Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw objectief

    Ik begin stillaan te beseffen dat jullie reacties terecht waren...
    Kitlenzen en mijn d300 zijn geen goede combi...

    Welke lens moet ik zeker in mijn bezit hebben om mijn cam wat meerwaarde te geven?

    Ik dacht aan de 17-55 2.8 maar daar lees ik geen goede recenties van.
    Iemand tips?Graag met een behoorlijk prijs/kwaliteit label...
    De 50mm 1.8 staat zeker al op mijn lijstje al twijfel ik nog tussen de 1.4 versie...
    Nikon D300

  • #2
    Re: Nieuw objectief

    Welke lenzen heb je nu?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw objectief

      als je belooft niet te lachen .

      Nikkor 18-55 3,5-5,6 (niet VR)
      Nikkor 55-200 4,5-6 (niet VR)
      10,5 Fisheye

      Grts!
      Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw objectief

        Met de 55-200 zijn foto's mogelijk die zeker even goed zijn als met de 70-200VR, alleen heb je meer tijd nodig, meer licht en enige voorzichtigheid
        Een goed exemplaar 17-50 van Tamron of 18-50 van Sigma is als standaardzoom nog altijd aan te raden, wel is de bouw en AF snelheid van een 17-55 aanzienlijk beter.
        De 16-85VR is zeker ook een lens om naar te kijken, vooral als je er nog een lichtsterke prime bij hebt.
        Wat betreft de 50mm: de nieuwe G is beter.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw objectief

          Wat een groot prijsverschil tussen de 17-55 van Tamron en de 17-55 van Nikon…
          Is de kwaliteit van beide dan aan elkaar gewaagd?

          Verder dacht ik wel aan de 70-200 2.8 van nikon maar is de sigma versie geen goedkoper alternatief met zelfde kwaliteit (behalve de VR dan)?

          Groetjes!
          Nikon D300

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw objectief

            Optisch schelen de Tamron en de Nikkor niet zoveel, maar mechanisch.....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw objectief

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Optisch schelen de Tamron en de Nikkor niet zoveel, maar mechanisch.....
              Hoe bedoeld u?
              Nikon D300

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw objectief

                Ik had een tamron 17-50 en deze was zeer scherp. Maar de bouw was minder, de AF was iets minder snel en ook lag de lens niet zo goed in mijn handen.

                Ik wilde een nikon 17-55 f2.8 maar deze vond ik na tests niet de meerprijs waard. Waar ik wel van verschoten ben is van mijn nikon 28-70 f2.8 deze was optisch stukken beter en man wat een bouw en AF. lens
                Enig nadeel is dat die begint bij 28mm maar voor mij geen probleem omdat ik nog een groothoeklens heb. En tevens is de 28-70 een sublieme portretlens. En bruikbaar op FF
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw objectief

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
                  Hoe bedoeld u?
                  De Tamron is een vol plastiek constructie(met metalen vatting), de lens wordt veel langer bij zoomen, de Nikkor is van metaal of veel beter kunststof, wordt niet veel langer bij zoomen. De weegschaal zegt eigenlijk alles.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw objectief

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
                    als je belooft niet te lachen .

                    Nikkor 18-55 3,5-5,6 (niet VR)
                    Nikkor 55-200 4,5-6 (niet VR)
                    10,5 Fisheye

                    Grts!
                    De 18-55VR in combinatie met de D300 gaf wel goede resultaten vond ik. Ken iemand die had die combi. En de foto's die gemaakt waren op een sd waar we beide aanwezige waren vond ik wel goed. En vind de 55-200 ook goed werken op een D50. Een keer getest van een neef.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw objectief

                      de nikon 17-55mm is de beste allround lens die er momenteel is voor de D300, ik heb hem zelf zowel op de D300 als op de D200 gebruikt en alleen maar weg gedaan omdat ik naar FF overschakelde.. anders ging die nooit weg. Da's ook tegenwoordig de enige reden dat iemand de lens zal verkopen, vroeger gebeurde het wel dat men naar Canon overschakelde, maar tegenwoordig is dit nog zelden het geval, veel meer omgekeerd...

                      de 17-55mm is een erg degelijk lens, die erg snel en nauwkeurig focust.

                      een 50mm 1.4 zou ik niet kopen, ik heb hem en op een D200 en D300 kwam hij niet tot z'n recht... daarentegen, een 50mm 1.8, veel goedkoper, deed het veel beter... ik heb geen ervaring met de nieuwste af-s versie...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw objectief

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
                        Welke lens moet ik zeker in mijn bezit hebben om mijn cam wat meerwaarde te geven?

                        De 50mm 1.8 staat zeker al op mijn lijstje...
                        Als je 't al weet, waarom dan nog vragen stellen ?

                        Mvg

                        Chris

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw objectief

                          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          Als je 't al weet, waarom dan nog vragen stellen ?

                          Mvg

                          Chris
                          En verder staat… al twijfel ik nog over de 1.4 versie…
                          Nikon D300

                          Comment

                          Working...
                          X