Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telelens sigma

    Hallo

    Camera: canon 50d
    Ik heb nu een 18-200mm lens van canon maar voor de rally is dat net niet ver genoeg
    dus heb ik een lens gevonden op het internet van Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM Canon die ging nog van prijs.(rond 700 euro)

    Nu is de vraag is dat een goede lens want ik ben informatie gaan vragen in de winkel ?
    -de ene persoon zei het is een goeie
    -de andere persoon had al eens problemen met sigma lens en canon body en die zei van niet

    of als je ook nog andere lenzen (300mm of 400mm) weet in die prijs klasse mag je dat ook laten weten


    gelieve mij te helpen

  • #2
    Re: Telelens sigma

    Hier is een review van deze lens.
    En via google zul je ongetwijfeld nog wel meer info vinden.
    Meningen over lenzen zijn altijd verdeeld. Iemand die een bepaalde lens heeft zal daar niet gauw negatief over spreken. Maar als je hem eens op je camrea zet zul je snel genoeg merken of hij er goed op werkt of niet.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Telelens sigma

      Ik ken die lens niet, maar volgens mij heb je voor ietsje meer dan 700 euro, een nieuwe sigma 150-500mm, die ook heel goed scoort en dan heb je net iets meer millimeters... Kijk eens op de site van Konijnenberg bv. naar de nieuw prijs hiervan of surf even op het internet en vergelijk de prijzen.
      Canon 450D + beetje bescherming, Tamron 17-55/F2.8, Canon 300mm/F4 L IS USM + extender 1.4x,rugtas...

      Comment


      • #4
        Re: Telelens sigma

        Ik heb de Sigma 150-500 OS op mijn Nikon D300 en heb deze na 2x ermee geschoten vervangen door de Nikon 300mm f4 met een nog te kopen TC van 1.7.
        Nadeel: geen zoom
        Er moeten genoeg voordelen te schrijven zijn maar de belangrijkste is scherpte.
        Deze lens van Sigma is gewoonweg niet scherp op zijn 500mm, er gaat heel veel detail verloren. De Sigma komt terug in de verkoop hoe groot ook de hoop was voor deze lens.
        1 raad: spaar nog een beetje door en probeer de Sigma 50-500, een lens die mij heel goed gediend heeft voor 2 jaar. Zoals steeds moet je een lens leren kennen om er de beste resultaten mee te halen en met de 50-500 ging dit vrij vlot, bij de 150-500 daarentegen was het al snel duidelijk dat deze echt op de budgetmarkt speelt en de kwaliteit voor mij ook navenant is.

        Comment


        • #5
          Re: Telelens sigma

          Ik vond daarentegen de 150-500 beter dan de 50-500
          Veel gemakkelijker in gebruik door de OS (soms haat ik een statief ) kwa scherpte zou ik zeker niet de 50-500 overwegen, daarvoor liggen ze te dicht bij elkaar en is de OS toch een meerwaarde.

          Ik doe die weg omdat het verschil wel enorm is met mijn nikon 300mm f4 af-s maar een sigma 100-300 hsm f4 is ook een topper die serieus dicht in de buurt van mijn nikon 300mm komt. met de handigheid van een zoom en veel snellere af dan de 150-500 of 50-500


          Forum voor het plaatsen van foto's waar fauna in de breedste zin centraal staat. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


          Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


          Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


          Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


          Forum voor het plaatsen van foto's waar fauna in de breedste zin centraal staat. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


          Deze zijn genomen met de sigma 150-500 os hsm.

          zo heb ik er nog een reeks staan
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment

          Working...
          X