Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

    Hallo,

    Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuw fototoestel.
    De keuze van de body staat al vast. Ik ben een amateur, vandaar de keuze voor de Canon 1000D. En dan kan ik ook meer budget spenderen aan een objectief.

    Mijn budget ligt om en bij de 350 euro voor een objectief.
    Het objectief gaat gebruikt worden voor allround te fotograferen. Daarom dacht ik aan de Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS (Canon).
    Na het lezen van een aantal tests, ben ik onzeker.
    (zie: http://www.photozone.de/canon-eos/32...report--review)

    Is dit nu een aanrader of zijn de nadelen te opvallend?

    Andere voorstellen zijn altijd welkom.

    Thomas

  • #2
    Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

    Die Sigma is zeker niet het beste objectief dat je op een 1000D kan zetten.

    Koop die 1000D met een EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS, dan heb je twee objectieven die optisch veel beter presteren dan de Sigma 18-200.
    Let er wel op dat de 18-55 de "IS" versie is, die is optisch veel beter dan de niet-gestabiliseerde versie, met de beeldstabilisatie is het mogelijk om scherpe foto's te maken op 1/15sec en 55mm zonder statief (als het onderwerp niet in beweging is).
    Zonder IS heb je meestal 1/60sec of korter nodig om scherpe foto's te maken (dat is wel afhankelijk van de "vaste hand" van de fotograaf).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

      Zoals Black B@ndit al aangeeft, is de sigma niet echt een goede keus. Op een gegeven moment ga je echt zien dat die lens gewoon in kwaliteit te kort komt.

      De EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS, is zeker een goede optie, beide lenzen hebben bewezen een goede value for money te hebben.