Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

    Ik sta op het punt een Toyota Avensis Verso 2.0 diesel (d4d of hoe noemt dat) te kopen. Bouwjaar 2004, 87.000km.

    Nu lees ik op Nederlandse sites dat deze wagen vanaf 175.000 km (sommigen vroeger) serieuze problemen vertoont. De motor verliest zijn trekkracht tijdens het rijden en kan geen toeren meer maken. Gemeenschappelijk aan deze verhalen is dat ze allemaal een caravan hebben getrokken, en wellicht foute diesel hebben getankt. Over België vind ik niet echt zo'n verhalen, alleen schijnt er een probleempje te zijn geweest met Total Excellium.

    Mijn vraag is : wie rijdt met zo'n wagen en wil zijn goede of minder goede ervaringen delen ?

    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

    Geen ervaring met die Toyota, maar heb wel al dikwijls het verhaal over "slechte" Total Excellium gehoord.

    Zelf nog nooit leed mee gehad, ook nooit iets over gehoord, en heel ons bedrijf (> 300 wagens) gebruikt Total diesel...

    Comment


    • #3
      Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

      Normaal worden toyota's toch de hemel ingeprezen. Met hun uitzonderlijk goede motoren.

      Comment


      • #4
        Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
        Normaal worden toyota's toch de hemel ingeprezen. Met hun uitzonderlijk goede motoren.
        Is ook zo.
        Maar je moet geen bucht tanken he Sand0r.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

          wij hebben hier een corolla verso 2.0 d4d van 2005 met vermoedelijk dezelfde motor erin
          tot nu toe hebben we er geen klagen van na bijna 150 000km
          we tanken wel niet bij total (ik vind die te duur en je doet er niet meer km's mee dan met andere merken diesel)

          Comment


          • #6
            Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

            ik ken persoonlijk 4 mensen met zo'n auto ...( teken dat ik oud word ?) 1 ervan heeft nieuwe verstuivers gehad ... garage stak schuld op total .... een andere hebben ze "busje in tank gekapt" . hoor wel klagen dat zetels niet zo goed zijn bij lange ritten ...? verder nog weinig slecht gehoord maar geen van allen zit reeds aan 100.000km ...

            Comment


            • #7
              Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

              'k Heb geen Avensis, maar wel een Toyota. Bijna 5 jaar nu en kan zeggen, nog geen enkel probleem tegen gekomen. Goede service in de garage en comfortable, stevige wagen. Van motoren heb ik geen verstand, ik ben een "gebruiker" Maar er rammelt niks en alles klinkt nog vlotjes.
              Veel succes met de aankoop

              Comment


              • #8
                Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

                Het is een prachtige wagen kwa gebruik... we hebben nu 2j geleden deze wagen gekocht... maar... we hebben soms problemen met het optrekken. Ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar bij het optrekken, "sputtert de turbo" precies. Hij schokt met het optrekken.. precies of de Turbo telkens stopt met optrekken... We hebben eens problemen gehad in de winter 2 j geleden dat de turbo niet meer aansloeg. Lichtje van de motor ging branden... Ook eens gehad dat de turbo niet aansloeg bij het omhoog rijden van de snelweg op een steil stuk in de Ardennen... we reden tegen amper 90m/u naar boven... terwijl we met gemak 130, 140 moesten halen... Mijn gebuur werkt bij "Tour en wegenhulp" en zijn zoon heeft een gewone "avensis" van hetzelfde jaar... Hij vertelde me om niet meer te gaan tanken bij goedkope tankstations, maar gebruik te maken van TEXACO. Ik kap er ook nog een goedje bij als ik ga tanken (volle tank). Ik moet zeggen dat de wagen nu veel minder last heeft. Jongstleden hebben we 3000m gedaan (naar Zuiden gereden), zonder echte problemen... Maar ik zou eens een testrit gaan doen en eens vragen of je eens goed mag optrekken met de wagen... om te testen... (snelweg op) ook ik las erover voor de aankoop, toch de wagen gekocht... Heb wel niet echt spijt, want verder is het een zalige wagen... ongelooflijk veel ruimte!!! Bij ons in 't koffer steekt continu een buggy en vooraan in de koffer is een aparte kofferruimte waar we zo'n plooibaar slaapbedje hebben liggen... (komt er niet meer uit). Onze wagen is van 2002 denk ik.Hij was 5 jaar toen we hem kochten. Als ik nog eens last heb ivm dat optrekken, wat nu veel minder is dan vroeger, dan rijd ik naar de garage voor een onderhoud en trek eens goed op, zodat men in de garage dit direct aan de computer kan leggen... Bij de garage weet men nog niet direct wat er aan is, maar ze vervangen de kleppen regelmatig en dan merk ik een groot verschil... Verder is het wel een wagen die veel kmters moet bollen...Wij rijden er zelf ook te weinig mee, 1x per week rijd ik ermee naar mijn werk (enkel 40km) Mocht je in de buurt wonen, wilde ik je wel eens mee op proefrit nemen...
                Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

