Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

    Ik denk erover mijn Sigma 70-200 te vervangen door de Canon versie zonder IS.
    Ik ben er best tevreden over maar als ik de forums en reviews mag geloven is er toch een noemenswaardig verschil in snelheid en in minderere mate scherpte.

    Wel of niet doen en waarom?
    Wie heeft ervaring?

    Grtz
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

  • #2
    Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

    ik heb geen ervaring in het verschil tussen die twee alleen het feit dat je zegt "ik ben best tevreden ...." zou een reden kunnen zijn om te switchen, ik ben nl HEEl erg tevreden met mijn 70-200 2.8 van Canon, mischien is dat verschil genoeg.
    Beter is er niet nl, volgens sommige testen zelfs de beste in de line up van 70-200 van Canon, andere vinden de 70-200 4.0 IS weer de beste, alleen verschil is mischien aan te duiden als je de mararthon loop en de eerste loopt een tijd van 2.07,00 en de nummer twee loopt een tijd van 2.06, 56, niet nomenswaardig en op pixelniveau.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

      als je een paar keer de Canon hebt gebruikt, wil je je Sigma niet meer.

      Ik heb zelf ook de Sigma 70-200 2.8 gehad en die is op zich geen slechte lens (zeker niet voor zijn prijs) maar de Canon is toch beter op alle vlakken : scherpte, kleuren, bouw, AF, ...

      Ik heb nu een 70-200 2.8 IS en die lens wil ik niet meer kwijt
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

        Ik raad de mensen altijd aan op volgende link eens een kijkje gaan te nemen



        Veel kijk plezier

        Erwin
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

        Comment


        • #5
          Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

          zou je dan niet beter wachten tot je de IS versie kan nemen?

          Ik ken canon niet zo goed dus kan weet ik ook niet welke van de 2 er beter is.

          Maar ik zou mijn sigma 70-200 niet wegdoen voor de nikon 80-200 af-s maar wel voor de 70-200 af-s vr

          Maar dit is natuurlijk mijn mening.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

            Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
            zou je dan niet beter wachten tot je de IS versie kan nemen?

            Ik ken canon niet zo goed dus kan weet ik ook niet welke van de 2 er beter is.

            Maar ik zou mijn sigma 70-200 niet wegdoen voor de nikon 80-200 af-s maar wel voor de 70-200 af-s vr

            Maar dit is natuurlijk mijn mening.

            Hhmm..
            Ik gebruk die 70-200 voor 95% voor het ijshockey en daar staan zelfs de kleinsten niet stil, mijn inziens ga ik die IS dus niet veel gebruiken en wordt het dus onnodig nog duurder.
            Ik kan niet anders dan die Sigma eerst te verkopen en dan de Canon aan te schaffen, ik kan ze moeilijk in mijn schuif leggen als aandenken hé. Tenzij ik ergens een sponsor vindt? Iemand?
            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
            BE-Wommelgem
            .: 20D & D700 :.

            Comment


            • #7
              Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

              de non-IS versie is zelfs scherper, lichter en goedkoper dan de IS-versie...

              Comment


              • #8
                Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

                Dan zou ik ook wel overgaan naar merkeigenlens. Die zal beter prestaties geven op f2.8 waar je de lens wel het meest op zal gebruiken.

                natuurlijk is voor zo'n sport een IS niet zo nuttig als een lens die het best op volle opening presteerd.

                Het zou veel gemakkelijker zijn moet je een lens eens een dagje mogen gebruiken en vergelijken maar spijtig genoeg gaat dit niet.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  de non-IS versie is zelfs scherper, lichter en goedkoper dan de IS-versie...
                  klopt... het verschil in scherpte is wel helemaal niet groot hoor...

                  ik heb zelf nu de 70-200 2.8 IS omdat deze als eerste werd aangeboden toen ik mijn 300 f/4 IS ging omruilen. Nu ben ik toch wel blij dat ik de IS heb... Voor ijshockey gaat je dat niet veel helpen maar ik maak wel portretten op 200mm en 1/60e uit de hand
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

                    Heb de overstap ook gedaan van Sigma naar Canon (wel de IS) en moet zeggen dat ik het mij niet beklaagd heb.

                    Gebruik de lens voornamelijk voor badminton en moet zeggen dat ik met de Canon toch wel meer goede foto's overhou dan vroeger met de Sigma.

                    mvg

                    Steven
                    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                    Comment


                    • #11
                      Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

                      gewoon voor de IS versie gaan, http://www.kamera-express.nl/index.p...ct&product=753
                      Canon EOS 40d - EF 70-200mm F 2,8 IS USM - EF 24-70mm F 2,8 USM - 50mm F 1.4 - Tokina 10-17mm Fisheye - Speedlite 430EX - Powershot SX200 IS (for sale) - Yashica-D - Yashica LM - Powershot G9

                      Comment


                      • #12
                        Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

                        Collega van mij werkt met de Sigma 70-200 2.8 terwijl ik de Canon 70-200 f2.8 L IS heb, en natuurlijk is er verschil tussen beide, maar ik heb nooit met het idee gespeeld om een dergelijke lens zonder IS te kopen ... dan maar even doorsparen.

