Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop nieuwe lens

    zoals je kan lezen in de titel overweeg ik een nieuw glas aan te kopen
    daar mijn keuze valt op het 400mm bereik heb ik de keuze tussen 2 canon lenzen in deze prijsklasse nl.

    prime 400mm f5.6
    zoom 100-400 mm f4.5-5.6

    waar ik over val is de scherpte,en dit op 400mm.
    Heeft iemand deze lenzen al gebruikt ? of gehad of heeft.
    de voor en nadelen buiten beschouwing gelaten tussen prime en zoom

    ik kom er echt niet uit met de revieuws dat op het net te vinden zijn, deze lopen ver uiteen van meningen.
    ik zou deze gebruiken op een full-frame camera

    hopelijk kan iemand me helpen

    alvast bedankt
    korandoke
    Last edited by korandoke; 7 september 2009, 11:32.
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

  • #2
    Re: aankoop nieuwe lens

    mooie comparisons te vinden op het net nochtans:




    Vooral die tweede toont de verschillen in scherpte op 400mm
    http://arvid.starweb.be
    --
    Canon 40D owner

    Comment


    • #3
      Re: aankoop nieuwe lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Covids Bekijk bericht
      mooie comparisons te vinden op het net nochtans:




      Vooral die tweede toont de verschillen in scherpte op 400mm
      de prime is scherper zoals ik lees.
      wat zou moeten ook, had ergens gelezen dat de zoom sterk verbeterd was maar kan precies nog niet tippen aan de prime

      met zen voor en nadelen prime/zoom blijft het een moeilijke keuze
      het zou moeten zijn, de zoom met de scherpte van de prime zou ideaal zijn.

      greets
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: aankoop nieuwe lens

        dan mag de 400 5.6 scherper zijn dan de 100-400, de 100-400 staat op mijn verlanglijstje en de 400 5.6 niet...

        reden : flexibeler wegens zoom & IS... Voor mij persoonlijk weegt het, volgens mij minieme verschil in scherpte niet op tegen de zoom en IS... Leg 2 dezelfde foto's naast elkaar die met de 400 en met de 100-400 zijn genomen op 400mm en f/5.6 en geen kat haalt het verschil eruit...

        Moest je nu een 400 f/5.6 IS kunnen vergelijken zou het een andere zaak geweest zijn...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: aankoop nieuwe lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          dan mag de 400 5.6 scherper zijn dan de 100-400, de 100-400 staat op mijn verlanglijstje en de 400 5.6 niet...

          reden : flexibeler wegens zoom & IS... Voor mij persoonlijk weegt het, volgens mij minieme verschil in scherpte niet op tegen de zoom en IS... Leg 2 dezelfde foto's naast elkaar die met de 400 en met de 100-400 zijn genomen op 400mm en f/5.6 en geen kat haalt het verschil eruit...

          Moest je nu een 400 f/5.6 IS kunnen vergelijken zou het een andere zaak geweest zijn...
          is daarom dat ik graag geweten had hoeveel verschil er is, als ik naar de 2 fotos kijk die op de tweede link staan is het verschil toch niet gering
          daarom dat ik naar een vergelijking vraag van iemand die ze gehad heeft of heeft.
          de revieuws zijn niet meer recent en de 100-400 zou sterk verbeterd zijn maar hoeveel is hoeveel das de kwestie
          en op revieuws is de geloofwaardigheid toch niet top als je leest hoe er het aan soms aan toegaat
          fotos zijn gemakkelijk te manipuleren

          greets
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

          Comment


          • #6
            Re: aankoop nieuwe lens

            op pixel-peeper kan je foto's van gebruikers van deze lenzen bekijken die dus ook met verschillende camera's gemaakt zijn... Dat kan je misschien ook al wel helpen...

            Canon EF 400mm f/5.6
            Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 IS

            Hier op het forum vind je ook voorbeelden genoeg van beide lenzen... Gewoon even op zoek via de Zoek-functie...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: aankoop nieuwe lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              op pixel-peeper kan je foto's van gebruikers van deze lenzen bekijken die dus ook met verschillende camera's gemaakt zijn... Dat kan je misschien ook al wel helpen...

              Canon EF 400mm f/5.6
              Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 IS

              Hier op het forum vind je ook voorbeelden genoeg van beide lenzen... Gewoon even op zoek via de Zoek-functie...
              bedankt daar ben ik wat mee

              greets
              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
              www.korandoke.be

              Comment

              Working...
              X