Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allround breedhoek objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allround breedhoek objectief

    Hallo

    Ik ben zoals de titel zegt op zoek naar een all-round breedhoek objectief. Voornaamste doelen zijn evenementen (ik denk bv. aan reportagefotografie of trouw/communies/...) en als de millimeters het toelaten ook landschap.

    Mijn gebruikte bodies zijn de Canon 50D en als back-up de Canon 300D.

    Het liefst van al zou ik een betaalbare Canon-lens verkiezen, maar daar wringt het schoentje (een 16-35 2.8 is ideaal maar niét aan de orde: onbetaalbaar). Daarom denk ik éénmalig verder te 'moeten' kijken naar Tamron en/of Sigma...

    Budget: 750 euro is dé maximum. Liefst zo lichtsterk mogelijk met ongeveer een bereik van 14 tot 40 millimeter.

    Hebben jullie tips/evaringen?
    Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

  • #2
    Re: Allround breedhoek objectief

    toch zowiezo de 17-40 L dan?
    nog geld over dan zelfs
    No rules. Great shots.
    -
    Online

    Comment


    • #3
      Re: Allround breedhoek objectief

      Zeker ook kijken naar de Tamron 2.8 17-50mm een zeer goede lens voor de kleine sensor.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Allround breedhoek objectief

        Bedankt voor de reacties. Van de 17-40 heb ik nog geen echt overtuigende dingen gehoord, al kan ik mis zijn natuurlijk.

        Verder geef ik ook de voorkeur een primes, maar voor zo'n evenementfotografie durf ik misschien eens een uitzondering maken...
        Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

        Comment


        • #5
          Re: Allround breedhoek objectief

          Van de 17-40 heb ik nog geen echt overtuigende dingen gehoord, al kan ik mis zijn natuurlijk
          Oesje !
          Dan moet je toch dringend eens wat gaan googelen en wat reviews gaan doornemen !
          Superlens in alle opzichten !

          Aan de andere kant heb je voor minder geld (ook niet onbelangrijk in deze tijd van crisis) inderdaad de Tamron 17-50 F2.8, wat op zich (door zijn F2.8) misschien plezanter is voor portretjes. Doch als pure allrounder en reportagelens zou ik toch de 17-40 kiezen.
          A picture a day, keeps the doctor away.

          Comment


          • #6
            Re: Allround breedhoek objectief

            Oorspronkelijk geplaatst door Jense Bekijk bericht
            Bedankt voor de reacties. Van de 17-40 heb ik nog geen echt overtuigende dingen gehoord, al kan ik mis zijn natuurlijk.
            Huuh
            Ik heb die en kan je verzekeren dat dit een super ding is op mijn 5D (en vroeger ook op mijn 350D).

            Verder geef ik ook de voorkeur een primes, maar voor zo'n evenementfotografie durf ik misschien eens een uitzondering maken...
            Een prime is een prime en geen allround objectief (maar dat weet ge natuurlijk al lang).
            Wellicht boven je budget, maar echt zijn geld waard is de EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM.
            Ik heb dit objectief momenteel in bruikleen en ik moet zeggen dat ik toch erg onder de indruk was van z'n kwaliteiten hoor.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Allround breedhoek objectief

              wat maakt een lens allround?

              ik heb er nog nooit eentje gezien die maar een ding kon. zelfs geen vaste lenzen.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Allround breedhoek objectief

                Ik zou zeggen 100 € bijsparen , en de 17-55 IS 2.8 van Canon nemen
                Zul je nooit spijt van krijgen.
                En ja , ik ben een tevreden bezitter en gebruiker van deze lens
                Groeten ,
                VDS Digit@l
                Groeten , VDSDigit@l

                Comment


                • #9
                  Re: Allround breedhoek objectief

                  Hallo

                  Heb besloten om de fish-eye die ik ook dacht te kopen (+/- 600 euro) te laten vallen.

                  Ik ga het vrijgemaakte geld tóch investeren in de 16-35 2.8 van Canon.

                  Bedankt voor de reacties allemaal.
                  Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

                  Comment

                  Working...
                  X