Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Demerpracht +origineel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Demerpracht +origineel

    Deze maakte ik met slecht weeromstandigheden..Het motregende en het was niet alles met dat grijzige weer.
    Hopelijk kan hem jullie bekoren.






    Origineel






    Camera Model: (Canon EOS 40D)
    Lens Focal Length: 17,00 mm ()
    Shutter Speed: 26/5 sec
    F-Number: F11,0
    ISO: 100
    Last edited by Jacobs Pascal; 13 september 2009, 13:10.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Demerpracht

    Ik vind het een speciale foto met een geslaagde compo en goeie bewerking.

    Dus ja, het kan mij bekoren.
    ::: Flickr :::

    Comment


    • #3
      Re: Demerpracht

      mooi van compo, maar de opname verliest te snel kleur naar de achtergrond.
      duidelijk verschil in bewerkingvan het linker en het rechterdeel van de opname.
      takken van de boom op de voorgrond hebben links geen detail.
      nogmaals een mooie compo, maar door de hier niet goed en zorgvuldig genoeg toegepaste bewerking, mist de opname net het ohhh gehalte.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Demerpracht

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mooi van compo, maar de opname verliest te snel kleur naar de achtergrond.
        duidelijk verschil in bewerkingvan het linker en het rechterdeel van de opname.
        takken van de boom op de voorgrond hebben links geen detail.
        nogmaals een mooie compo, maar door de hier niet goed en zorgvuldig genoeg toegepaste bewerking, mist de opname net het ohhh gehalte.
        grt,bouk.
        Bouk je hebt gelijk hoor..Ik probeerde een nieuwe action die ik gemaakt heb ik CS en heb de originele erbij gezet..
        Ik had wat te veel softbrush en schaduw push erbij gezet..Soms voelt het goed maar soms ook niet..En dan begin ik te twijfelen en had ik beter niets gepost.. Al vind ik de kleuren beter op de bewerkte.
        Heb hem erbij gezet om het verschil te zien.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Demerpracht +origineel

          Ik blijf toch ook bij de bewerkte versie.
          ::: Flickr :::

          Comment


          • #6
            Re: Demerpracht +origineel

            knappe compo
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: Demerpracht +origineel

              Bewerkte versie geeft een dromerig sfeertje weer. In vergelijking met het origineel vind ik de bewerkte versie knap. Het is wel eens leuk om de out of camera foto te zien.
              Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

              Comment


              • #8
                Re: Demerpracht +origineel

                Het verschil in twee en je hebt een betere foto De omstandigheden (grijze bewolking, motregen ) zijn niet echt ideaal voor dit soort landschapfoto's.......maar ze zijn wel ideaal wanneer je in het bos gaat fotograferen.Weinig schaduw,zacht diffuus licht en mooie gesatureerde kleuren.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: Demerpracht +origineel

                  Het verschil Rupsel is te groot om toe te passen vind ik..Ik heb nogtans gebrobeerd er iets anders van te maken wat denk ik de beste van de drie is. Het geeft ook de werkelijkheid meer weer dan de eerste.
                  Wat denk jij?


                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Demerpracht +origineel

                    Inderdaad een moeilijke, zelfs om meerdere belichtingen te combineren. Ik kom er ook niet uit welke van de drie ik het beste vind. Ze hebben elk iets dat de andere niet hebben.
                    Frebeat

                    Meer foto's op http://www.sightings.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Demerpracht +origineel

                      Persoonlijk ga ik voor den 3de,nr 1 is er iets over ,nr 2 kan dan weer wat meer pit gebruiken en bij nr 3 heb je een vrij goed gemiddelde gevonden Pascal...yep, voor mij nr 3

                      Comment


                      • #12
                        Re: Demerpracht +origineel

                        Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                        Persoonlijk ga ik voor den 3de,nr 1 is er iets over ,nr 2 kan dan weer wat meer pit gebruiken en bij nr 3 heb je een vrij goed gemiddelde gevonden Pascal...yep, voor mij nr 3
                        Yep, ik volg - die derde is een mooie weergeve van de sfeer op dat moment denk ik
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Demerpracht +origineel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                          Yep, ik volg - die derde is een mooie weergeve van de sfeer op dat moment denk ik
                          Greetz, Kariboe
                          ik volg deels, ik ben zeker dat je uit deze plaat meer had kunnen halen wat de wolken betreft

                          grtjs

                          jeannot

                          Comment


                          • #14
                            Re: Demerpracht +origineel

                            Wat je met de derde versie deed vind ik toch stukken beter dan de twee eersten......het blijft natuurlijk moeilijk om een foto zoals deze echt goed te laten ogen. Het is een moeilijke uitdaging wanneer de weersomstandigheden niet echt mee zitten.....grauw weer en motregen is niet iets waar mensen naar uitkijken. Enfin je begrijpt vast en zeker wat ik bedoel.
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Demerpracht +origineel

                              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Wat je met de derde versie deed vind ik toch stukken beter dan de twee eersten......het blijft natuurlijk moeilijk om een foto zoals deze echt goed te laten ogen. Het is een moeilijke uitdaging wanneer de weersomstandigheden niet echt mee zitten.....grauw weer en motregen is niet iets waar mensen naar uitkijken. Enfin je begrijpt vast en zeker wat ik bedoel.
                              Inderdaad. Ik was vast besloten om naar het broek te gaan maar het was nog donker toen ik in Zonhoven vertrok (6 u)In Zonhoven was de lucht nogtans open .En ik had het hier op BD gezegd dat ik zou gaan dus wat als er nog stonden? Dat kon ik natuurlijk niet maken...
                              Daar aangekomen zag ik dat het weer veraderde en was het natuurlijk niets met dat gefiezel..
                              Ik heb er alleen maar een grouwe wandeling en een paar shots aan over gehouden..
                              Ik ben wel iemand die dan toch nog probeerd ondanks het weer om er iets aan over te houden zodat niks voor niks is geweest. Jammer heb ik nu pech gehad en ik zal een ander tijdstip moeten uitkiezen de volgende keer.

                              Dank allen voor de reacties..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X