Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opletten waar je lenzen koopt op het internet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opletten waar je lenzen koopt op het internet

    Ik heb reeds een 2 tal maanden een nieuwe EOS 500 gekocht
    Ik ben geïnteresseerd in een nieuwe zoomlens van Canon ( CANON EF 70-200MM 1:4 L USM SLR LENS ).Nu de prijzen verschillen nogal bij somige site's.
    De goekoopste site dat ik heb gevonden tot nu toe is bij www-camera-express.nl aan 544 euro. de duurste site was bij http://www.extremediscount.be aan 1215.40 euro voor dezelfde lens.
    Ik wilde aan de leden vragen bij welke site betrouwbaar en goedkoop kan mijn lenzen kopen ?
    Alvast bedankt en de beste groeten van Nollad

  • #2
    Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

    Er zijn er toch een aantal betrouwbare; een greep:
    www.fotorubens.be
    www.fotokonijnenberg.be
    www.kamera-express.nl
    www.japancamera.nl
    www.cameranu.nl
    je hebt dan nog Topfoto, Grobet, Art&Craft en zovele meer
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Er zijn er toch een aantal betrouwbare; een greep:
      www.fotorubens.be
      www.fotokonijnenberg.be
      www.kamera-express.nl
      www.japancamera.nl
      www.cameranu.nl
      je hebt dan nog Topfoto, Grobet, Art&Craft en zovele meer
      dan heb je ook nog www.studio73.be

      Als die extremediscount shop ook maar 1 lens verkoopt, zijn er echt wel lomperikken op de wereld
      Prijzen zijn dubbel (en meer) van de courante prijzen
      Last edited by Hans Swolfs; 16 september 2009, 08:00.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

        Tip : materiaal kun je ook - en voorlopig nog eventjes - in een WINKEL kopen. Dat moet voor een aantal mensen een schokkende geachte zijn, ik besef het.

        WINKELS vind je voorlopig nog in een aantal steden ; in de kleinere dorpen worden ze nu wel héél schaars. Nog éven en alle slagerijen, bakkerijen en krantenwinkels zijn verdwenen. Opgeslorpt door "de groote magazijnen" die steeds méér "doen" : vandaag nog op blz 9 in de krant "De hele dag lang vers brood, ter plaatse gebakken." ! Mocht je me niet geloven : hoeveel dorpen hebben al geen postkantoortje meer ? En het is nog maar het begin...

        Goed nieuws : door het rookverbod sterven er veel minder mensen. Nadeeltje : steeds meer cafés gaan op de fles (met als uitschieter misschien de situatie van de pubs in de UK). Erg ? Tja, het sociale leven van de kleine dorpen is serieus bedreigd. Nog éven en in de dorpen is geen "bal" meer : alleen nog woningen. Slaapplaatsen van pendelaars die élders werken. Ga eens naar een begrafenis in een dorp. Na de kerkdienst kùn je niet meer in de plaatselijke café tegenover de kerk terecht. Wég, mijnheer. Een blok goedkope appartementen is ervoor in de plaats gekomen. Tof !

        Eén van de voordelen van het kopen in een WINKEL is dat je dan meteen ook weet wie een frank achter jouw aankoop verdient.

        Ik doe dat al jaren en tot mijn volle tevredenheid. Misschien betaal ik méér maar ik lig daar niet wakker van. Waarom zaken doen met schimmige internetdinges en de kans lopen dat hun handel (bijvoorbeeld) niet eens...bestààt ?

        Geen idee wat voor werk jij wel doet maar jij werkt toch ook & alleen maar bij de gratie van de mensen die jouw produkt of dienst afnemen ? Of ze je werk of je dienst nu rechtstreeks bij jou betrekken of via je baas : ze geven je werk en - dus - inkomen. Een deel van dat inkomen ga jij uitgeven aan een internetbedrijfje van 3x niets, 100 of méér kilometer verderop ?

        Ik weet wel beter.

