Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapotte HDD in waarborg. Wat doet men met de data ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kapotte HDD in waarborg. Wat doet men met de data ?

    Vorige vrijdag 4/9 kocht ik in de Makro een nieuwe externe HDD van IOmega 1TB. Na amper 1 week, geeft dat ding de geest. Piepen en kraken, maar voor de rest niks meer.
    Vandaag terug naar Makro, zonder problemen een nieuw toestel gekregen.
    Nu is de vraag : ik had natuurlijk al een aantal Gigabytes data daarop staan, wat doet men met die schijf ? Vernietigen ?
    Niet dat er wereldschokkende dingen op te vinden zijn, maar wel oa loonbriefjes, rekeninguittreksels enz.
    Greetzzzzzzzzzzzz......
    Wonnie
    www.spectare.be

  • #2
    Re: Kapotte HDD in waarborg. Wat doet men met de data ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wonnie Bekijk bericht
    Vorige vrijdag 4/9 kocht ik in de Makro een nieuwe externe HDD van IOmega 1TB. Na amper 1 week, geeft dat ding de geest. Piepen en kraken, maar voor de rest niks meer.
    Vandaag terug naar Makro, zonder problemen een nieuw toestel gekregen.
    Nu is de vraag : ik had natuurlijk al een aantal Gigabytes data daarop staan, wat doet men met die schijf ? Vernietigen ?
    Niet dat er wereldschokkende dingen op te vinden zijn, maar wel oa loonbriefjes, rekeninguittreksels enz.
    Je hebt dus die kapotte schijf afgegeven?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Kapotte HDD in waarborg. Wat doet men met de data ?

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Je hebt dus die kapotte schijf afgegeven?
      Ah ja, dat moest wel he, of ik kreeg geen andere....
      Greetzzzzzzzzzzzz......
      Wonnie
      www.spectare.be

      Comment


      • #4
        Re: Kapotte HDD in waarborg. Wat doet men met de data ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Wonnie Bekijk bericht
        Ah ja, dat moest wel he, of ik kreeg geen andere....
        Ok.
        Ik denk niet dat die mensen de tijd hebben of krijgen om die
        data te recuperen.

        Als de panne niet al te groot is dan zal men aan "refurbish" doen.
        En die schijf weer verkopen als "zo goed als nieuw".
        Ik weet wel niet of dit altijd de moeite waard is.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Kapotte HDD in waarborg. Wat doet men met de data ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wonnie Bekijk bericht
          Nu is de vraag : ik had natuurlijk al een aantal Gigabytes data daarop staan, wat doet men met die schijf ? Vernietigen ?
          Eerst alle belangrijke data proberen recupereren en dan vernietigen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Kapotte HDD in waarborg. Wat doet men met de data ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Eerst alle belangrijke data proberen recupereren en dan vernietigen.
            Ik kan mis zijn, maar ik denk dat ze daar geen tijd gaan insteken.
            Ik ben bijna zeker dat die schijf juist even getest wordt en indien kapot -> afvalcontainer.
            Indien niet kapot gaan ze nog geen moeite doen voor die data hoor.
            Het minste aan tijd dat men er in steekt kost al meer dan de schijf zelf.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Kapotte HDD in waarborg. Wat doet men met de data ?

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ik kan mis zijn, maar ik denk dat ze daar geen tijd gaan insteken.
              Ik ben bijna zeker dat die schijf juist even getest wordt en indien kapot -> afvalcontainer.
              Je moet bij mijn vorig antwoord wat tussen de regeltjes lezen, ook al staat er maar één regeltje.
              Ik denk dat ze die zelfs niet testen.
              Ze als nieuw verkopen kunnen ze niet, ze als tweedehands verkopen zonder iets aan te doen ook niet en als demo eveneens niet. Zelfs al zou ze niet stuk zijn dan moeten ze die eerst 100% testen, volledig formatteren, de inhoud van de doos opnieuw samenstellen en eventueel de verpakking vernieuwen ... dit kost allemaal veel meer dan ze direct te vernietigen. Toestellen met zo'n kleine waarde (fabricagekost) worden in het algemeen niet eens bekeken.
              Data stelen, dat zou eventueel nog interessant zijn mocht dit een schijf zijn van een grote firma met geheime gegevens of zo ofwel met data van een bank waarmee je stinkend rijk zou kunnen worden. Ik denk niet dat ze interesse gaan hebben om een paar gegevens van een privé-persoon te weten te komen en daarmee een bedrijf op het spel te zetten.
              Het enige risico zit hem bij personeel of uitbaters van kleine winkels die nog wat geld willen halen uit gerecupereerd materiaal maar een grote winkel als Makro of dergelijke gaat zich daar niet eens mee bezig houden.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Kapotte HDD in waarborg. Wat doet men met de data ?

                En toch heb ik, bij een klant, nog een refurbished HDD in mijn handen gekregen waar een Windows 2000 installatie opstond en ik zo de data kon vanaf lezen.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Kapotte HDD in waarborg. Wat doet men met de data ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  En toch heb ik, bij een klant, nog een refurbished HDD in mijn handen gekregen waar een Windows 2000 installatie opstond en ik zo de data kon vanaf lezen.
                  Ende ziet en daar
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment

                  Working...
                  X