Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor nikon d 60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor nikon d 60

    beste forumers
    onlangs een nikon d60 gekocht met een lens van 18-55mm maar had graag iets dichter willen zoemmen welke lens raden jullie mij aan
    mvg dirk

  • #2
    Re: welke lens voor nikon d 60

    Simpel.
    Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6 IF ED VR

    Hier voor review
    Hier voor Prijs (Nu zelfs in de aanbieding)
    Nikon D60 + Kitlensje + Een groot verlanglijstje
    Opkomende Flickr Photostream

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor nikon d 60

      Wat ook een aanrader is, is de nikon af-s 70-300 VR.
      Te koop rond een prijs van 380 euro.
      Prijs/kwaliteit zeer mooie lens.
      Iets meer bereik dan de 55-200.
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor nikon d 60

        Voor niet zoveel geld zijn beide genoemde objectieven een zeer goeie keuze.
        zelf heb ik ook een 70-300mm VR van Nikon die ik gebruik op mijn D60 en D700 en ik ben er zeer tevreden over.
        Ik weet ook niet wat uw budget is, dat kan ook al bepalen wat je best koopt.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor nikon d 60

          Hey

          Ik heb ook een D60 en de eerste lens die ik bijgekocht heb, is de nikon 55-200m VR. Voor z'n prijs moet je het niet laten en ze is optisch echt héél goed. Ze heeft wel een plastieken mounting ring en héél stevig is ie niet. Het is zonder twijfel een super lens en prijs kwaliteit is ze echt top.

          Als ik opnieuw zou beginnen, zou ik echter de 70-300mm VR kiezen. Die geeft wat meer bereik en dat is voor mij echt wel een meerwaarde. Het zal hoogstwaarschijnlijk de volgende lens zijn die ik koop.

          Je moet voor jezelf uitmaken wat je wil fotograferen. Voor mensen, grote dieren, events.. enz is de 200mm zalig (en goedkoop rond de 225€). De lichte lens is ook mooi in evenwicht met de D60. Als je al eens iets kleiner wil fotograferen (een grote vogel of zo) ben je waarschijnlijk beter af met de 70-300mm VR, die bijna het dubbele kost. Denk eraan dat op 300mm fotograferen uit de hand, zelfs met VR, niet altijd de beste resultaten geeft. Een tripod is dan geen overbodige luxe en dat is ook weer een (grote) kost.

          Succes met kiezen!

          Comment

          Working...
          X