                        Ik begrijp dat elke Euro er eentje is die je moet verdienen, maar ik ben begonnen met de 70-200 f4.0 ... algemeen bekend als een super lens , toch heb ik ze na enkele weken al terug verkocht ... als je met een monopod kan werken, of snelle sporten fotografeert is dit prima, maar ik wil mijn lenzen ook nog voor andere dingen zoals portretjes van de kindereren gebruiken, en dan komt IS echt wel van pas.

                        Ik kan geen foto op 200mm nemen met 1/60e zonder IS hoor, ik weet dat er mensen zijn die dit wel kunnen (en waar ik dus jaloers op ben ) maar ik kan het niet, daarom heb ik van al de lenzen waar het mogelijk op is een IS versie gekocht ... als ze een 10-22 met IS uitbrengen bij Canon koop ik die waarschijnlijk ook nog

                        Laatst op de IAA in Frankfurt nog de 70-200 gebruikt ... op 135mm met 1/15 een vlijmscherpe foto kunnen maken (heb daar ondertussen een trick voor gevonden om met dergelijke sluitertijden toch scherpe foto's te hebben ), vergeet dat maar zonder IS of tripod (was waarschijnlijk wel een gelukstreffer, maar ik ben er zeker van dat die zonder IS niet gelukt was)

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

                          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Collega van mij werkt met de Sigma 70-200 2.8 terwijl ik de Canon 70-200 f2.8 L IS heb, en natuurlijk is er verschil tussen beide, maar ik heb nooit met het idee gespeeld om een dergelijke lens zonder IS te kopen ... dan maar even doorsparen.

                          Ik begrijp dat elke Euro er eentje is die je moet verdienen, maar ik ben begonnen met de 70-200 f4.0 ... algemeen bekend als een super lens , toch heb ik ze na enkele weken al terug verkocht ... als je met een monopod kan werken, of snelle sporten fotografeert is dit prima, maar ik wil mijn lenzen ook nog voor andere dingen zoals portretjes van de kindereren gebruiken, en dan komt IS echt wel van pas.

                          Ik kan geen foto op 200mm nemen met 1/60e zonder IS hoor, ik weet dat er mensen zijn die dit wel kunnen (en waar ik dus jaloers op ben ) maar ik kan het niet, daarom heb ik van al de lenzen waar het mogelijk op is een IS versie gekocht ... als ze een 10-22 met IS uitbrengen bij Canon koop ik die waarschijnlijk ook nog

                          Laatst op de IAA in Frankfurt nog de 70-200 gebruikt ... op 135mm met 1/15 een vlijmscherpe foto kunnen maken (heb daar ondertussen een trick voor gevonden om met dergelijke sluitertijden toch scherpe foto's te hebben ), vergeet dat maar zonder IS of tripod (was waarschijnlijk wel een gelukstreffer, maar ik ben er zeker van dat die zonder IS niet gelukt was)

                          Mark
                          Hoi Mark.

                          Ik gebruik die lens ALLEEN voor ijshockey eigenlijk, heb ze ook eens op de motocross meegenomen maar das eigenlijk een beetje zelfde. Volgens mij zet je in zo een geval die IS af omdat je het onderwerp in volle actie wil shooten.
                          Een face-off kan ik ook met een 50mm 1.8 ofzo nemen.

                          Grtz
                          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                          BE-Wommelgem
                          .: 20D & D700 :.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

                            Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                            Volgens mij zet je in zo een geval die IS af omdat je het onderwerp in volle actie wil shooten.
                            dat heeft volgens mij weinig met het aldanniet gebruik van IS te maken. Als je actie wil volgen, zet je de IS-mode op 2. Dat is een "panning-mode".
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Loont het de moeite? 70-200 F2.8...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                              dat heeft volgens mij weinig met het aldanniet gebruik van IS te maken. Als je actie wil volgen, zet je de IS-mode op 2. Dat is een "panning-mode".
                              Ah... Dat wist ik niet.
                              Ik had mijn info ooit hier gelezen, +2-tal jaar geleden.
                              Mss was dat nog niet die optie toen.

                              Grtz
                              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                              BE-Wommelgem
                              .: 20D & D700 :.

                              Comment

                              Working...
                              X