlestar Galactica, I Robot, X-Men en vele andere.

  • #2
    Re: Glazen gebouw in downtown Vancouver, Canada

    de cropversie maar dan mis je weer een groot deel van de weerspiegeling links ...eens herbeginnen zou ik zeggen
    gebruik zulke gebouwen echt als een spiegel, zonder onderkant dus, die leidt te veel af...

    Comment


    • #3
      Re: Glazen gebouw in downtown Vancouver, Canada

      Ik denk dat ik LInda gelijk moet geven..Maar laat ze maar eens komen die gebouwen en vergeet ons je mooie landschapjes niet hé?
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Glazen gebouw in downtown Vancouver, Canada

        ga zeker voor de cropversie.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Glazen gebouw in downtown Vancouver, Canada

          Ik moet mijn voorgangers bijtreden wat de onderkant betreft, beter zonder maar daar zit nu juist die leuke weerspiegeling....'t ja...gecropt is de compo dan misschien wel beter maar dan mis ik teveel van de weerspiegeling van de gebouwen. Het feit dat de lucht lijkt verder te lopen in het glas van het gebouw vind ik anders wel geslaagd...misschien de weerspiegelde gebouwen helemaal wegcroppen en opteren voor weerspiegelde lucht alleen, maar dan is de verticale compo, die uw oog naar boven leidt verstoord... ik kom er niet uit.
          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

          Comment


          • #6
            Re: Glazen gebouw in downtown Vancouver, Canada

            mooi duo, maar voor mij de iets abstractere tweede versie.
            'k heb iets met zo'n "windows" foto's zie je

            Comment


            • #7
              Re: Glazen gebouw in downtown Vancouver, Canada

              zeer smaakvol Ann

              grtjs

              jeannot

              Comment


              • #8
                Re: Glazen gebouw in downtown Vancouver, Canada

                Dank voor alle toffe reacties. Ik heb ze proberen te croppen en de suggesties hier gevolgd, maar het lukte niet zo goed. Het is erg moeilijk om die weerspiegeling van die gebouwen weg te werken. Toch bedankt voor de suggesties!

                Groetjes,
                Ann

                Comment


                • #9
                  Re: Glazen gebouw in downtown Vancouver, Canada

                  Ik vind beide versies knap, kan moeilijk kiezen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment

                  Working...
                  X