Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laten afdrukken van foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • laten afdrukken van foto's

    Hier thuis printen wij onze foto's zelf..
    Onlangs heb ik foto's gemaakt op een familiefeestje. De jongere tak van de familie zal de foto's op een schijfje krijgen, maar de oudere generatie kan daarmee niet uit de voeten.
    Aangezien het in dit geval om heel veel foto's gaat, is zelf printen een onbegonnen (en peperduur) werk.
    Heeft er iemand een goede tip waar foto's degelijk afgedrukt worden, met behoud van het gekozen formaat en de door mij uitgevoerde aanpassingen in Photoshop?
    Het gaat dus niet om een fotoalbum, maar om gewone klassieke fotoprints, maar dan wel in grote hoeveelheid.
    (Ik zoek niet de goedkoopste service, 'k had graag gewoon degelijke foto's)

  • #2
    Re: laten afdrukken van foto's

    Hier staan er een aantal op een rijtje.
    http://www.digitale-foto.be/

    Prijzen en mogelijkheden, inclusief promo's.
    Met ervaringen van een aantal gebruikers.
    Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

    Comment


    • #3
      Re: laten afdrukken van foto's

      Wij hebben goede ervaringen met foto.com, wij vinden dit een goede kwaliteit, scherp geprijsd en dikwijls extra gratis foto's bij een bestelling.
      Mvg
      http://www.paulvanrooy.be

      Comment


      • #4
        Re: laten afdrukken van foto's

        Ga voor je bestelt ook zeker eens langs bij photoprints.be, er staan momenteel enkele zeer interessante actie voor foto's te laten afdrukken (30 foto's voor €1, 60 foto's voor €5) en zo bespaar je toch snel al wat eurotjes uit. De promo van de 60 foto's kan normaal meerdere malen worden gebruikt dus het is misschien geen slecht idee de foto's te verspreiden in meerdere bestellingen. Zeker bij extrafilm kan dat voordeliger uitkomen. Als het echt héél veel foto's zijn (een paar 100) is foto.com wel het meeste aan te raden. Die geven een hele mooie kwaliteit en de foto's worden daar goedkoper als je grotere hoeveelheden bestelt. Over pixum ben ik ook heel tevreden dus ik denk dat de kwaliteit van extrafilm, foto.com en pixum echt wel te vergelijken is hoor (spreek mij tegen als het niet zo is!).
        http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
        http://foto-actiecode.be

        Comment


        • #5
          Re: laten afdrukken van foto's

          Dank je wel voor de tips.

          Comment


          • #6
            Re: laten afdrukken van foto's

            Als je belgacom hebt,... Kan je gratis foto's bestellen,...
            Deze worden dan verzorgt door extrafilm.

            Belgacom ADSL LIGHT kan er 20 laten ontwikkelen
            Belgacom ADSL GO kan er 50 laten ontwikkelen

            Je kan die gratis foto's activeren door je in te schrijven bij my services (of zo).
            Twee maandelijks kan je dat doen.
            Je krijgt dan ook een mailtje als ze verzonden zijn,... dan kan je foto's opvolgen via mail.
            De kwaliteit is volgens mij goed.
            Alleen de maten van de foto's zijn niet altijd hetzelfde,... waardoor je verschillende groottes kan hebben.
            Bewerkte foto's zien er hetzelfde uit als op je scherm.
            Sony A200K

            Comment


            • #7
              Re: laten afdrukken van foto's

              Ik zie dat je van Gent bent? Ik ben erg tevreden van Photoalltech. Zeker als je hun kwaliteit vergelijkt met bvb spector of extrafilm, want die is echt triestig.

              Gewoon via de website uploaden of zelf binnenbrengen en meesteal kan je ze al na een paar uurtje gaan halen.
              Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

              Comment


              • #8
                Re: laten afdrukken van foto's

                Ik vind deze zeer goed:
                http://www.profotonet.nl
                Bij deze kan je de automatische correcties uitschakelen, zeker nodig als je een één of andere fotobewerker gebruikt, uitschakelen! Bij die goedkope vb. foto.com
                gaat dit niet. Profotonet gebruikt ook degelijk papier. Bovendien werken ze met ICC-profielen, zo weet je tenminste aan welk (kleur)resultaat je je mag verwachten.
                Indien te duur:
                Pixum valt ook nog mee, maar niet te vergelijken met Profotonet. Bij Pixum kan je ook "automatische correcties" uitzetten.

                Hopelijk beschik je over een gecalibreerd scherm. Vele klachten over afdrukcentrales die ik lees zoals: "Mijn foto's zijn zo donker afgedrukt", "de kleuren zien er anders uit dan op mijn scherm" zijn te voornamelijk te wijten aan slecht ingestelde beeldschermen.
                Last edited by steven007; 23 september 2009, 12:57.

