Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorste lens element los

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voorste lens element los

    Laatst merk ik dat de voorste buiten ring (waar de filter of zonnekap op gezet word) van mijn tamron 17-50 2.8 beetje los staat, hoe dat komt is me een raadsel mischien beetje druk op gekomen in mijn rugzak ofzo ma soit, hij is niet gevallen.

    blijkt dat er aan de binnenkant een zachte plastieken ring zit die je er af kan halen.
    daar onder zit dus die buitenste ring dat los staat. Deze word met 3vijsjes vastgezet en houd dan op zijn beurt het buitenste glazen lens element op zijn plaats.

    Nu denk ik, ik schroef die 3vijsjes aan en opgelost maar blijkt dat je dat lens element kan draaien, schat zo een 20 a 30 graden heen en weer.

    Heb de vijsjes aangedraaid en de ring staat weer stevig op zijn plaats, maar hoe weet ik dat da stuk glas op zijn plaats staat? Kan dit kwaad?


    bedankt

  • #2
    Re: voorste lens element los

    Ik heb dat ook gehad, maar bij mij is da opgelost met die binnenste ring aan te passen. Let wel op u AF uitlijning kan veranderen. Dus ik denk dat het best is dat je je lens even opstuurt om te laten nakijken.

    Grtz

    Comment


    • #3
      Re: voorste lens element los

      enig idee hoe dit in zijn werk gaat, heb de lens online gekocht moet die dan ook binnen bij die webshop. Heb je mischien een idee van de kosten?

      Comment


      • #4
        Re: voorste lens element los

        Google eens even op Tamron 17-50 2.8 en youtube en dan heb je zo een filmpje te pakken waarop dit op 'zeer profesionele wijze' uit den doeke wordt gedaan.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: voorste lens element los

          oow ben blijkbaar niet de enigste, het vastzetten had ik al zelf uitgevist maar nu hopen dat de focus nog goed is, bedankt.

          Comment


          • #6
            Re: voorste lens element los

            Ik vind nergens de opbouw van de lens online, maar kan het niet dat dit geen optisch glas is, maar enkel ter bescherming? Ik dacht eens gelezen te hebben dat heel wat duurdere professionele lenzen dit hebben, mss dat Tamron dit ook toepast voor makkelijke herstellingen?

            edit: zo te zien is dit toch niet het geval: http://www.lenstip.com/18.3-Lens_rev...d_quality.html
            Last edited by oermens; 13 september 2009, 11:27.
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: voorste lens element los

              heb het zo goed mogelijk proberen terug te zetten, heb naar de aftekening op het onderliggend plastik gelet, maar of het veel doet?, zal komende dagen is wat testjes doen. en anders doe ik em binnen.

              Comment

              Working...
              X