Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All-round lens voor Canon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • All-round lens voor Canon?

    Beste mede-BDers

    Ik zit met een dilemma... ik zoek een all-round lensje voor op vakantie, dus voor wat fotootjes te nemen enkel en alleen voor de familie (niet artistiek), en daarom wil ik niet om de 5 foto's van lens veranderen. Hier heb ik al wat research voor gedaan en vind enkele mogelijkheden, maar weet het niet goed.

    Daarom zijn hier mijn voorkeuren, maar post gerust indien iemand een beter voorstel heeft:

    1)Canon EF 28-135mm F:3.5-5.6 IS USM
    2)Canon EF-S 18-200mm F:3.5-5.6 IS
    3)Canon EF-S 18-135mm F:3.5-5.6 IS USM

    Mijn bedenkingen:

    1) Mijn minst favoriete keuze, aangezien hij begint bij 28 en stopt bij 135
    2) Mijn favoriete keuze, maar heb al vaak gelezen dat deze onscherp trekt, iemand bevindingen hierbij?
    3) Mijn gulden middenweg: jammer van de 135mm


    Overigens heb ik ook geen ervaring met Sigma / Tamron lenzen, is het verschil met een Canon lens duidelijk merkbaar? Ben wel iemand die meer van kwaliteit houd dan kijkt op 20EUR...

    Alvast bedankt!
    Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

  • #2
    Re: All-round lens voor Canon?

    Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
    en daarom wil ik niet om de 5 foto's van lens veranderen.
    geen probleem, meer dan 5foto's schieten!
    maar zou gaan voor de gulden middenweg.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: All-round lens voor Canon?

      Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
      Beste mede-BDers

      Ik zit met een dilemma... ik zoek een all-round lensje voor op vakantie, dus voor wat fotootjes te nemen enkel en alleen voor de familie (niet artistiek), en daarom wil ik niet om de 5 foto's van lens veranderen. Hier heb ik al wat research voor gedaan en vind enkele mogelijkheden, maar weet het niet goed.

      Daarom zijn hier mijn voorkeuren, maar post gerust indien iemand een beter voorstel heeft:

      1)Canon EF 28-135mm F:3.5-5.6 IS USM
      2)Canon EF-S 18-200mm F:3.5-5.6 IS
      3)Canon EF-S 18-135mm F:3.5-5.6 IS USM

      Mijn bedenkingen:

      1) Mijn minst favoriete keuze, aangezien hij begint bij 28 en stopt bij 135
      2) Mijn favoriete keuze, maar heb al vaak gelezen dat deze onscherp trekt, iemand bevindingen hierbij?
      3) Mijn gulden middenweg: jammer van de 135mm


      Overigens heb ik ook geen ervaring met Sigma / Tamron lenzen, is het verschil met een Canon lens duidelijk merkbaar? Ben wel iemand die meer van kwaliteit houd dan kijkt op 20EUR...

      Alvast bedankt!
      Ik zie niet goed wat nummer 1 er nog indoet, want die heeft helemaal geen voordeel tov de andere twee. Je wil meer breedhoek, dus optie 1 valt al weg.

      Als je niet van lenzen wil veranderen is optie 2 het beste. Je beelden gaan zeker niet wazig zijn hoor. Wanneer de mensen zeggen dat deze niet zo scherp zijn bedoelen ze dat er gewoon met andere lenzen veel scherper getrokken kan worden. Maar voor de meeste mensen is de kwaliteit van een 18-200 meer dan genoeg. Verwacht dan ook geen haarscherpe foto's. Als je de kans hebt van iemand een 50mm prime te lenen pak dan eens een paar foto's. En dan zie je meteen wat de mensen bedoelen met heel scherpe foto's.

      Er zijn al heel mooie foto's gemaakt met de 18-200 zoek maar eens op flickr. Iedereen heeft gewoon andere eisen en behoeftes.
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: All-round lens voor Canon?

        Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
        Ik zie niet goed wat nummer 1 er nog indoet, want die heeft helemaal geen voordeel tov de andere twee. Je wil meer breedhoek, dus optie 1 valt al weg.

        Als je niet van lenzen wil veranderen is optie 2 het beste. Je beelden gaan zeker niet wazig zijn hoor. Wanneer de mensen zeggen dat deze niet zo scherp zijn bedoelen ze dat er gewoon met andere lenzen veel scherper getrokken kan worden. Maar voor de meeste mensen is de kwaliteit van een 18-200 meer dan genoeg. Verwacht dan ook geen haarscherpe foto's. Als je de kans hebt van iemand een 50mm prime te lenen pak dan eens een paar foto's. En dan zie je meteen wat de mensen bedoelen met heel scherpe foto's.

        Er zijn al heel mooie foto's gemaakt met de 18-200 zoek maar eens op flickr. Iedereen heeft gewoon andere eisen en behoeftes.
        Ja, idd optie 1 was niet echt men ding..., heb hier eens gezocht op Flickr, en het zijn wel mooie foto's maar niet vergelijkbaar. Is de kwaliteit van de 18-200mm dan lager dan die van de 18-135mm? Of is dat dezelfde kwaliteit?
        Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

        Comment


        • #5
          Re: All-round lens voor Canon?

          ik wil je niet van je keus afbrengen maar ik denk persoonlijk dat optisch gezien die 28-135 de beste van de 3 is... ze heeft natuurlijk wel een kleiner bereik en minder groothoek dan de andere 2...

          de 18-135 zal sneller scherpstellen dan de 18-200 vermits deze een USM heeft.

          Persoonlijk ben ik niet zo voor superzooms à la 18-200 (of zelfs 18-135) en een SLR koop je toch omdat je net van lenzen KAN wisselen (maar da's ieder zijn goesting he )
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: All-round lens voor Canon?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            snip
            Persoonlijk ben ik niet zo voor superzooms à la 18-200 (of zelfs 18-135) en een SLR koop je toch omdat je net van lenzen KAN wisselen (maar da's ieder zijn goesting he )
            Er is een fundamenteel verschil van benadering tussen "KUNNEN" en "MOETEN"

            Comment


            • #7
              Re: All-round lens voor Canon?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              ik wil je niet van je keus afbrengen maar ik denk persoonlijk dat optisch gezien die 28-135 de beste van de 3 is... ze heeft natuurlijk wel een kleiner bereik en minder groothoek dan de andere 2...

              de 18-135 zal sneller scherpstellen dan de 18-200 vermits deze een USM heeft.

              Persoonlijk ben ik niet zo voor superzooms à la 18-200 (of zelfs 18-135) en een SLR koop je toch omdat je net van lenzen KAN wisselen (maar da's ieder zijn goesting he )
              Ja, is waar, daarom kocht ik ook mijn SLR, maar op familietripjes en dergelijke zou ik toch 1 lens willen houden, aangezien ik geen 2 body's wil meesleuren , kvind het dan ook zo jammer dat er op dergelijke feesten, foto's genomen worden met zo een klein prultoestel.... Anders ben ik ook wel voorstander om het wisselen van lenzen
              Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

              Comment


              • #8
                Re: All-round lens voor Canon?

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Er is een fundamenteel verschil van benadering tussen "KUNNEN" en "MOETEN"
                uiteraard en maar goed dat iedereen die keuze zelf kan maken of hij wil of niet he

                Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
                Ja, is waar, daarom kocht ik ook mijn SLR, maar op familietripjes en dergelijke zou ik toch 1 lens willen houden, aangezien ik geen 2 body's wil meesleuren , kvind het dan ook zo jammer dat er op dergelijke feesten, foto's genomen worden met zo een klein prultoestel.... Anders ben ik ook wel voorstander om het wisselen van lenzen
                als ik u was, koos ik dan gewoon de lens met het grootste bereik, de 18-200 dus... die zal optisch gezien van dezelfde kwaliteit zijn als de 18-135...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: All-round lens voor Canon?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  als ik u was, koos ik dan gewoon de lens met het grootste bereik, de 18-200 dus... die zal optisch gezien van dezelfde kwaliteit zijn als de 18-135...
                  Owkeej dan, weer al een beetj vooruit geholpen
                  Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

