Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskeuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenskeuze

    Aan allen gegroet,ik ben zeker geen pro daarom mischien deze domme vraag, is ook een beetje budget gebonden, ik zoek een beetje een all-round lens voldoende lichtsterk,voor de volgende crit; natuur, landschap wel breed gezien,gebouwen,en dan het volgende wat, Nikkon,Sigma, Tamron,het is voor een D300s body,op sommige side's zet men daar een kitlens op van 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR AF-S DX
    lijkt julie dat iets, graag ontvang ik julie mening,

    [Mod]Heb jouw bericht verplaatst naar forumonderdeel "Objectieven", waar het naar mijn mening beter thuishoort.[/Mod]
    Last edited by LesC; 15 september 2009, 13:01.
    https://ggpics.be/

  • #2
    Re: Lenskeuze

    Lichtsterk en goedkoop: Tamron 17-50 2.8.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Lenskeuze

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Lichtsterk en goedkoop: Tamron 17-50 2.8.
      Ik was zelf ook in die richting aan het denken. De 16-85 VR is misschien een degelijk objectief, maar lichtsterk kan je het moeilijk noemen. Er is trouwens recent ook een Tamron 17-50 2.8 VC aangekondigd (dus met stabilisatiesysteem), maar wanneer deze ook verkrijgbaar is, wat die zal kosten en hoe goed de prestaties zijn is mij voorlopig nog onbekend. Als je het objectief niet dringend nodig hebt is het misschien de moeite om even te wachten tot er wat meer bekend is over die nieuwe Tamron.

      Comment


      • #4
        Re: Lenskeuze

        Ik zie het nut van VC bij deze lengtes niet zo zitten.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Lenskeuze

          ik heb julie aanbevelingen gelezen,de bedoeling is voor mij wel niet extreem wijd te gaan zo dat ik er zelf nog voor een stuk erop sta, maar gelijk ook wat dichtbij, geen echte macro dus, doch wel hier en daar een scherp beestje kan meepakken, maar ook gebouwen,ikzelf had gedacht aan een widezoom AF maar welke, mijn voorkeur gaat naar SIGMA, met een als het kan een filtermaat 72 en dit om mijn filters dubbel te gebruiken, had een bedrag tussen 300 a 500€ in gedachte
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Lenskeuze

            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
            Aan allen gegroet,ik ben zeker geen pro daarom mischien deze domme vraag, is ook een beetje budget gebonden, ik zoek een beetje een all-round lens voldoende lichtsterk,voor de volgende crit; natuur, landschap wel breed gezien,gebouwen,en dan het volgende wat, Nikkon,Sigma, Tamron,het is voor een D300s body,op sommige side's zet men daar een kitlens op van 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR AF-S DX
            lijkt julie dat iets, graag ontvang ik julie mening,

            [Mod]Heb jouw bericht verplaatst naar forumonderdeel "Objectieven", waar het naar mijn mening beter thuishoort.[/Mod]
            voor bovenstaande criteria is de 16-85mm een zeer goede keuze... je hebt immers geen f2.8 nodig hiervoor, da's eerder voor portret fotografie, en je hebt VR dus je kan best foto's nemen met een lagere sluitersnelheid. De lens is trouwens befaamd voor z'n scherpe foto's...

            moest je een portret fotograaf zijn zou ik ook naar de tamron gaan kijken of de nikon 17-55mm... maar met jouw onderwerpen is de 16-85mm een betere keuze... is breder en tegelijk ook meer zoom, VR en vermoedelijk ook lichter dan de 2.8 lenzen...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Lenskeuze

              De 17-50 is de standaard zoomlens voor een cropcamera.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Lenskeuze

                OK BEDANKT, mannen op termijn en mijn vorderingen die ik hopelijk maak denk ik voor de twee te zullen gaan plus wie weet voor het macro-gebeuren en de daaraan verbonden lenzen, indien mogelijk, groeten
                https://ggpics.be/

                Comment

                Working...
                X