Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker bloempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lekker bloempje

    Ze vonden dit blijkbaar allemaal heerlijke bloempjes.







    Nikon D50, 50mm, omkeerring
    F11
    ISO800/400/400
    1/125, 1/100. 1/125
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: Lekker bloempje

    mooie kleuren en mooie achtergrond
    voorkeur voor 2e

    Comment


    • #3
      Re: Lekker bloempje

      De eerste is echt wel druk bezig.
      Knap vastgelegd.

      groetjes

      moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: Lekker bloempje

        yup, die eerste!!
        Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
        http://gallery.atsharp.com

        Comment


        • #5
          Re: Lekker bloempje

          ik ga voor de scherpte van je tweede
          één en drie missen dat een beetje
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: Lekker bloempje

            Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
            één en drie missen dat een beetje
            Een klein vraagje. Hoe bepaal jij of het scherp is?

            Ik geef toe dat de 2de de 'scherpste' is, maar als ik een 100% crop bekijk dan zijn 1 en 3 ook wel scherp hoor. 1 had een hogere iso-waarde en hij oogt wel minder scherp (=ruiziger) dan 2. Foto 3 is dan vooral scherp op het rechtse oogje en wat errond hangt. Het linkeroogje is minder. Dat kun je ook zien aan die beweging die daar ook is vastgelegd, ik vermoed zijn pootje.

            Ik ben dus benieuwd naar jullie criteria om te oordelen of een BD-foto scherp is
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Lekker bloempje

              3 mooie maar ik ga voor de 1e en dan de 2e omdat ze daar zo mooi bonte/afgelijnde frakskes aan hebben!

              Mooi gedaan!

              Lena
              ---------------------------------------------------------------
              Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
              www.lenafotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Lekker bloempje

                Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Een klein vraagje. Hoe bepaal jij of het scherp is?

                Ik geef toe dat de 2de de 'scherpste' is, maar als ik een 100% crop bekijk dan zijn 1 en 3 ook wel scherp hoor. 1 had een hogere iso-waarde en hij oogt wel minder scherp (=ruiziger) dan 2. Foto 3 is dan vooral scherp op het rechtse oogje en wat errond hangt. Het linkeroogje is minder. Dat kun je ook zien aan die beweging die daar ook is vastgelegd, ik vermoed zijn pootje.

                Ik ben dus benieuwd naar jullie criteria om te oordelen of een BD-foto scherp is

                Ik eigenlijk ook wel.
                Of moet je het erbij zetten waar jij je prio hebt vastgesteld.
                https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

                Comment


                • #9
                  Re: Lekker bloempje

                  Voor mij ook de tweede. Kleuren, compositie, achtergrond én scherpte zitten goed. Knappe plaat.

                  Hoe bepaal ik of een foto scherp is? Wel, ik kijk ernaar en als ik denk "dat is scherp", dan is het dus scherp.

                  Voor scherpte zijn er geen objectieve criteria. Was dat wel het geval, dan zou elk fotobewerkingsprogramma wel een functie "stel optimale scherpte in" of zoiets hebben. Maar als je twee identieke foto's waarvan alleen de scherpte een tikje verschilt naast elkaar legt en mensen vraagt om er de scherpste uit te halen, dan zullen ze bijna allemaal dezelfde foto kiezen.

                  Groet,

                  Gabriël
                  Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lekker bloempje

                    Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                    ik ga voor de scherpte van je tweede
                    één en drie missen dat een beetje
                    Volledig mee eens,mooie tweede
                    Grt
                    Theike
                    Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lekker bloempje

                      'k Ga ook resoluut voor je tweede
                      'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                      Grtjs, Jacky

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lekker bloempje

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Een klein vraagje. Hoe bepaal jij of het scherp is?

                        Ik geef toe dat de 2de de 'scherpste' is, maar als ik een 100% crop bekijk dan zijn 1 en 3 ook wel scherp hoor. 1 had een hogere iso-waarde en hij oogt wel minder scherp (=ruiziger) dan 2. Foto 3 is dan vooral scherp op het rechtse oogje en wat errond hangt. Het linkeroogje is minder. Dat kun je ook zien aan die beweging die daar ook is vastgelegd, ik vermoed zijn pootje.

                        Ik ben dus benieuwd naar jullie criteria om te oordelen of een BD-foto scherp is
                        Tja nena,
                        Hoe beoordeel ik of het scherp is
                        Ik kijk naar meerdere dingen die scherp in je foto moeten zijn voor een goed plaatje.
                        Je kan soms van beperkte DOF praten maar dan moet alles op zijn plaats zitten
                        zoals je zelf toegeeft is je tweede de scherpste uit deze reeks niets op aan te merken compo en kleur zijn prima.
                        Maar dan zet je er twee foto's bij die minder scherp ogen.
                        Vooral in drie is de bewegings onscherpte goed te zien enkel het oogje is scherp en dat vind ik dan net weer te weinig voor zo een plaatje.
                        Ze zij kwa compo en kleur niet slecht
                        Maar ja dat is mijn bescheiden mening
                        Als ik zou zeggen dat ze alle drie even scherp zijn ook al is het niet zo,
                        daar schiet jij niets mee op want dan leer je niet beoordelen welke foto je de beste vind en blijf je in het zelfde straatje rijden. we zijn tenslotte hier om iets te leren uit de coment ook al zijn we er soms zelf niet mee eens
                        dat maak ik nog steeds regenmatig mee en dan probeer ik beter te doen door me zelf meer kritiek op te leggen.
                        en ja ik sla ook soms de bal mis hoor
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lekker bloempje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
                          'k Ga ook resoluut voor je tweede
                          ik ga mee

                          grtjs,

                          jeannot

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lekker bloempje

                            Bedankt voor de reacties !
                            Al doende leert men...

                            Flickr

                            Comment

                            Working...
                            X