Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang bij Burnaby Lake, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsondergang bij Burnaby Lake, Canada

    Hallo Allemaal,

    Nu ga ik weer eens terug met een paar foto's die ik genomen heb in onze buurt. Een paar dagen terug zijn we bij Burnaby Lake gaan wandelen (5 minuten rijden van ons thuis) en hebben we gewacht op de zonsondergang om wat foto's te nemen. Het meer lag vol met lelieblaadjes, maar dat gaf wel een speciaal effect.

    Hopelijk vallen deze foto's ook in de smaak!
    Vele groetjes uit Vancouver,
    Ann











    Wat informatie over Burnaby Lake voor diegene die het interesseert: Burnaby Lake Regional Park ligt in de stad Burnaby die uitmaakt van het Greater Vancouver gebied (en 5 minuten rijden van ons thuis). Dit park omvat een mooi meer, vele wandelpaden en is een aantrekkelijke plek voor vogel liefhebbers. Burnaby Lake Regional Park is een van de beste plekken in Vancouver en omgeving voor het bekijken van vogels zoals de blauwe reiger, de visarend, Amerikaanse zeearend, bandijsvogel, de zeldzame groene reiger en veel meer. Er is een uitkijktoren dichtbij het Piper Spit aan de noordkant van het meer wat de beste plek is om deze vogels te observeren. of je kan een kano huren om zo een dichter kijk te hebben op de eenden, bevers en schildpadden.

    Er zijn 4 plaatsen waar je je wagen kan parkeren en van hieruit kan je dan vertrekken voor een wandeling. Je kan bijvoorbeeld rond het hele meer wandelen wat een 19km is. Onderweg vind je ook de Wildlife Rescue Association of BC (British Columbia) met een mooie tuin die thuis is aan een grote populatie van wilde vogels. Aan de noordkant van het meer heb het je Nature House waar je in de zomer naar een tentoonstelling kan kijken en luisteren naar uitleg. De verse lucht, mogelijkheid tot sporten, de schitterende zichten over het meer en de stad en het aanbod aan wildlife van vogels en wat 4 voeters maakt dit een aantrekkelijke plek niet alleen voor de vogels maar ook voor dieren en mensen. Burnaby Lake was zo'n 12,000 jaar geleden gecreeerd door een gletsjer en in de jaren 1800 was het thuis aan houtzagerijen. Nu is het een beschermd gebied met toegang tot het publiek om te genieten van de zichten en de vele vogels en dieren die er te vinden zijn.

  • #2
    Re: Zonsondergang bij Burnaby Lake, Canada

    mooie reeks, ik ga voor nr 1;die gaat net iets dieper dan de andere
    So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang bij Burnaby Lake, Canada

      Mooie reeks - in de eerste heb je het beste het laatste licht gevangen.
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang bij Burnaby Lake, Canada

        Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
        Mooie reeks - in de eerste heb je het beste het laatste licht gevangen.
        hier ben ik het mee eens
        Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang bij Burnaby Lake, Canada

          Ja weer een mooie reeks hoor..
          Volgens mij geraak je daar nooit uitgekeken op die natuur..Ik zou daar wel mijn gading vinden hoor amai..
          Eerste voor mij..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Zonsondergang bij Burnaby Lake, Canada

            Alle 3 deze foto's zijn nog net behoorlijk wanneer je ze op dit formaat ze bekijkt.....ik kan op dit formaat toch reeds heel wat vlekkerige ruis en oververscherping zien. Durf haast wedden dat je sterk onderbelichte foto's(wel goed belicht voor de hooglichten)hebt proberen op te lichten totdat er ook detail zichtbaar was in de donkerste delen.De inhoud en verdeling zit goed ....maar de afwerking en de ter plekke gebruikte techniek om de foto's te maken zijn niet zo goed.Je hebt op het landschapsforum al dikwijls laten zien dat je veel beter kan
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment

            Working...
            X