Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedankt Ledlampen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bedankt Ledlampen

    Hey juppekes

    Ik had hier vandaag een leuke brief in de bus

    Mijn afrekening van de electriciteit, teruggave : €211.32

    Ik betaalde maar een maandelijkse factuur van €83

    Ik heb dit allemaal te danken aan mijn investering van ledlampen vorig jaar

    Ik heb dit jaar 900kWh minder verbruikt van 5300kWh naar 4400kWh

    Volgend jaar zal dat nog een beetje minder zijn, want in januari heb ik de tweede helft vervangen van mijn gewone gloeilampen naar spaar- en ledlampen

    Dus ik vind deze investering meer dan waard
    Bootjes

  • #2
    Re: Bedankt Ledlampen

    Ben je er zeker van dat je zoveel minder verbruikt hebt ?
    De referentieperiode van de elektriciteitsmeting is niet elk jaar hetzelfde. Ik had een meerverbruik van 300kW, maar bij nazicht van mijn factuur, bleek dat de referentieperiode bijna anderhalve maand langer was dan het jaar voordien. Als deze een maand of zo korter is, scheelt dat al 1/12ste van het totaal.
    900kW is sowieso veel, en dus zal je investering er zeker voor iets tussen zitten. Alvast proficiat... Ik had 300kW meer verbruikt, en ik kreeg nog €25 terug... da's pas kunnen, he .

    Comment


    • #3
      Re: Bedankt Ledlampen

      Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
      Hey juppekes

      Ik had hier vandaag een leuke brief in de bus

      Mijn afrekening van de electriciteit, teruggave : €211.32

      Ik betaalde maar een maandelijkse factuur van €83

      Ik heb dit allemaal te danken aan mijn investering van ledlampen vorig jaar

      Ik heb dit jaar 900kWh minder verbruikt van 5300kWh naar 4400kWh

      Volgend jaar zal dat nog een beetje minder zijn, want in januari heb ik de tweede helft vervangen van mijn gewone gloeilampen naar spaar- en ledlampen

      Dus ik vind deze investering meer dan waard
      Hoe doe je dat; ik zit op 293€ per maand
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #4
        Re: Bedankt Ledlampen

        Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
        Hoe doe je dat; ik zit op 293€ per maand
        175 per twee maanden....

        Je moet thuis orde op zaken gaan stellen
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Bedankt Ledlampen

          Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
          Hoe doe je dat; ik zit op 293€ per maand
          Is dat niet gas en elektriciteit samen ?

          Dan is 't nog veel... ik betaal €152 per maand voor de twee samen.

          Comment


          • #6
            Re: Bedankt Ledlampen

            Hey juppekes

            Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
            Hoe doe je dat; ik zit op 293€ per maand
            Dat is enkel elektriciteit bij mij, er ligt hier geen gas binnen
            Bootjes

            Comment


            • #7
              Re: Bedankt Ledlampen

              Hey juppekes

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Is dat niet gas en elektriciteit samen ?

              Dan is 't nog veel... ik betaal €152 per maand voor de twee samen.
              En dan moet je nog rekening houden met het aantal personen die die elektriciteit verbruiken

              Bij ons is dat met 6 personen
              Bootjes

              Comment


              • #8
                Re: Bedankt Ledlampen

                Wij betalen nu 177€ per maand (gas en elektriciteit) en vorig jaar was dit nog 233€ per maand.
                Bij onze afrekening hebben we ook teruggetrokken en ik kan u garanderen dat we geen ledlampen gebruikt hebben maar integendeel véél meer licht en al gebruikt hebben doordat ik 8 maand dag en nacht thuis was door medische redenen.
                Eveneens al die maanden de PC nooit uitgezet en héél veel tv gekeken in vergelijking met normaal en ook de airco heeft vele maanden zijn best gedaan (dag en nacht). Gasverbruik lag ook 20% hoger dan het jaar voordien.
                Die vermindering komt er gewoon doordat elektriciteit gewoon veel goedkoper geworden is voor iedereen en dit bij de eerste afrekening dit jaar zou verrekend worden.
                Simpelweg gezien zal iedereen dit jaar een pak minder betalen.
                En als je effectief door die LED-lampen minder zou verbruikt hebben (wat wel "deels" zo zal zijn) dan moet je daar uw aankoop van de lampen eens aftrekken en zien hoeveel je eigenlijk meer betaald hebt.
                Over hoeveel LED-lampen gaat het bij u en welke lampen had je ervoor (gloeilampen, halogeen, spaarlamen, hoeveel Watt)?
                Last edited by VerSeg; 17 september 2009, 21:10.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Bedankt Ledlampen

                  Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
                  Hoe doe je dat; ik zit op 293€ per maand
                  Woow.. welke elec-maatschappij is dat? Of welke mega-elec-zuiper heb jij in huis staan
                  Das behoorlijk veel me dunkt. Tenzij je thuis ook een of andere electriciteitszuipend beroep hebt...
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bedankt Ledlampen