        En nooit vergeten : If you pay them peanuts, you get monkeys...

        Comment


        • #5
          Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

          Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
          Eén van de voordelen van het kopen in een WINKEL is dat je dan meteen ook weet wie een frank achter jouw aankoop verdient.

          Ik doe dat al jaren en tot mijn volle tevredenheid. Misschien betaal ik méér maar ik lig daar niet wakker van. Waarom zaken doen met schimmige internetdinges en de kans lopen dat hun handel (bijvoorbeeld) niet eens...bestààt ?
          grapjas... zo goed als ALLE grote internetshops (konijnenberg, studio 73, art&craft, bartok, digicamshop) die heel scherpe prijzen aanbieden hebben ook één of meerdere winkels waar je terecht kan als je problemen hebt of zo.

          ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij euromillions hebt gewonnen ofwel geld als vanzelfsprekend beschouwt. Ik kan je al zeggen dat dit niet voor iedereen het geval is en de meesten wel wat willen opzoeken om een euro uit te sparen. Onze hobby is al duur genoeg.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

            Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
            Tip : materiaal kun je ook - en voorlopig nog eventjes - in een WINKEL kopen. Dat moet voor een aantal mensen een schokkende geachte zijn, ik besef het.

            WINKELS vind je voorlopig nog in een aantal steden ; in de kleinere dorpen worden ze nu wel héél schaars. Nog éven en alle slagerijen, bakkerijen en krantenwinkels zijn verdwenen. Opgeslorpt door "de groote magazijnen" die steeds méér "doen" : vandaag nog op blz 9 in de krant "De hele dag lang vers brood, ter plaatse gebakken." ! Mocht je me niet geloven : hoeveel dorpen hebben al geen postkantoortje meer ? En het is nog maar het begin...

            Goed nieuws : door het rookverbod sterven er veel minder mensen. Nadeeltje : steeds meer cafés gaan op de fles (met als uitschieter misschien de situatie van de pubs in de UK). Erg ? Tja, het sociale leven van de kleine dorpen is serieus bedreigd. Nog éven en in de dorpen is geen "bal" meer : alleen nog woningen. Slaapplaatsen van pendelaars die élders werken. Ga eens naar een begrafenis in een dorp. Na de kerkdienst kùn je niet meer in de plaatselijke café tegenover de kerk terecht. Wég, mijnheer. Een blok goedkope appartementen is ervoor in de plaats gekomen. Tof !

            Eén van de voordelen van het kopen in een WINKEL is dat je dan meteen ook weet wie een frank achter jouw aankoop verdient.

            Ik doe dat al jaren en tot mijn volle tevredenheid. Misschien betaal ik méér maar ik lig daar niet wakker van. Waarom zaken doen met schimmige internetdinges en de kans lopen dat hun handel (bijvoorbeeld) niet eens...bestààt ?

            Geen idee wat voor werk jij wel doet maar jij werkt toch ook & alleen maar bij de gratie van de mensen die jouw produkt of dienst afnemen ? Of ze je werk of je dienst nu rechtstreeks bij jou betrekken of via je baas : ze geven je werk en - dus - inkomen. Een deel van dat inkomen ga jij uitgeven aan een internetbedrijfje van 3x niets, 100 of méér kilometer verderop ?

            Ik weet wel beter.

            En nooit vergeten : If you pay them peanuts, you get monkeys...
            Inderdaad vroeger was alles beter...

            Foto Rubens, Studio 73, Art&Craft zijn gewone winkels hoor, die wel op de hedendaagse digitale snelweg gesprongen zijn en naast hun winkel ook een webshop gestart hebben.
            Why not, dat is toch enkel maar een service die ik kan toejuichen.

            Misschien vergeet je dat er achter die webshops ook wel mensen zijn die er hun brood mee verdienen. Die mensen hebben toch ook dat recht?

