Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

plantsoen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • plantsoen


  • #2
    Re: plantsoen

    De compo met de boompjes spreekt me wel aan,maar ojee die achtergrond, of zie ik het plaatje niet zoals ik het zou moeten zien?
    So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

    Comment


    • #3
      Re: plantsoen

      Geen alledaagse foto met een sterke compositie.

      Groeten
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: plantsoen

        Mooi plaatje,
        het frisse groen in contrast met de grauwe kleuren van de rest van de foto.

        De plantjes die de platen muur wat moeten opschonen, maar er niet echt in slagen

        Goed
        Last edited by pdspds; 13 september 2009, 09:22.
        --- Panasonic FZ 50---
        ---Canon Eos 450D---

        Comment


        • #5
          Re: plantsoen

          Sorry, maar dit vind ik nu geen foto die hier thuis hoort, zou dit zeker niet aan mijn muur willen hangen en die vraag stel ik me bij elke foto. Verder staat hij scheef.

          Grtz
          Last edited by AndriesDeLeener; 11 september 2009, 13:14.
          ::: Flickr :::

          Comment


          • #6
            Re: plantsoen

            Weeral een foto van je dat een mengelmoes van meningen oplevert, en dat maakt dat je foto's nooit voorspelbaar zijn. Dit bedoel ik positief, hoor. Wat ik vooral mooi vind aan deze foto zijn de kleuren, die harmonieus bij elkaar passen. Wat de compositie betreft, zou ik de boel toch even rechtzetten. Verder vind ik het mooi en eenvoudig tafereeltje
            Jochenvde Photography
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: plantsoen

              Dit vind ik een prachtfoto: de lelijkheid tot schoonheid verheven. Control-Z, jouw werk boeit mij. Dit is meer dan een mooie registratie van de werkelijkheid.
              Geniet van foto's maken

              Comment


              • #8
                Re: plantsoen

                Zoals in verschillende comments opgemerkt, ging het me erom om de lelijkheid van de situatie te esthetiseren door er een aantrekkelijk beeld van te maken.
                Inhoudelijk gaat het er inderdaad om dat het plantsoen bedoeld is om de industriële wand wat op te fleuren, maar daar niet helemaal in slaagt.
                Ik probeer regelmatig in mijn foto's de lelijkheid of de banaliteit van een omgeving weer te geven op een esthetische manier.
                ( Maar ik merk wel dat men op BD over het algemeen meer van mooie onderwerpen houdt, zelfs al leveren ze dan soms plaatjes op met minder inhoud. )

                over het rechtzetten ben ik nog niet uit, in principe bewerk ik zo weinig mogelijk mijn foto's.
                Ik vind dat ze maar goed uit de camera moeten komen, en met weinig bewerking tonen ze meestal ook meer de werkelijkheid.
                Hoewel de werkelijkheid van deze opname toch recht op recht is, dus is rechtzetten misschien wel logisch. Maar ik ben geen held in PS.

                Iedereen bedankt voor de comments tot nu toe.

                Comment


                • #9
                  Re: plantsoen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  Zoals in verschillende comments opgemerkt, ging het me erom om de lelijkheid van de situatie te esthetiseren door er een aantrekkelijk beeld van te maken.
                  Inhoudelijk gaat het er inderdaad om dat het plantsoen bedoeld is om de industriële wand wat op te fleuren, maar daar niet helemaal in slaagt.
                  Ik probeer regelmatig in mijn foto's de lelijkheid of de banaliteit van een omgeving weer te geven op een esthetische manier.
                  ( Maar ik merk wel dat men op BD over het algemeen meer van mooie onderwerpen houdt, zelfs al leveren ze dan soms plaatjes op met minder inhoud. )

                  over het rechtzetten ben ik nog niet uit, in principe bewerk ik zo weinig mogelijk mijn foto's.
                  Ik vind dat ze maar goed uit de camera moeten komen, en met weinig bewerking tonen ze meestal ook meer de werkelijkheid.
                  Hoewel de werkelijkheid van deze opname toch recht op recht is, dus is rechtzetten misschien wel logisch. Maar ik ben geen held in PS.

                  Iedereen bedankt voor de comments tot nu toe.
                  Met zo'n bijkomende uitleg kan je blijkbaar heel wat mensen overtuigen dat deze foto's goed genoeg zijn voor showcase. Natuurlijk blijft het aan ieder vrij om in showcase te laten zien waar hij/zij uitermate fier op is.......je legt hierdoor de lat wel erg laag voor jezelf.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: plantsoen

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Met zo'n bijkomende uitleg kan je blijkbaar heel wat mensen overtuigen dat deze foto's goed genoeg zijn voor showcase. Natuurlijk blijft het aan ieder vrij om in showcase te laten zien waar hij/zij uitermate fier op is.......je legt hierdoor de lat wel erg laag voor jezelf.
                    zo denk ik er jammer genoeg ook over. Als je wil dat elke foto die uit ge camera rolt even veel doet met een mens dan "andere" bewerkte dan moet je al van goede huize komen om hem boeiend te maken.
                    Het oog voor de minder boeiende zaken die nooit geregisteerd worden of op bd geplaatst worden dat hebben er maar weiniggen..Het is dus ook mooi dat je het probeerd te verduidelijken via je uitleg waar ik enorm bewondering voor heb..maar het moet ook een beetje tot de verbeelding spreken of iets aanspreken en dat doet deze voor mij jammer geoneg ook niet..Sorry maar je hebt al betere getoond.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment

                    Working...
                    X