                    Hey juppekes

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Wij betalen nu 177€ per maand (gas en elektriciteit) en vorig jaar was dit nog 233€ per maand.
                    Bij onze afrekening hebben we ook teruggetrokken en ik kan u garanderen dat we geen ledlampen gebruikt hebben maar integendeel véél meer licht en al gebruikt hebben doordat ik 8 maand dag en nacht thuis was door medische redenen.
                    Eveneens al die maanden de PC nooit uitgezet en héél veel tv gekeken in vergelijking met normaal en ook de airco heeft vele maanden zijn best gedaan (dag en nacht). Gasverbruik lag ook 20% hoger dan het jaar voordien.
                    Die vermindering komt er gewoon doordat elektriciteit gewoon veel goedkoper geworden is voor iedereen en dit bij de eerste afrekening dit jaar zou verrekend worden.
                    Simpelweg gezien zal iedereen dit jaar een pak minder betalen.
                    En als je effectief door die LED-lampen minder zou verbruikt hebben (wat wel zo zal zijn) dan moet je daar uw aankoop van de lampen eens aftrekken en zien hoeveel je eigenlijk meer betaald hebt.

                    Zoals ik al vermelde in mijn eerste post

                    Van 5300kWh naar 4400kWh is een daling van 900kWh of 17%

                    Dus hebben die ledlampen hun werk gedaan

                    ik had vorig jaar een ruwe schatting gedaan, en ik kwam ongeveer op 1000kWh verbruik minder, dus ik was er niet ver vanaf

                    Wat nu die kostprijs betreft : ik zal pas het derde jaar die kostprijs teruggewonnen hebben

                    Dus het vierde jaar kunnen we klappen van zuiver winst (als er intussen geen lampen stukgaan)
                    Bootjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bedankt Ledlampen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                      Zoals ik al vermelde in mijn eerste post

                      Van 5300kWh naar 4400kWh is een daling van 900kWh of 17%
                      Maar dat zegt niet veel, dat is het totaal verbruik dat je minder hebt.
                      Ik zou graag weten met hoeveel lampen en van hoeveel Watt dat je die besparing deed?
                      Of je kan 2 spots van 500 Watt vervangen door ledjes of je kan 56 spottekes van 35 Watt vervangen door LED-spotjes.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bedankt Ledlampen

                        Hey juppekes

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Maar dat zegt niet veel, dat is het totaal verbruik dat je minder hebt.
                        Ik zou graag weten met hoeveel lampen en van hoeveel Watt dat je die besparing deed?
                        Of je kan 2 spots van 500 Watt vervangen door ledjes of je kan 56 spottekes van 35 Watt vervangen door LED-spotjes.
                        Het gaat hier meestal over gloeilampen van 40 of 60w die vervangen zijn door spaarlampen van 7 en 9w

                        En in de living halogeenspots van 35w vervangen door leds van 3w en deze lampen branden hier een heel pak uren op een dag
                        Bootjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bedankt Ledlampen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                          Hey juppekes



                          En dan moet je nog rekening houden met het aantal personen die die elektriciteit verbruiken

                          Bij ons is dat met 6 personen
                          Bij ons met 4, ik heb, op enkele lampen in doorgangen na (kort branden geeft sneller slijt op spaarlampen, en da's het andere economische aspect)), die meestal slechts heel even branden, overal spaarlampen. Toch zijn lampen nog niet de grote veelverbruikers. De grote veelgebruikers zijn wasmachine, droogkast, afwasmachine en strijkijzer. Daarboven maakt het een redelijk verschil of je een elektrisch fornuis of een gasfornuis gebruikt, hetzelfde met de oven.
                          Ik heb na 9 jaar mijn eerste spaarlamp inmiddels vervangen. Toevallig steekt ze in een luchter die ook al eens kort durft branden. Ik heb PL-lampen in bureaulampen, die inmiddels al 20 jaar meegaan. Ook van de gloeilampen die ik heb, heb ik op 9 jaar nog maar één moeten vervangen. Halogeenspotjes heb ik al ettelijke moeten vervangen, en deze zijn recentelijk ook vervangen door spaarspotjes, iets minder fraai zicht, moeten langer opwarmen, maar geven ook voldoende licht.
                          Toch vind ik mijn elektriciteitsverbruik, met 5200kW (4700kW moet je betalen met zijn vieren), te veel. Op de verwarming na, is hier wel alles op elektriciteit.

                          Mvg

                          Chris

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bedankt Ledlampen

                            4 personen,
                            accumulatie-verwarming

                            198€/maand
                            Fuji Digitaal fototoestel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bedankt Ledlampen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                              Hey juppekes



                              Het gaat hier meestal over gloeilampen van 40 of 60w die vervangen zijn door spaarlampen van 7 en 9w

                              En in de living halogeenspots van 35w vervangen door leds van 3w en deze lampen branden hier een heel pak uren op een dag
                              geven die licht genoeg? heb ook halogeenspots in living....welk merk van led?
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

                              Comment

                              Working...
                              X