Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel verdienen onze politici ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel verdienen onze politici ?

    Klik

    Tel dat eens allemaal samen

  • #2
    Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

    Met zo een loon kunt ge al wa lenskes kopen zenne. Mijn handtekening hieronder zou wel wat langer zijn
    I love my D500

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

      En dan komen ze in Nederland met de "balkendendenorm" van 166.000 euro. Meer mag er niet verdient worden bij de overheid en semi-overheid in Nederland.

      Dan hebben ze het in Belgie beter geregeld.
      Fotoapparatuur
      Portfolio

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Klik

        Tel dat eens allemaal samen
        Ja maar, je begrijpt het niet.
        Die mensen hebben ook last van de crisis hoor
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

          die bedragen vallen toch nog goed mee?
          http://www.mimoza.be/

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

            Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
            die bedragen vallen toch nog goed mee?
            Maar dit is enkel "wat gekend is" voor één job. Buiten dit zitten ze op verschillende plaatsen nog in een bestuur, in verenigingen, doen ze andere taken (acte de présence), betalen ze niets voor vervoer en hebben ze tal van voordelen. Belastingen en taksen ... veel zaken vrijgesteld waar wij de volle pot voor betalen. En eten en drinken zullen ze ook niet dikwijls zelf moeten betalen.
            En als die bedragen nog meevallen ... ik weet niet wat jij verdient maar ze hebben in elk geval meer per maand dan wij hier per jaar.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

              Meer per maand dan jij per jaar?
              De hoogste zit rond de 30.000 € per maand. Als jij dit niet verdient per jaar, dan heb je 2000€ bruto ?
              Voor een beginner of een arbeider op het laagste niveau kan ik dat begrijpen, maar ik ken niet veel bedienden die minder verdienen.

              Als je er rekening mee houdt dat dit 'high' level managers zijn, dan vind ik de meeste bedragen niet overdreven. Een dikke 100.000 bruto per jaar voor een parlementslid vind ik OK. Dat zijn ook lonen die je in bedrijven in senior managment vindt. En daar komen ook nog andere voordelen bij.

              Moet je je daarom schamen?

              Comment


              • #8
                Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

                Je kan maar beter niet bij Groen! zitten
                Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

                Comment


                • #9
                  Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

                  Naakte cijfers zijn altijd gevaarlijk en vatbaar voor interpretatie.
                  Ik zie een aantal politici die benevens hun inkomen nog zetelen in tal van intercommunales, commsissies en raden van bestuur. Die bedragen zijn hier niet vermeld en vormen meestal nog een vrij grote brok van hun 'inkomen'.
                  De extra-legale voordelen van hun ambt en de werkingsmiddelen van hun kabinet zijn hier eveneens niet in vermeld; ik denk daarbij aan kilometervergoedingen, kledij, etentjes, representatievergoedingen, enzovoort.
                  Anderzijds heeft Tommie hier ook een punt; high level managers verdienen soms een veelvoud van deze bedragen en worden niet met de vinger gewezen.
                  Het blijft een moeilijk item: waar ligt de grens wat nog als aanvaardbaar wordt beschouwd om een functie uit te oefenen op het hoogste bestuurlijke niveau?
                  Of wat te denken van een aantal anonieme parlementariërs die hun broek gaan verslijten voor zo'n 5000 euro per maand?
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Meer per maand dan jij per jaar?
                    De hoogste zit rond de 30.000 € per maand. Als jij dit niet verdient per jaar, dan heb je 2000€ bruto ?
                    Voor een beginner of een arbeider op het laagste niveau kan ik dat begrijpen, maar ik ken niet veel bedienden die minder verdienen.

                    Als je er rekening mee houdt dat dit 'high' level managers zijn, dan vind ik de meeste bedragen niet overdreven. Een dikke 100.000 bruto per jaar voor een parlementslid vind ik OK. Dat zijn ook lonen die je in bedrijven in senior managment vindt. En daar komen ook nog andere voordelen bij.