                  Comment


                  • #10
                    Re: All-round lens voor Canon?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    uiteraard en maar goed dat iedereen die keuze zelf kan maken of hij wil of niet he

                    als ik u was, koos ik dan gewoon de lens met het grootste bereik, de 18-200 dus... die zal optisch gezien van dezelfde kwaliteit zijn als de 18-135...
                    Idd ... dus heb ik voor mijzelf de volgende oplossing (nadruk op "mijzelf")

                    Voor familieaangelegenheden en gelijkaardige evenementen gebruik ik de Sigma 17-70 ..

                    Voor "reizen" in 't algemeen gebruik ik de Sigma 18-200 OS (ik heb voor zover ik dat kan beoordelen een heel goed exemplaar van die lens ..)

                    Voor mijn plantenhoppy heb ik de Sigma 105mm (macro) maar die staat meestal "vast" op de 400D body

                    de gustibus et coloribus ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: All-round lens voor Canon?

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Idd ... dus heb ik voor mijzelf de volgende oplossing (nadruk op "mijzelf")

                      Voor familieaangelegenheden en gelijkaardige evenementen gebruik ik de Sigma 17-70 ..

                      Voor "reizen" in 't algemeen gebruik ik de Sigma 18-200 OS (ik heb voor zover ik dat kan beoordelen een heel goed exemplaar van die lens ..)

                      Voor mijn plantenhoppy heb ik de Sigma 105mm (macro) maar die staat meestal "vast" op de 400D body

                      de gustibus et coloribus ...
                      ik ben zo zot om meestal den hele winkel mee te sleuren (soms te pas, soms niet ) en als ik om de foto van lens moet wisselen, is dat zo
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: All-round lens voor Canon?

                        kvind het dan ook zo jammer dat er op dergelijke feesten, foto's genomen worden met zo een klein prultoestel....
                        De EF18-200 lijkt me de beste van de hoop
                        De nieuwe 18-135 is niet lichtsterker en heeft ook geen USM

                        Ik vrees dat je deze dingen het meest gaat missen als je betere fotos wil maken op een feest, anders werk je net zo goed met een zgn prutstoestel

                        Mijn Ixusje is andzers wel handig op feestjes, alle gezichtjes scherp enzo, kom daar maar eens achter met je grote bak, onderschat deze dingetjes niet
                        Ik pas trouwens op om een DSLR mee te nemen want dan ben je zo fotograaf van dienst

                        Comment


                        • #13
                          Re: All-round lens voor Canon?

                          Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
                          Beste mede-BDers


                          3)Canon EF-S 18-135mm F:3.5-5.6 IS USM

                          Mijn bedenkingen:


                          3) Mijn gulden middenweg: jammer van de 135mm


                          Alvast bedankt!
                          Het is ofwel een gulden middenweg en dan is 135 mm niet jammer ofwel de 135mm is jammer (?) en dan is het geen gulden middenweg.

                          On topic: ben je kritisch, dan geen superzoom , neem voor tele een tele!

                          Comment


                          • #14
                            Re: All-round lens voor Canon?

                            Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
                            JIs de kwaliteit van de 18-200mm dan lager dan die van de 18-135mm? Of is dat dezelfde kwaliteit?
                            Wordt lastig , de laatste is alleen nog maar aangekondigd......

                            Comment


                            • #15
                              Re: All-round lens voor Canon?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Wordt lastig , de laatste is alleen nog maar aangekondigd......
                              Of niet: http://www.fotorubens.be/5683/fotoru...3.5-5.6_IS_USM
                              Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

                              Comment

                              Working...
                              X