Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knarsende lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Knarsende lens

    Beste,

    ik ben nu reeds een jaartje in het bezit van mijn Canon EOS 450D met de 18-55mm EF-IS kitlens.

    Het heeft al paar weken Toscane en paar weken Griekenland overleeft, maar het blijkt zijn tol toch wat te eisen.

    De laatste tijd valt het me op dat wanneer ik in en uitzoom met mijn lens, mijn lens lichtjes knarst. Alsof de draaiende delen over elkaar schuren.

    Mijn eerste gedacht was dat waarschijnlijk zand of zoutkorreltjes (heb de camera meermaals in het zeegebied gebruikt, paar keer met strakke wind) tussen de draaiende compartimenten zijn terechtgekomen.

    Nu mijn vraag: kan dit kwaad, zoja, wat doe ik nu best om dit op te lossen?

    Alvast bedankt.

    Fréderic
    portfolio - blog

  • #2
    Re: Knarsende lens

    Zolang alles blijft werken is er niets aan de hand.
    Je kan de lens laten nazien, maar waarschijnlijk is dat duurder dan een nieuwe lens (je kan ook een tweedehands kopen, dan is het nog wat goedkoper).
    Op stof of zand dat in het zoommechanisme komt heb je geen garantie, je zal dus altijd zelf voor de kosten opdraaien.

    Blijf er gewoon mee verder werken, misschien gaat het vanzelf over.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Knarsende lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Zolang alles blijft werken is er niets aan de hand.
      Je kan de lens laten nazien, maar waarschijnlijk is dat duurder dan een nieuwe lens (je kan ook een tweedehands kopen, dan is het nog wat goedkoper).
      Op stof of zand dat in het zoommechanisme komt heb je geen garantie, je zal dus altijd zelf voor de kosten opdraaien.

      Blijf er gewoon mee verder werken, misschien gaat het vanzelf over.
      Ja het is niet dat het zo hard schuurt dat je echt denkt van oh-oh. Maar het viel me gewoon op, dus daarmee de vraag.

      Ben ook niet van plan direct de lens binnen te steken.

      Bedankt.
      portfolio - blog

      Comment


      • #4
        Re: Knarsende lens

        Ik heb het zelfde met deze lens gehad, na verloop van tijd was er een flatcable doorgesleten, zie mijn posting canon onderdelen bestellen

        Comment


        • #5
          Re: Knarsende lens

          Nog vergeten, ben je een beetje handig kun je de lens openmaken en [als het probleem
          de kabel is] in originele stand buigen / vouwen.

          Als het toch zand of vuil is kun je het er gelijk uithalen.

          Comment

          Working...
          X