Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staatsdiefstal op pensioen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Staatsdiefstal op pensioen

    Mijn echtgenote kreeg vandaag brief van Ethias i.v.m. Regularisatie Perequatie 01/2009 to 09/2009 en moest eventjes gaan zitten om te bekomen van het verschieten. Hierbij de details:
    bruto: 188.01
    bijdrage riziv: - 6.66
    solidariteitsinhouding: -3.78
    belastbaar: 176.67
    bedrijfsvoorheffing: 149.40 dit is 84.56%
    netto te ontvangen: 27.27

    De staat krijgt zowat 85%; Is dat normaal?

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: Staatsdiefstal op pensioen

    Staatsdiefstal ? Dit is een kruimeldiefstal als je het met dit vergelijkt
    Nu weet je tenminste waar je geld naar toe gaat ...
    En de boer ? Hij dorste naarstig voort.
    Welcome to the real world Henri.
    En 't einde is nog niet in zicht. De regering maakt zich op om nog een extra belastingsronde te maken. Ah ja, iedereen dient bij te dragen he.

    Een verzuurde,

    Tjerri

    Comment


    • #3
      Re: Staatsdiefstal op pensioen

      Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
      Staatsdiefstal ? Dit is een kruimeldiefstal als je het met dit vergelijkt
      Nu weet je tenminste waar je geld naar toe gaat ...
      En de boer ? Hij dorste naarstig voort.
      Welcome to the real world Henri.
      En 't einde is nog niet in zicht. De regering maakt zich op om nog een extra belastingsronde te maken. Ah ja, iedereen dient bij te dragen he.

      Een verzuurde,

      Tjerri
      Het principe van een vertrekvergoeding is wettelijk en komt toe aan elke parlementariër.

      En ze gaan NOOIT het geld halen waar het geld zit.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Staatsdiefstal op pensioen

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Het principe van een vertrekvergoeding is wettelijk en komt toe aan elke parlementariër.
        Tuuuuurlijk. Die kl**tzakken stemmen verdomme zelf hun (ontslag)vergoedingen. De schaamte voorbij
        En dan zijn ze nog te beroerd om hun vakanties zelf te betalen. Dit soort nieuws zou meer en meer in de openbaarheid moeten komen èn herhaald tot vervelens toe. En dan zijn er nog die twijfelen waarom we België moeten splitsen.

        De verzuurde.

        Comment


        • #5
          Re: Staatsdiefstal op pensioen

          Hela hela, er moet een villa bekostigd worden hé
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Staatsdiefstal op pensioen

            Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
            Tuuuuurlijk. Die kl**tzakken stemmen verdomme zelf hun (ontslag)vergoedingen. De schaamte voorbij
            En dan zijn ze nog te beroerd om hun vakanties zelf te betalen. Dit soort nieuws zou meer en meer in de openbaarheid moeten komen èn herhaald tot vervelens toe. En dan zijn er nog die twijfelen waarom we België moeten splitsen.

            De verzuurde.
            Ze plukken allemaal, zowel aan Waalse als aan Vlaamse kant.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Staatsdiefstal op pensioen

              Wisten jullie ook dat tussen de laagste pensioenen en hoogste pensioenen een verschil zit van een factor 6.......je leest het goed een factor zes , en niet 6 voudige van het laagste pensioen.

              Ik en mijn vrouw doen aan pensioensparen......in een sok onder ons bed. De zekerheid dat wanneer je via pensioensparen een appeltje voor de dorst gaat hebben is voor mij op die manier 10 x groter dan dat ik het geld ergens op een bank deponeer. Stel je voor dat vadertje staat in het oog krijgt dat je goed gespaard hebt op de bank en dat dan net de pensioenkas leeg is Waar gaan ze de volgende pensioenen van betalen denk je
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Staatsdiefstal op pensioen

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Ik en mijn vrouw doen aan pensioensparen......in een sok onder ons bed.
                Waar woon jij weeral?
                http://www.myricreaties.be

                Comment


                • #9
                  Re: Staatsdiefstal op pensioen

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Ze plukken allemaal, zowel aan Waalse als aan Vlaamse kant.
                  Ja maar we kunnen ze aan de andere kant niet wegstemmen he

                  Tjerri

                  Comment


                  • #10
                    Re: Staatsdiefstal op pensioen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                    Waar woon jij weeral?
                    Thuis.....en die sok is niet gewassen

                    Er is een reden waarom bomma en bompa hun centjes zelf bijhielden in een sok.....er lopen vandaag de dag in ieders kenissenkring wel een paar mensen rond die dachten dat hun centen veilig waren bij de bank.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Staatsdiefstal op pensioen

                      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                      De staat krijgt zowat 85%; Is dat normaal?

