Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderdelen canon bestellen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onderdelen canon bestellen.

    Goedeavond,

    Gisteren mijn [standaard] efs 18 / 55 lens gedemonteerd omdat het diafragma niet werkte, ik kreeg ook af en toe error 99 foutmelding.

    Bleek dat er een flatcabletje doorgesleten was, en zodoende de lens niet meer goed werkte.

    weet iemand mischien waar je in europa onderdelen kan bestellen? zodat ik de lens weer volledig werkend krijg?

    tnx

  • #2
    Re: onderdelen canon bestellen.

    informeer eens bij het officiele Canon herstelcentrum... sinds ETBASS overkop gegaan is, weet ik wel niet wie dat overgenomen heeft...

    Je kan via de helpdesk dat wel te weten komen...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: onderdelen canon bestellen.

      Oorspronkelijk geplaatst door maxwin Bekijk bericht
      Goedeavond,

      Gisteren mijn [standaard] efs 18 / 55 lens gedemonteerd omdat het diafragma niet werkte, ik kreeg ook af en toe error 99 foutmelding.

      Bleek dat er een flatcabletje doorgesleten was, en zodoende de lens niet meer goed werkte.

      weet iemand mischien waar je in europa onderdelen kan bestellen? zodat ik de lens weer volledig werkend krijg?

      tnx
      Ik ben een verstokte doehetzelver, maar een 18-55 openmaken zou ik niet meer aan beginnen.
      De oude gaat voor 25€ en de nieuwe, betere voor 50€ tot 70€......

      Comment


      • #4
        Re: onderdelen canon bestellen.

        Is al weer open en dicht, met handmatige instellingen werkt de lens weer, dus als ik voor weinig aan zo,n flatcable kan komen.

        Comment


        • #5
          Re: onderdelen canon bestellen.

          Momenteel kan je officieel gezien voor alle Canon herstellingen en onderdelen terecht bij www.techrepair.nl Zelf heb ik in de laatste week al 3 mails naar dit nieuwe Canon repaircenter gestuurd voor een onderdeel, echter zonder enig antwoord retour.
          Mocht ik alsnog antwoord krijgen laat ik hier iets weten, anders word het bestellen in het buitenland.

          Groeten, Jean-Pierre
          Last edited by jpjp; 14 september 2009, 20:19.

          Comment


          • #6
            Re: onderdelen canon bestellen.

            Ik heb hier nog een oude Efs 18-55 (zonder IS) liggen. Ik kan je de bewuste flatcable opsturen met de post indien je dit wenst. Misschien kan je me via een foto laten weten om welke cable het precies gaat
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: onderdelen canon bestellen.

              Kent er iemand een adresje in België, bij voorkeur omgeving Brugge?
              Ik heb een 17-85 IS USM lens waarvan de AF niet meer goed werkt.
              Op het internet blijkt dit een veel voorkomend probleem en het is meestal de USM motor of ook het kabeltje.

              Comment

              Working...
              X