Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

    Ik ga me een van deze dagen een canon 500D aanschaffen, maar ben nog op zoek naar een goede lens.

    Eerst was mijn oog gevallen op de set met een 18-55 en een 55-250 lens, maar een vriend raad mij aan om voor 1 lens te kiezen met een groter bereik. Na een lange zoektocht heb ik de mogelijkheden tot 4 kunnen beperken. Deze zijn:

    Canon EF-S 18-200mm IS (405 euro)
    Sigma 18-200mm OS (334 euro)
    Sigma 18-250mm OS (456 euro)
    Tamron 18-270mm VC (487 euro)

    Kan iemand mij meer vertellen over deze lenzen en dan vooral welke ik best kan kopen? Per slot van rekening zijn het toch 3 verschillende merken en ben ik nieuw in het hele fotografie gebeuren.

    Alvast bedankt!!!
    Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

  • #2
    Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

    Ik ben ook je vriend en raad je juist de set 18-55 + 55-250 aan.....

    Comment


    • #3
      Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Ik ben ook je vriend en raad je juist de set 18-55 + 55-250 aan.....
      Kan je daar meer argumenten bij geven?

      1 lens is handiger omdat je dan minder risico loopt om stof op de sensor te krijgen bij het wisselen van lenzen... en ook is het veel makkelijker omdat je zowel een overzicht als een detail foto met dezelfde lens kan nemen, en dus niet heel de tijd van lens moet wisselen...

      BTW: de sigma 18-200 is al afgevallen, heb er enkel heel slechte reviews van gevonden... de 18-250 zou iets beter zijn.

      Het gaat dus nog tussen de canon, sigma 18-250 en de tamron 18-270... Kan iemand mij helpen in dit keuze?
      Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

      Comment


      • #4
        Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

        Oorspronkelijk geplaatst door FinalFrag Bekijk bericht
        Kan je daar meer argumenten bij geven?
        1-Maximale beeldkwaliteit voor het geld.
        2-Upgraden is veel logischer bij 2 lenzen, wil je een betere tele, dan heb je nog een goed bruikbare standaardzoom, wil je een betere standaardzoom, dan heb je al steeds een tele die nette plaatjes maakt.
        Wil je upgraden vanaf een superzoom, dan moet je minimaal 2 nieuwe lenzen kopen, want superzooms zijn nergens echt goed in.
        Stof en lenswisselen zijn typische beginnersargumenten (no offense), als je daar zelf achter wil komen, be my guest, maar je kan die fase ook meteen overslaan....

        Comment


        • #5
          Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

          Ik raad je ook de 18-55 IS en 55-250 IS aan.
          De argumenten waarom dit boven een mega zoom staan boven aan gegeven.
          En een extra bijkomstigheid. Je gaat minder snel heel veel zoomen en met als gevolg meer op de storende elementen let. En ook op de plek waar je de foto gaat nemen. Of je een foto maakt van iets op 18mm of op 250mm. Dat maakt heel veel uit voor de sfeer van je foto. Bij de een is je achtergrond groot en bij de andere weer kleiner. Als je de onderwerp grote gelijk houdt he.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

            Eén van de voordelen van de 18-200 lens is dat deze een interne focus heeft. Het voorste stuk draait dus niet mee, wat het gebruik van een polarisatie filter makkelijker maakt. De 18-55 IS van canon heeft dat niet.

            Ik begrijp jullie standpunten wel, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar 1 lens die iets meer kan. Tot slot van rekening is het toch mijn eerste dslr. Rond de 55mm is toch het punt dat je dikwijls werkt. Het minst dat je iets wil afwijken van die 55mm moet je al meteen de lens wisselen als ik de 18-55 en de 55-250 koop.

            Het besluit staat dus redelijk vast om een 18-200 lens te kopen. De vraag in dit topic waar echter welk merk :P

            Is die van canon de beste zoals eerder gezegd?
            Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

            Comment


            • #7
              Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

              Met plezier neem ik een abonnement op deze topic.
              Momenteel bezit ik ook een EOS500D + 18-55 kitlens.
              Ik heb ook de behoefte om een zoomlens aan te schaffen.

              Dit zijn mijn -eventuele- voorkeuren:

              De Canon 55-250 EF-S F4-5.6 (249 euro)
              De Canon EF 70-300 IS USM (469 euro)

              Grtz
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

                Hey juppekes

                Een paar weken geleden heb ik voor dezelfde keuze gestaan

                Ik dacht eerst aan de 18/270 van tamron vc versie

                Of de 28/300 van tamron vc versie

                Maar ook hier hebben ze me deze afgeraden en de set van Canon 18/55 en 55/250 aangeraden

                Dus nu heb ik die twee van Canon en heb daar nog geen seconde spijt van gehad

                Dat heb ik gekregen als antwoord op een van mijn lensvraagjes:

                Voor een 50D zou ik zeker geen 28-300 aanraden, omdat die te weinig breedhoek heeft op een 1,6x crop camera. Ik heb voor die lens gekozen omdat die ook op een 1D MKIII moet passen, de Tamron 28-300 VC is bruikbaar op elke camera, ook een full-frame (als je die met de juiste lensvatting koopt natuurlijk).

