Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

    Omdat ik geen ervaring heb met de scherpte van een Canon 100-400 post ik hier 2 links genomen op 400mm.

    Foto1 Genomen op 400mm f8 1/500 1250 iso
    Foto2 Genomen op 400mm f7.1 1/500 1600 iso

    Het was bewolkt dus jammer genoeg hogere iso moeten gebruiken.
    Kan je adh van deze foto's oordelen of het ok is met de scherpte?Foto's komen recht uit de camera geen bewerking.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

    Ik zie aan deze foto's niets mis met de scherpte. Ik heb de lens zelf gehad en verkreeg dezelfde resultaten op 400mm.
    Ze is op 400mm scherp, maar iets softer als bv een prime. Maar soft wil niet zeggen onscherp.

    Comment


    • #3
      Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

      Ok bedankt v oor je reactie.
      Ja is normaal he dat een prime van 4500 euro scherper is

      Ik denk dat de scherpte van deze 100-400 wel aanvaardbaar is maar wou eens een ander zijn gedacht horen.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

        amai, alleszins een goed exemplaar heb jij daar !
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

        Comment


        • #5
          Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

          Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
          amai, alleszins een goed exemplaar heb jij daar !
          serieus?

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

            Wacht op beter weer, op iso 100 of 200 zullen de foto's veel scherper worden.

            Op iso 1250 of 1600 krijg je met elke camera wel softere beelden, en dat is niet de beste manier om de scherpte van je objectieven te beoordelen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

              denk dat iedereen (althans de meeste) zich onnodig zorgen maken over deze lens door in het verleden enkele negatieve reactie's, het is en blijft een dijk van een lens en voor het geld kun je geen enkele betere lens kopen die ook maar enigzins in de buurt komt.
              Tevens zijn we ietwat te pixelpeieperig bezig met zijn allen door maar eindeloos in te zoomen op ons beeldscherm.
              Als je de foto's gewoon (wat je vroeger ook deed) uiprint of afdrukt op 30 x 40 zul je versteld staan van de scherpte en detalering van deze lens, zelfs vol open en zelfs op 400 mm.
              Natuurlijk is er scherper, maar het is alsof je een marathon loopt en je klokt 2.07 en er is er eentje die loopt hem in 2.06.50 seconden, in dit verband moet je het zien.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

                Je kan pas de scherpte bekijken als je die kan vergelijken met andere lens. Want zo kan ik er niets van zeggen.

                Ik zou nog durven beweren dat mijn sigma 150-500 even scherp is op 400mm
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

                  ik bezit de 100-400mm ook en heb er niks dan lof voor bij mooi weer zeer scherp is gewoon een pracht lens gr benn

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    serieus?

                    mir
                    ja dat was serieus bedoeld
                    Mijn website: http://www.michelpyck.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

                      Voor morgen voorspellen ze mooi weer iemand een tip waar ik mijn lens eens deftig kan testen?Dacht aan Paradisio maar is nogal ver.Ergens iets omgeving van Gent?

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Voor morgen voorspellen ze mooi weer iemand een tip waar ik mijn lens eens deftig kan testen?Dacht aan Paradisio maar is nogal ver.Ergens iets omgeving van Gent?

                        mir
                        Eventueel Molsbroek in Lokeren ?
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

                          Verwar scherpte ook niet met DOF. Hoe meer mm hoe kleiner de DOF wordt.
                          Bij de eerste foto ligt de scherpte op het oor van de man. Waar het eigenlijk iets beter was om het op een oog te leggen. Ik denk dat scherpstellen op 400mm iets moeilijker is dan op 50mm.

                          Voor mij zijn de foto's echt wel scherp. Als ze scherper zouden zijn, dan zou je die mensen vermoorden als je een foto schiet
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Voor morgen voorspellen ze mooi weer iemand een tip waar ik mijn lens eens deftig kan testen?Dacht aan Paradisio maar is nogal ver.Ergens iets omgeving van Gent?

                            mir
                            Heb niet ergens een vijver in de buurt waar veel mensen voorbij komen? Hierdoor zijn de eenden die er zitten gewend aan mensen en gaan ze niet zo snel lopen.
                            Hier in Brasschaat hebben het Mik erf met de kinderboerderij. Heb mij toen ik men 100-400 juist had gekocht daar in het gras gelegd vlak naast de eenden, hierdoor had ik perfect tijd om te prutsen met men lens wegens de eenden niet gingen lopen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beoordeling scherpte 100-400 @ 400mm

                              in gent heb je toch de mooie bourgoyen...
                              groetjes aline
                              groetjes aline

                              Comment

                              Working...
                              X