                    Moet je je daarom schamen?
                    de gemiddelde arbeider komt dikwijls nog niet aan 2000€ brutto de maand!
                    zeker niet als je in een grootwarenhuis werkt
                    als technieker kom ik zeker niet aan over de 30 000€ brutto op een jaar
                    en ik ben geen arbeider op het laagste niveau
                    blijkbaar heb jij geen gevoel met de realiteit,wat de gemiddelde werkmens verdient

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Maar dit is enkel "wat gekend is" voor één job. Buiten dit zitten ze op verschillende plaatsen nog in een bestuur, in verenigingen, doen ze andere taken (acte de présence), betalen ze niets voor vervoer en hebben ze tal van voordelen. Belastingen en taksen ... veel zaken vrijgesteld waar wij de volle pot voor betalen. En eten en drinken zullen ze ook niet dikwijls zelf moeten betalen.
                      En als die bedragen nog meevallen ... ik weet niet wat jij verdient maar ze hebben in elk geval meer per maand dan wij hier per jaar.
                      Ja, en dat is dan ook gerekend buiten het gesjoemel met Fortisaandelen.
                      Het is weinig geweten en hij zal er wel niet mee uitpakken bij het gewone volk, maar die sjoemelaar rijdt wel met een Porsche Cayenne he.
                      Schande schande schande.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

                        Persoonlijk heb ik meer problemen met hoge ontslagvergoedingen dan met dit hier.
                        Als je ziet dat heel wat managers bij ontslag nog 2 jaarweddes opstrijken.
                        Ze ver****** het bij een bedrijf, worden ontslagen, en krijgen als beloning d'er dergelijke bedragen bovenop. Op die manier wil ik ook nog wel ontslagen worden...

                        Ken jij 1 gewone werknemer die zoiets in z'n contract heeft mogen invullen ???

                        En blijkbaar zijn politiekers (zie Happart) ook niet echt afwijzend tegenover een dergelijke regeling...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

                          Volkswagen betaalde een paar jaar geleden nog tot 140.000 euro uit aan ontslagen arbeiders. Ik vond dat ook niet slecht! Aan 'nog geen 30.000 euro per jaar' is dat ook 5 jaar!

                          Maar inderdaad, het kan voor mij ook niet dat ontslagen managers meerdere jaren uitbetaald worden als ze de zaak verknoeid hebben.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Volkswagen betaalde een paar jaar geleden nog tot 140.000 euro uit aan ontslagen arbeiders. Ik vond dat ook niet slecht! Aan 'nog geen 30.000 euro per jaar' is dat ook 5 jaar!

                            Maar inderdaad, het kan voor mij ook niet dat ontslagen managers meerdere jaren uitbetaald worden als ze de zaak verknoeid hebben.
                            Dat was wel voor arbeiders die een ancienniteit hadden van 25 jaar of meer. Heel wat van die managers houden het 2 jaar vol, en laten zich dan nog eens hetzelfde uitbetalen...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoeveel verdienen onze politici ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Volkswagen betaalde een paar jaar geleden nog tot 140.000 euro uit aan ontslagen arbeiders. Ik vond dat ook niet slecht! Aan 'nog geen 30.000 euro per jaar' is dat ook 5 jaar!

                              Maar inderdaad, het kan voor mij ook niet dat ontslagen managers meerdere jaren uitbetaald worden als ze de zaak verknoeid hebben.
                              ik denk dat jij de lonen van de gewone arbeiders niet echt kent
                              als gewone arbeider en je hebt rond de 2000€ bruto de maand dan mag je heel tevreden zijn (zonder ploegenpremie's ,gewoon dagdienst)
                              en de ontslagpremie's bij volkswagen ,daar hielden de mensen nog niet zo enorm veel van over
                              als je zag wat voor taksen en belastingen ze daar op hielden
                              ik ken er een paar die daar hebben gewerkt en er ging schandalig veel af van die ontslagpremie
                              en zoals poll al aanhaalde was de ontslagpremie in verhouding met de jaren dienst
                              iemand die daar twee jaar bv werkte had geen 100 000€ ontslagpremie
                              doe daar maar een nulletje van af
                              doe daar dan nog eens alle taksen en belastingen vanaf en je komt aan een heel ander bedrag ,richting de 4000€

                              Comment

                              Working...
                              X