Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

    Hallo,

    Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuw fototoestel.
    De keuze van de body staat al vast. Ik ben een amateur, vandaar de keuze voor de Canon 1000D. En dan kan ik ook meer budget spenderen aan een objectief.

    Mijn budget ligt om en bij de 350 euro voor een objectief.
    Het objectief gaat gebruikt worden voor allround te fotograferen. Daarom dacht ik aan de Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS (Canon).
    Na het lezen van een aantal tests, ben ik onzeker.
    (zie: http://www.photozone.de/canon-eos/32...report--review)

    Is dit nu een aanrader of zijn de nadelen te opvallend?

    Andere voorstellen zijn altijd welkom.

    Thomas

  • #2
    Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

    Die Sigma is zeker niet het beste objectief dat je op een 1000D kan zetten.

    Koop die 1000D met een EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS, dan heb je twee objectieven die optisch veel beter presteren dan de Sigma 18-200.
    Let er wel op dat de 18-55 de "IS" versie is, die is optisch veel beter dan de niet-gestabiliseerde versie, met de beeldstabilisatie is het mogelijk om scherpe foto's te maken op 1/15sec en 55mm zonder statief (als het onderwerp niet in beweging is).
    Zonder IS heb je meestal 1/60sec of korter nodig om scherpe foto's te maken (dat is wel afhankelijk van de "vaste hand" van de fotograaf).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

      Zoals Black B@ndit al aangeeft, is de sigma niet echt een goede keus. Op een gegeven moment ga je echt zien dat die lens gewoon in kwaliteit te kort komt.

      De EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS, is zeker een goede optie, beide lenzen hebben bewezen een goede value for money te hebben.

      Eventueel een EF-S 17-85mm IS USM is ook nog een mooie optie in mijn ogen, is een zeer degelijk opjectief. Al mis je dan de 250mm waarschijnlijk wel.

      Maar op een beslissing 18-200 ga je waarschijnlijk echt terugkomen.

      Succes met je keuze!

      Comment


      • #4
        Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

        Bedankt voor het advies. Ik had al het idee dat er teveel foutjes op de Sigma zaten.
        Met deze 2 lenzen moet ik wel switchen, maar het resultaat is dan wel beduidend beter.

        Dank u voor de reactie!

        Thomas

        Comment


        • #5
          Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Bruers Bekijk bericht
          Bedankt voor het advies. Ik had al het idee dat er teveel foutjes op de Sigma zaten.
          Met deze 2 lenzen moet ik wel switchen, maar het resultaat is dan wel beduidend beter.

          Dank u voor de reactie!

          Thomas
          Het wisselen van lenzen hoort nu eenmaal bij fotgrafie met een dslr.

          Comment


          • #6
            Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

            Vraag me nu eigenlijk nog af of ik voor deze objectieven een zonnekap en een uv filter zou kopen.
            Zijn ze nuttig?
            Welke kiezen?
            Zijn ze het geld waard?

            Comment


            • #7
              Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

              Zonnekap kopen en die is nuttig en UV niet kopen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

                Zonnekap altijd kopen (Levert Canon die niet standaard mee?, Nikon namelijk wel) UV-filter zou ik ook kopen, al is het maar om je objectiefglas te beschermen.
                http://www.mariorentmeester.nl &
                http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

                Comment


                • #9
                  Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mariosgb Bekijk bericht
                  ) UV-filter zou ik ook kopen, al is het maar om je objectiefglas te beschermen.
                  Beschermen tegen wat?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

                    Wat is eigenlijk een schappelijke prijs voor een 2e hands canon 55-250 lens? Of is deze lens 2e hands echt heel duur omdat ie heel erg gewild is en kun je toch beter een ander soort kopen.

                    Ik ben namelijk nog scholier en wil ook een tele-objectief kopen. Liefst lekker goedkoop geen 215 euro dus en Natuurlijk met zo veel mogelijk kwaliteit (voor die prijs).

                    alvast bedankt
                    Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Beschermen tegen wat?
                      veel persfotografen preferen een uv-filter boven een lenscap...

                      de actie komt veelal sneller dan je denkt..

                      lenscaps zijn dus onhandig, raken snel zoek, of zorgen ervoor dat je nog steeds de zooi eraf probeert te halen, terwijl eea al aan de gang is..(lekker graaien in dat gat vooraan, terwijl de vrij grote zonnekap erop zit..)


                      het gaat dus niet alleen om de protectie, maar ook om het gemak, en de doelmatigheid..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mariosgb Bekijk bericht
                        Zonnekap altijd kopen (Levert Canon die niet standaard mee?, Nikon namelijk wel) UV-filter zou ik ook kopen, al is het maar om je objectiefglas te beschermen.
                        Uv filter niet echt nuttig (maar voor en tegenstanders).. zonnekap beschermt ook je lens tegen het stoten van de lens, helpt tegen ongewenst lichtinval en kan zelfs nuttig zijn bij lichte regendruppels. Bij de meeste zoomobjectieven is de zonnekap echter alleen maar optimaal nuttig in de groothoekstand. (voor ongewenst lichtinval)
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

                          de actie komt veelal sneller dan je denkt..
                          doorslaand argument

                          Comment


                          • #14
                            Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door van-hier Bekijk bericht
                            Wat is eigenlijk een schappelijke prijs voor een 2e hands canon 55-250 lens? Of is deze lens 2e hands echt heel duur omdat ie heel erg gewild is en kun je toch beter een ander soort kopen.

                            Ik ben namelijk nog scholier en wil ook een tele-objectief kopen. Liefst lekker goedkoop geen 215 euro dus en Natuurlijk met zo veel mogelijk kwaliteit (voor die prijs).

                            alvast bedankt
                            Vraagprijs 170-180 EUR, maar zoals ze in het frans zeggen "il n'y a pas de petits profits"
                            Collega kitlensje 18-55 IS nu 70 EUR, nieuw 90, was vroeger 150
                            Allebei zeer scherpe lensjes voor hun geld, ik zou niet twijfelen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

                              1000D

                              Comment

                              Working...
                              X