                      Henri
                      Hallo Henri,

                      Normaal? Neen, niet echt, maar wel te verklaren.

                      Bedrijfsvoorheffingen zijn aan vaste regel onderworpen, die verschijnen elk eindejaar in het staatsblad. Je schrijft dat het hier gaat over regularisatie van 9 maanden, dat is zo'n 21 EUR per maand. Als je dat bedrag bij het al uitgekeerde pensioen telt, kan het zijn dat het nieuwe totaalbedrag net in een nieuwe 'schijf' van bedrijfsvoorheffing terechtkomt. De aangerekende bedrijfsvoorheffing is het verschil tussen de BV die verschuldigd is bij het nieuwe totaalbedrag en de BV die reeds afgehouden werd bij de oorspronkelijke uitgekeerd bedrag. Op die manier kan de bedrijfsvoorheffing soms een abnormaal hoog percentage van een verhoging opslorpen.
                      Uiteindelijk zal de jaarlijkse inkomstenbelasting bepalen of het totaal bedrag aan afgehouden bedrijfsvoorhefifng te hoog was. In dat geval is de staat natuurlijk wel zo'n anderhalf a twee jaar met uw centen lopen .

                      De bijdrage voor het RIZIV bijv. is wel altijd een vast percentage (3,55% als ik me niet vergis). Enfin, dat is nu toch zo, na de volgende begrotingsontrole zien we wel weer

                      Groetjes
                      K@rel
                      Last edited by k@rel; 9 september 2009, 19:38.
                      Is this the real life? Is this just fantasy?
                      Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Staatsdiefstal op pensioen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                        Staatsdiefstal ? Dit is een kruimeldiefstal als je het met dit vergelijkt
                        Nu weet je tenminste waar je geld naar toe gaat ...
                        En de boer ? Hij dorste naarstig voort.
                        Welcome to the real world Henri.
                        En 't einde is nog niet in zicht. De regering maakt zich op om nog een extra belastingsronde te maken. Ah ja, iedereen dient bij te dragen he.

                        Een verzuurde,

                        Tjerri
                        Maar hij is wel één van die politiekers die tenminste één maal van zijn woord zijngeweest. Vroeger, toen hij in Voeren woonde, was hij lid van Retour à Liége en hij is "geretourneerd" naar Liège.

                        Mvg.
                        Robert
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Staatsdiefstal op pensioen

                          Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
                          Hallo Henri,

                          Normaal? Neen, niet echt, maar wel te verklaren.

                          Uiteindelijk zal de jaarlijkse inkomstenbelasting bepalen of het totaal bedrag aan afgehouden bedrijfsvoorhefifng te hoog was. In dat geval is de staat natuurlijk wel zo'n anderhalf a twee jaar met uw centen lopen .

                          K@rel
                          Oef, toch iemand die nog normaal kan denken. De staat krijgt hier voorlopig 85 %....., wat natuurlijk schromelijk overdreven is.
                          Ik wil zeker niet beweren dat zo'n monsterafhouding normaal is, en zeker niet als je bij je afrekening nog zou terugkrijgen.

                          Wat moet ik dan zeggen: ik weet nu dat ik de rest van mijn dagen de staat een renteloze lening geef, want ik trek elk jaar terug. Maar vragen om iets minder af te houden, nee dat gaat niet.
                          Last edited by nete; 9 september 2009, 22:33.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Staatsdiefstal op pensioen

                            Nu, met al die financiële schandalen en royale uitstapvergoedingen, weet je tenminste waar je geld naar toe gaat...
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Staatsdiefstal op pensioen

                              Bekijk maar eens een eindejaarspremie...

                              100 Euro bruto:
                              Kost werkgever 135 euro en jij houdt er 41 euro aan over. (Wiskundig voorbeeld)

                              Maar wat karel schrijft klopt omdat we in en exponentiële curve zitten.
                              Op je laatste 100 euro wordt er meer bedrijfsvoorheffing ingehouden dan je eerste 100 euro.
                              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                              Comment

                              Working...
                              X