                Comment


                • #9
                  Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

                  Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                  het is een prachtige wagen kwa gebruik... We hebben nu 2j geleden deze wagen gekocht... Maar... We hebben soms problemen met het optrekken. Ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar bij het optrekken, "sputtert de turbo" precies. Hij schokt met het optrekken.. Precies of de turbo telkens stopt met optrekken... We hebben eens problemen gehad in de winter 2 j geleden dat de turbo niet meer aansloeg. Lichtje van de motor ging branden... Ook eens gehad dat de turbo niet aansloeg bij het omhoog rijden van de snelweg op een steil stuk in de ardennen... We reden tegen amper 90m/u naar boven... Terwijl we met gemak 130, 140 moesten halen... Mijn gebuur werkt bij "tour en wegenhulp" en zijn zoon heeft een gewone "avensis" van hetzelfde jaar... Hij vertelde me om niet meer te gaan tanken bij goedkope tankstations, maar gebruik te maken van texaco. Ik kap er ook nog een goedje bij als ik ga tanken (volle tank). Ik moet zeggen dat de wagen nu veel minder last heeft. Jongstleden hebben we 3000m gedaan (naar zuiden gereden), zonder echte problemen... Maar ik zou eens een testrit gaan doen en eens vragen of je eens goed mag optrekken met de wagen... Om te testen... (snelweg op) ook ik las erover voor de aankoop, toch de wagen gekocht... Heb wel niet echt spijt, want verder is het een zalige wagen... Ongelooflijk veel ruimte!!! Bij ons in 't koffer steekt continu een buggy en vooraan in de koffer is een aparte kofferruimte waar we zo'n plooibaar slaapbedje hebben liggen... (komt er niet meer uit). Onze wagen is van 2002 denk ik.hij was 5 jaar toen we hem kochten. Als ik nog eens last heb ivm dat optrekken, wat nu veel minder is dan vroeger, dan rijd ik naar de garage voor een onderhoud en trek eens goed op, zodat men in de garage dit direct aan de computer kan leggen... Bij de garage weet men nog niet direct wat er aan is, maar ze vervangen de kleppen regelmatig en dan merk ik een groot verschil... Verder is het wel een wagen die veel kmters moet bollen...wij rijden er zelf ook te weinig mee, 1x per week rijd ik ermee naar mijn werk (enkel 40km) mocht je in de buurt wonen, wilde ik je wel eens mee op proefrit nemen...

                  ik heb veel meer problemen met mijn canon30d!
                  Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

                    Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                    ik heb veel meer problemen met mijn canon30d!
                    Nikon kopen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                      Nikon kopen
                      Ook daarover nagedacht... NIKON is nog groter probleem dan Canon op gebied van reparaties... (er werd me vertreld door een gekende fotozaak, dat ik blij mocht zijn dat ik een canon-toestel had en dat canon nog redelijk is in hun service, want bij Nikon is het huilen met de pet..)

                      T
                      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

                        Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                        Ook daarover nagedacht... NIKON is nog groter probleem dan Canon op gebied van reparaties... (er werd me vertreld door een gekende fotozaak, dat ik blij mocht zijn dat ik een canon-toestel had en dat canon nog redelijk is in hun service, want bij Nikon is het huilen met de pet..)

                        T
                        maar een nikon gaat niet zo rap kapot als een canon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

                          Dank voor alle (on topic) reacties !
                          Testrit heb ik gedaan en viel goed mee : wagen was niet stil, maar reageerde alert.
                          Mendel : als ze die kleppen vervangen, is dat een zware kost ?

                          Denk dat ik hem ga kopen...

                          Verdere reacties blijven welkom !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

                            Ik rij met een Toyota Avensis (geen Verso) en tank quasi altijd bij Total. Doe zo'n 30.000 km per jaar. Nog nooit problemen gehad met diesel. Het is mijn tweede Avensis reeds en ik ben nog altijd heel tevreden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

                              Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                              Het is een prachtige wagen kwa gebruik... we hebben nu 2j geleden deze wagen gekocht... maar... we hebben soms problemen met het optrekken. Ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar bij het optrekken, "sputtert de turbo" precies. Hij schokt met het optrekken.. precies of de Turbo telkens stopt met optrekken... We hebben eens problemen gehad in de winter 2 j geleden dat de turbo niet meer aansloeg. Lichtje van de motor ging branden... Ook eens gehad dat de turbo niet aansloeg bij het omhoog rijden van de snelweg op een steil stuk in de Ardennen... we reden tegen amper 90m/u naar boven... terwijl we met gemak 130, 140 moesten halen... Mijn gebuur werkt bij "Tour en wegenhulp" en zijn zoon heeft een gewone "avensis" van hetzelfde jaar... Hij vertelde me om niet meer te gaan tanken bij goedkope tankstations, maar gebruik te maken van TEXACO. Ik kap er ook nog een goedje bij als ik ga tanken (volle tank). Ik moet zeggen dat de wagen nu veel minder last heeft. Jongstleden hebben we 3000m gedaan (naar Zuiden gereden), zonder echte problemen... Maar ik zou eens een testrit gaan doen en eens vragen of je eens goed mag optrekken met de wagen... om te testen... (snelweg op) ook ik las erover voor de aankoop, toch de wagen gekocht... Heb wel niet echt spijt, want verder is het een zalige wagen... ongelooflijk veel ruimte!!! Bij ons in 't koffer steekt continu een buggy en vooraan in de koffer is een aparte kofferruimte waar we zo'n plooibaar slaapbedje hebben liggen... (komt er niet meer uit). Onze wagen is van 2002 denk ik.Hij was 5 jaar toen we hem kochten. Als ik nog eens last heb ivm dat optrekken, wat nu veel minder is dan vroeger, dan rijd ik naar de garage voor een onderhoud en trek eens goed op, zodat men in de garage dit direct aan de computer kan leggen... Bij de garage weet men nog niet direct wat er aan is, maar ze vervangen de kleppen regelmatig en dan merk ik een groot verschil... Verder is het wel een wagen die veel kmters moet bollen...Wij rijden er zelf ook te weinig mee, 1x per week rijd ik ermee naar mijn werk (enkel 40km) Mocht je in de buurt wonen, wilde ik je wel eens mee op proefrit nemen...

                              ROFL, vind je dat normaal? Net alsof kleppen vervangen bij een normaal onderhoud hoort.

                              Ik heb dat optrekken-probleem ook nog tegengekomen met een VW Bora, dat was toen de luchtmassedebietmeter of zoiets
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X