                Voor een 50D zou ik eerder een 18-270 VC aanraden, als je toch een superzoomlens wil. Het is wel een compromis, want ze is nooit zo scherp als een EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS.
                Ook de autofocus van zo'n superzoom is heel traag, en totaal ongeschikt voor actiefotografie. Je moet zo'n lens eigenlijk ook bijna altijd op f8-f11 gebruiken als je scherpe foto's wil, volledig open valt het nog wat meer tegen.

                Een superzoom is heel handig, maar als je echt een goede beeldkwaliteit en een snelle autofocus wil, dan blijf je er best af.
                Bootjes

                Comment


                • #9
                  Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

                  Ik begrijp wel dat 2 lenzen met een kleiner bereik scherpere fotos opleveren, maar ik vraag me toch af hoe dit werkt in praktijk. Stel, je wandeld rond op een plein en je ziet een mooi gebouw. Je neemt je 18-55 lens en maakt een mooi plaatje. Je ziet een mooi detail op een van de muren waar je ook een foto van wil, dan ben je toch verplicht om je 55-250 lens boven te halen. Is dat niet frustrerend als je zo 20x per dag van lens moet wisselen? Dat is een van de redenen waarom ik voor een superzoom zou kiezen.

                  Is het verschil in scherpe trouwens zo duidelijk?

                  nog iets... Bij de specs van de 55-250 lens vind ik dat de minimale scherpstel afstand 1.5 meter is. Is deze geschikt om een beetje macros te schieten?
                  Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

                    Hallo
                    mijn bevindingen zijn toch dat voor beginers of amateurs en reizigers ,deze superzooms zeker voldoen
                    en toch zeer goede kwaliteit bieden ,heb ook een paar prime lenzen maar het verschil merk je toch pas als je echt moet croppen ,ook vervorming of minderscherp aan de kanten dit ziet toch geen mens die als amateur of beginnend fotograaf aan de slag gaat
                    laat je hierdoor geen meerdere lenzen aansmeren
                    Mijn 18-105VR en 70-300 zijn NIET meer op mijn toestel geweest sinds ik de 18-270 heb
                    Wel de 105 MICRO of mijn 50 MM AFSG maar dan enkel voor portret of macro
                    Het zijn hier ook steeds dezelfde mensen welke de superzooms afbreken ga de topics hierover maar na
                    heb over twee weken terug nog fotos gemaakt op de vogelshow in paradisio en had meer bruikbaar fotos mijn zoon met de 55-200VR
                    Ze staan hier
                    Explore erwin vanbrabant’s 4,801 photos on Flickr!
                    Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                    Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

                      Bedankt wdwdlp voor de andere kijk op de zaak...

                      Ik ben er van overtuigd dat 2 lenzen betere kwaliteit zullen leveren, maar zoals je zegt is het veel makkelijker om alles in 1 lens te hebben...
                      Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

                        Oorspronkelijk geplaatst door FinalFrag Bekijk bericht
                        Bedankt wdwdlp voor de andere kijk op de zaak...

                        Ik ben er van overtuigd dat 2 lenzen betere kwaliteit zullen leveren, maar zoals je zegt is het veel makkelijker om alles in 1 lens te hebben...
                        Ik vraag me eigenlijk af of je wel een antwoord zocht of een bevestiging
                        Als je een DSLR + een superzoom zoekt dan ben je beter af met een goede bridge.
                        Wil je toch een DSLR, omdat die beter zou zijn, dan raad ook ik u de kit 18-55 IS + 55-250 IS aan.
                        Ik klap niet uit mijn nek want ik gebruik beide objectieven op mijn 40D.
                        Maar ga gerust je gang hoor, mij om het even.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

                          FWIW ... Ik laat al die "theoretici van horen zeggen "hier maar tetteren .. Ik heb een Sigma 18-200OS en ik ben daar heel tevreden mee. Ik heb die gekozen boven de toemalige 28-300VC van Tamron maar moest de 18-270VC er eerder geweest zijn dan was het zeker deze laatste geworden .. en BTW alhoewel de Canon 55-250 IS hemelhoog de lucht wordt ingeprezen maakt mijn "domme" Sigma scherpere fotos, zeker als ik moet afgaan op wat hier aan fotos met die lens gepost wordt .. het argument zal nu wel zijn dat ik een uitzonderlijk goed exemplaar heb .. haha sic transit gloria mundi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                            Met plezier neem ik een abonnement op deze topic.
                            Momenteel bezit ik ook een EOS500D + 18-55 kitlens.
                            Ik heb ook de behoefte om een zoomlens aan te schaffen.
                            Je hebt al een zoomlens.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon vs Sigma vs Tamron voor 18 - 2xx mm

                              Kwoot:
                              heb over twee weken terug nog fotos gemaakt op de vogelshow in paradisio en had meer bruikbaar fotos mijn zoon met de 55-200VR
                              {KWOOT}

                              Dat is afdoende bewijs dat superzooms beter zijn.........

                              Comment

                              Working...
                              X