Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke objetieven bij Nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke objetieven bij Nikon D700

    Hallo,

    Ik ga me eerstdaags een Nikon D700 aanschaffen maar twijfel nog over welke lenzen ik er voor ga kiezen. Ik hou me met alle soorten van fotografie bezig met een voorkeur voor landschap & natuur. Zeker ben ik al van een 14-24 en een 70-200 maar twijfel of ik het gat ertussen opvul met een 24-70 of een 50mm 1,4 prime. De keuze hangt er een beetje van af hoe de groothoek en de tele zich gedragen op hun uitersten. Als zij de 24-70 daar benaderen in kwaliteit, lijkt deze mij eigenlijk overbodig. Wat denken jullie?

    ps: ik ga dit niet in een keer kopen (tenzij morgen geluk bij euromillions) maar wil dus starten met de 50 of de 24-70mm.

  • #2
    Re: Welke objetieven bij Nikon D700

    ik denk dat het gat tussen 24mm en 70mm echt wel te groot is en je een standaardzoom gaat missen.
    denk dus dat de 24-70 de logische opvulling is...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Welke objetieven bij Nikon D700

      Tussen 24 en 70 is te groot.

      Een 24-70 of

      Nikon/Tokina/Sigma28-70 ~ Tamron28-75
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Welke objetieven bij Nikon D700

        toch wel een beetje een rare vraag naar lenskeuzes voor iemand die al een keuze gemaakt heeft voor een FF te kopen.
        als ik natuurfotografie lees als een voorkeur denk ik toch direct aan een goeie zoom en eerder aan een camera met nog cropfactor.
        70-200 is ideaal voor sport en concert maar voor natuurfotografie zul je een goeie sluiper moeten zijn.
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Welke objetieven bij Nikon D700

          Ik zou zelf starten met een 24-70.
          De behoefte naar andere mm komt dan vanzelf.

          mvg
          Antoine

          Comment


          • #6
            Re: Welke objetieven bij Nikon D700

            nvt sorry
            Last edited by vinstermik; 17 september 2009, 15:11.

            Comment


            • #7
              Re: Welke objectieven bij Nikon D700

              De keuze voor een ff komt vooral voor landschap (en ook wel architectuur) met een groothoek. Verder fotografeer ik ook soms wel indoor-sport en de D700 is de veelzijdigste en dus meest geschikte camera. Verder komt er later wel een 400 of 500mm en zal ik bij de 70-200 wel een 1,7x converter gebruiken. Ik twijfelde enkel aan de 24-70 omdat ik merk dat, sinds ik een 24mm heb, mijn 35 mm (antiek analoog) niet meer gebruikt heb. Het zal waarschijnlijk toch een zoom worden vanwege de flexibiliteit en om niet steeds lenzen te zitten wisselen.

              Bedankt voor de snelle reacties

              Comment


              • #8
                Re: Welke objetieven bij Nikon D700

                Als je niet op geld kijkt zou ik starten met de 24-70mm, ik doe het met wat minder de Tamron 28-70mm.
                Ik had in gedachten van een 50mm te kopen maar ik denk dat ik die weinig ga gebruiken.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Welke objetieven bij Nikon D700

                  In plaats van de 14-24 en de 24-70 gebruik ik de 20mm, 35mm en 50mm. De 35mm gebruik ik weinig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke objetieven bij Nikon D700

                    de 24-70mm is de meest gebruikte lens op m'n D700... daarnaast gebruik ik de 70-200mm en de 85mm 1.4

                    maar je mag de 24-70mm zeker niet missen, zoals hierboven aangegeven, begin hier mee...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke objetieven bij Nikon D700

                      Het gegeven is aankoop van 1 lens om mee te beginnen. Bij een keuze tussen 50 en 24-70 zou ik kiezen voor de 24-70.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment

                      Working...
                      X