Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 24-70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 24-70

    Er zijn geruchten dat deze lens met IS uitkomt, nu zit ik te twijfelen of ik ze al zou kopen of niet ...

    Ik heb geen lenzen met IS, dus ik zal het wss ook niet missen.. Maar miss moet dit dan maar mijn eerst wel IS-lens worden? Maar die versie zou dan wel meer gaan kosten waarschijnlijk.

    Nuja, is het gerucht wel waar (ik bedoel, bestaat er een kans dat die uitkomt?) en wanneer zou dat dan zijn? (mensen met een glazen bol?)

    grtz
    No rules. Great shots.
    -
    Online

  • #2
    Re: canon 24-70

    Ik heb geleerd om niet op geruchten te wachten omdat het wachten jaren kan duren. En zelfs met een nieuwe versie (er zal altijd een nieuwere versie zijn), wordt een fantastische lens niet obsoleet.

    C.

    Comment


    • #3
      Re: canon 24-70

      Ik had de geruchten ook opgevangen maar ipv hier op (eindeloos) te wachten ben ik gisteren toch m'n 24-70 gaan kopen.
      Al komt er een nieuwe versie uit, 't is gewoon een fantastisch objectief en zal me hopelijk vele jaren dienen (zelf zonder de IS )

      Mvg,
      SB
      Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

      Comment


      • #4
        Re: canon 24-70

        inderdaad. Ik heb de 28-70L, de voorganger van de 24-70L. Elke keer ben ik nog onder de indruk van deze lens, ook al is hij al 12 jaar oud...

        Comment


        • #5
          Re: canon 24-70

          Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
          inderdaad. Ik heb de 28-70L, de voorganger van de 24-70L. Elke keer ben ik nog onder de indruk van deze lens, ook al is hij al 12 jaar oud...
          Inderdaad. Een vriend van mij heeft ook de 28-70 nog. Toen hij de 5d MkII had aangeschaft, hebben wij foto's getrokken met deze lens, vergeleken met de Canon 50 1.4.
          En ik was positief verbaast hoe deze lens presteerde .
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #6
            Re: canon 24-70

            Canon heeft niet de gewoonte om lang op voorhand nieuwtjes prijs te geven.

            Het is mogelijk dat ze morgen een opvolger uitbrengen voor de 24-70 L, maar het kan ook net zogoed nog een paar jaar duren eer ze die vervangen.

            En of die beeldstabilisatie krijgt, dat weten ze ook alleen bij Canon.
            Als die de nieuwe beeldstabilisatie krijgt zoals die van de 100mm f2,8 L IS macro, dan zal het prijskaartje ook wel flink stijgen, misschien zelfs wel verdubbelen...

            Voor een full-frame of 1,3x crop camera van Canon is dit nog steeds de beste lens die je kan vinden in dit zoombereik, voor een 1,6x crop-camera is de EF-S 17-55 f2,8 IS meestal een betere keuze als standaardzoom.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: canon 24-70

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Canon heeft niet de gewoonte om lang op voorhand nieuwtjes prijs te geven.

              Het is mogelijk dat ze morgen een opvolger uitbrengen voor de 24-70 L, maar het kan ook net zogoed nog een paar jaar duren eer ze die vervangen.

              En of die beeldstabilisatie krijgt, dat weten ze ook alleen bij Canon.
              Als die de nieuwe beeldstabilisatie krijgt zoals die van de 100mm f2,8 L IS macro, dan zal het prijskaartje ook wel flink stijgen, misschien zelfs wel verdubbelen...

              Voor een full-frame of 1,3x crop camera van Canon is dit nog steeds de beste lens die je kan vinden in dit zoombereik, voor een 1,6x crop-camera is de EF-S 17-55 f2,8 IS meestal een betere keuze als standaardzoom.
              Ik heb nu de 24-70 van sigma en het bereik vind ik gewoon ideaal
              Ik mis geen breedhoekdus daar ga ook niet in investeren

              Dan ga ik maar gewoon voor deze versie, ze zal wel goed genoeg zijn zeker. haha
              No rules. Great shots.
              -
              Online

              Comment


              • #8
                Re: canon 24-70

                Bij telelenzen is IS heel fijn, dan heb je er echt veel aan.
                Ik heb zelf de 24-70 maar op een groothoek is het mijns inziens overbodig, op 70 mm een vraagteken...

                Of de meerprijs verantwoord is ten opzichte van het mogelijke voordeel? Zeer twijfelachtig..
                Groet,
                Paul

                Comment


                • #9
                  Re: canon 24-70

                  Zou het kunnen dat deze nieuwere 24-70 L f2.8 eraan komt met de nieuwe IS?
                  Ik hou de prijzen van deze 24-70 altijd in de gaten. En bij fotokonijnenberg is hij nu in prijs toch wel een beetje gezakt. Is dit teken dat er een nieuwe versie aankomt of niet? :-)

                  Zou ik deze kopen of zou ik nog wachten? :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 24-70

                    Oorspronkelijk geplaatst door bert9 Bekijk bericht
                    Zou het kunnen dat deze nieuwere 24-70 L f2.8 eraan komt met de nieuwe IS?
                    Ik hou de prijzen van deze 24-70 altijd in de gaten. En bij fotokonijnenberg is hij nu in prijs toch wel een beetje gezakt. Is dit teken dat er een nieuwe versie aankomt of niet? :-)

                    Zou ik deze kopen of zou ik nog wachten? :-)
                    Gistere nog in de winkel gevraagt en blijkbaar toch niet ... ze hebben al 3 nieuwe lenzen uitgebracht.

                    Ik ga alleszinds niet op de IS wachten, wss veel duurder inderdaar en overbodig op da bereik
                    No rules. Great shots.
                    -
                    Online

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 24-70

                      Ik heb vandaag eens de 24-70 van canon op de 7D geplaatst en een focustest gedaan.
                      Blijkt dat ik deze moet corigeren. Nog iemand dit fenomeen op een 5OD of 5D waar je dit kan instellen ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 24-70

                        Ik denk dat er geen 24-70L II met IS komt.

                        Waarom niet?

                        De Nikon 24-70mm heeft ook geen VR (en is de directe competitie). En dan wordt de 24-105L ook een stuk minder aantrekkelijk.
                        Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 24-70

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulR1 Bekijk bericht
                          Bij telelenzen is IS heel fijn, dan heb je er echt veel aan.
                          Ik heb zelf de 24-70 maar op een groothoek is het mijns inziens overbodig, op 70 mm een vraagteken...

                          Of de meerprijs verantwoord is ten opzichte van het mogelijke voordeel? Zeer twijfelachtig..
                          geen vraagteken. op 70mm is IS toch ook heel handig hoor. Ik geeft toe, op groothoek iets minder, maar het blijft handig.
                          de lens waarop ik het allermeeste IS mis is mijn 85mm 1.8. Deze lens gebruik ik voor sport en low light. Zet er een IS op (moet voor mij echt niet die hybride zijn) en het wordt een ultieme (hopelijk nog low budget) low light lens
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment

                          Working...
                          X