                Comment


                • #9
                  Re: laten afdrukken van foto's

                  Als het goede afdrukken moeten zijn (incl. persoonlijke service), in Gent: Alltech of Photoshop (mijn favoriet, in de Steendam).
                  Als het "gewone" afdrukken mogen zijn, mogelijkheden legio (bv. foto.com).

                  De kwaliteit van internetafdrukken loopt imo gelijk met de prijs. Ik heb es dezelfde foto laten afdrukken op 20x30 bij foto.com en bij een labo (photoshop), en het verschil was opmerkelijk.

                  L.
                  http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: laten afdrukken van foto's

                    Als het gaat om gewoon wat foto's en de kwaliteit niet constant met zijn dan heb je mogelijkheden zat, (.com, hema, kruidvat, ...)
                    Wil je echter een constante top kwaliteit ga dan naar een professioneel lab waar lambda prints kunnen gemaakt worden. In de buurt van Gent ken ik ze niet maar in de buurt van Antwerpen zijn er enkele.
                    Vriendelijke groeten,Raf

                    www.rafvandenbogaert.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: laten afdrukken van foto's

                      Ik gebruik altijd foto.com. Tot nu toe altijd enorm tevreden geweest: heel goede prijs/kwaliteit, snelle service.

                      Comment


                      • #12
                        Re: laten afdrukken van foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                        Als het gaat om gewoon wat foto's en de kwaliteit niet constant met zijn dan heb je mogelijkheden zat, (.com, hema, kruidvat, ...)
                        Wil je echter een constante top kwaliteit ga dan naar een professioneel lab waar lambda prints kunnen gemaakt worden. In de buurt van Gent ken ik ze niet maar in de buurt van Antwerpen zijn er enkele.
                        Absoluut mee eens.

                        Trouwens, naar mijn mening, als het foto's zijn van een familiefeest voor het album van 'de oudere generatie' is het allemaal de meerprijs van een professioneel lab niet waard.

                        Aan mijn eigen muur heb ik prints hangen (in de grootte-orde van 40x60 / 50x75) van een paar euro per stuk, en ook een paar van 100 euro per stuk. Ja, als het licht goed zit zie ikzelf het verschil. Voor anderen maakt het blijkbaar allemaal niet veel uit.

                        Comment


                        • #13
                          Re: laten afdrukken van foto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                          Absoluut mee eens.

                          Trouwens, naar mijn mening, als het foto's zijn van een familiefeest voor het album van 'de oudere generatie' is het allemaal de meerprijs van een professioneel lab niet waard.

                          Aan mijn eigen muur heb ik prints hangen (in de grootte-orde van 40x60 / 50x75) van een paar euro per stuk, en ook een paar van 100 euro per stuk. Ja, als het licht goed zit zie ikzelf het verschil. Voor anderen maakt het blijkbaar allemaal niet veel uit.
                          Hier ben ik het dus ook mee eens, je hoort altijd maar mensen afgeven op extrafilm, foto.com en andere maar van dat snobisme krijg ik dus de kriebels é. Ok de albums van kruidvat trekken ook op niks maar je moet dat toch allemaal in zijn context bekijken. Als een professionele fotograaf afdrukken laat maken voor een tentoonstelling enzo is de kwaliteit van die online services misschien te laag. Ik zou mijn trouwalbum nu ook niet bij extrafilm laten maken, maar voor de gewone man in de straat en voor vakantiekiekjes enzo is dat allemaal meer dan goed genoeg! En voor wat die afdrukken bij extrafilm enzo tegenwoordig nog kosten kan je nu toch niet echt sukkelen é. En voor die dumpingprijzen kan je toch ook geen professionele kwaliteit verwachten?
                          http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                          http://foto-actiecode.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: laten afdrukken van foto's

                            Als diep rood ... groen mag uitslaan: online labo's

                            Als diep rood ... diep rood moet zijn: professionele labo's
                            www.fotofolio.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: laten afdrukken van foto's

                              Ik heb, tot grote tevredenheid, al een aantal foto's laten afdrukken bij Pixum.

                              Als vergelijkings-test heb ik gisteren drie foto's laten afdrukken bij Pixum op 20 x 30 formaat. Dezelfde foto's ga ik ook laten afdrukken bij Profotonet. Ik heb hier al een aantal tevreden reacties gelezen, en heb ondertussen hun profiel reeds gedownload, dus lijkt het me interessant om deze ook eens uit te testen.

                              Misschien dat ik deze foto's ook eens (ook op A4 natuurlijk) ga laten afdrukken bij ASAP, hier in Wilrijk. En dan ga ik eens vergelijken...

                              Ik ben benieuwd.

                              EDIT : de foto's staan ook op BD : Dieren - beoordeling : Olmen deel 2.
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                              Comment

                              Working...
                              X