            Het is aan de consument om uit te maken waar hij beter af is. Als hij de service niet nodig heeft, waarom er dan voor betalen? Zo kan de verkoper meer tijd steken in de andere klanten die wel die service nodig hebben.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

              Zoom-Nikkor 17-55mm f/2.8

              extremediscount.be: € 2518.94
              digicamshop.be: € 1079.00

              Misschien is hun naam wel goed gekozen, en kunnen ze extreme kortingen geven.

              "Mijnheer, op deze lens kan ik U een korting geven van 57% oftewel €1340. Deze kortingen vindt U enkel bij extremediscount.be!"

              Mss zou iemand eens een offerte moeten aanvragen... voor de lol.
              Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

              Comment


              • #8
                Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

                www.digitalstreet.nl en www.foka.nl zijn zeker ook betrouwbaar.
                En bij www.invisibleshield.com ben ik ook klant .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

                  Als je via internet site's koopt moet je geluk hebben. Voordat je ergens gaat kopen. Goed op alle details letten. Sommige willen wel eens binnen een jaar hun algemene voorwaarde drastische aanpassen. En als je gaat googlen er naar kom je massaal op klachten uit. Soms zelfs dat mensen net na de garantie hun product stuk gaat en dat de bedrijf niks wil doen. Of dat je iets op haald in de winkel en dat je het niet grondig kon inspecteren omdat het dan niet meer nieuw is. En dan thuis gekomen al gelijke beschadigingen ziet en de winkelier zegt dat het jouw schuld is en houdt zijn handen eraf. Maar er zijn precies mensen die veel ervaring mee hebben met zo'n winkel.
                  Dus opletten.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

                    Persoonlijk weeg ik digicamshop & konijneberg tegen elkaar af. Nu reeds driemaal bij digicamshop een aankoop gedaan: snelle en correcte service. Eénmaal moeten telefoneren betreft een betaling, maar à la minute was het in orde!
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Persoonlijk weeg ik digicamshop & konijneberg tegen elkaar af. Nu reeds driemaal bij digicamshop een aankoop gedaan: snelle en correcte service. Eénmaal moeten telefoneren betreft een betaling, maar à la minute was het in orde!
                      ik eerder digicamshop & studio 73... over digicamshop ook nog niets dan goede commentaar
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

                        Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                        Eén van de voordelen van het kopen in een WINKEL is dat je dan meteen ook weet wie een frank achter jouw aankoop verdient.
                        Wat een geruststellende gedachte zou moeten zijn?
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          ik eerder digicamshop & studio 73... over digicamshop ook nog niets dan goede commentaar
                          Alhoewel, ik mocht de lens die ik besteld had pas op de camera proberen NADAT ik hem betaald had. Bij Grobet b.v. probeer je eerst en betaal je dan.

                          Bovendien leken de papieren die bij de lens zaten verdacht op Amerikaanse documenten.
                          Maar voor de rest geen klachten over de snelheid, de service en de prijzen.
                          Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

                            Oorspronkelijk geplaatst door JohanM Bekijk bericht
                            Alhoewel, ik mocht de lens die ik besteld had pas op de camera proberen NADAT ik hem betaald had. Bij Grobet b.v. probeer je eerst en betaal je dan.
                            dat vind ik wel vreemd... nu, ik ben eerlijk gezegd nog nooit in de winkel van digicamshop geweest

                            Oorspronkelijk geplaatst door JohanM Bekijk bericht
                            Bovendien leken de papieren die bij de lens zaten verdacht op Amerikaanse documenten.
                            Maar voor de rest geen klachten over de snelheid, de service en de prijzen.
                            da's normaal denk dat dat lijkt omdat daar zoveel exotische talen opstaan dat het lijkt dat die geimporteerd zijn...
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: opletten waar je lenzen koopt op het internet

                              [QUOTE=Hans Swolfs;2402188]dat vind ik wel vreemd... nu, ik ben eerlijk gezegd nog nooit in de winkel van digicamshop geweest
                              QUOTE]

                              Beste, dan moet u eens naar Antwerpen trekken, denk ik dan!
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X