Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens voor Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telelens voor Nikon D90

    Hoi,
    Sedert een half jaar fotografeer ik met een Nikon D90, maar ik had nu graag een zwaardere telelens gehad, max. 400 of misschien 500, als dat niet te zwaar is voor wat ik wil! Ik gebruik die om vogels te fotograferen, maar eveneens nu en dan in de motorsport! Daarom moet de scherpstelling heel snel gebeuren en aangezien het licht hier in België ook niet altijd optimaal is zou ik ook nog willen dat ze lichtgevoelig is! Daarom zou ik graag een aantal tips willen te weten komen van de meer ervaren fotograven! In ieder geval al op voorhand bedankt.
    Gr Duvelke

  • #2
    Re: Telelens voor Nikon D90

    Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
    Hoi,
    Sedert een half jaar fotografeer ik met een Nikon D90, maar ik had nu graag een zwaardere telelens gehad, max. 400 of misschien 500, als dat niet te zwaar is voor wat ik wil! Ik gebruik die om vogels te fotograferen, maar eveneens nu en dan in de motorsport! Daarom moet de scherpstelling heel snel gebeuren en aangezien het licht hier in België ook niet altijd optimaal is zou ik ook nog willen dat ze lichtgevoelig is! Daarom zou ik graag een aantal tips willen te weten komen van de meer ervaren fotograven! In ieder geval al op voorhand bedankt.
    Gr Duvelke
    Zeg eerst een wat je nu hebt, wil je het wat betaalbaar houden, dan zou ik zeggen Nikon 70-300.
    Maar als de prijs geen rol speelt, eentje van deze KLIK

    Comment


    • #3
      Re: Telelens voor Nikon D90

      Nu fotografeer ik met een nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6G ED, wat zeker geen toplens is, maar die was standaard. Maar ik heb eens naar de prijzen gaan kijken van die duurdere lenzen en eerlijk gezegd, ik viel bijna achterover! Alhoewel ik er wel zo één zou willen maar het is te duur en in tweedehands vind je die waarschijnlijk ook niet. Een alternatief?! Bedankt voor de reactie

      Comment


      • #4
        Re: Telelens voor Nikon D90

        sigma 100-300 f4
        Betaalbaar, snel, redelijk gewicht, scherp en redelijk lichtsterk. En 420mm/F5,6 zonder verlies van veel scherpte met de x1,4 extender.
        Last edited by yoy; 7 september 2009, 17:04.
        Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

        Comment


        • #5
          Re: Telelens voor Nikon D90

          Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
          sigma 100-300 f4
          Betaalbaar, redelijk gewicht, scherp en redelijk lichtsterk.
          denk niet dat de TS die betaalbaar vind... Bij een willekeurige webwinkel 1100 euro voor de Sigma APO 100-300mm F4 EX DG HSM

          De 70-300 van Nikon is rond de 400 euro en wellicht betaalbaarder... Tweedehands zonder VR is hij ook nog te koop


          Of de 70-300 van tamron voor 205 euro... Stuk betaalbaarder maar wel een minder snelle autofocus en mindere kwaliteit dan de nikkor...
          Last edited by tomklerks; 7 september 2009, 12:51.
          Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
          My flickr My site

          Comment


          • #6
            Re: Telelens voor Nikon D90

            Volgens mij gingen de getallen van de ts over millimeters
            Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

            Comment


            • #7
              Re: Telelens voor Nikon D90

              Ik ben zelf nog een beginner, maar ik weet wel dat een lichtgevoelige tele met bovendien nog een snelle autofocus zeer veel geld kost. Fotograferen van vogels zou volgens bepaalde kenners minstens een 300mm vereisen, en wat een nieuwe f2.8 300mm kost is niet moeilijk te achterhalen. Een nikon 300mm f/4 zou al iets betaalbaarder zijn. Je kan ook opteren voor een lichtsterke zoom maar ook dat is duur. Ik volg al een tijdje de prijzen op ebay, maar ik ben nu niet thuis dus kan ik er nu niet bij. Als het je interesseert zoek ik het vanavond laat eens op voor je. Het meest betaalbare is (zoals een vorige poster al zei) allicht de 70-300mm Af-s VR van nikon (kost rond de 400 euro) die niet zo lichtsterk is maar veel goedmaakt dankzij zijn (goede) VR. Die lens krijgt goeie reviews op het internet (google!). succes.
              Flickr http://www.flickr.com/photos/44847726@N08/

              Comment


              • #8
                Re: Telelens voor Nikon D90

                Ik kan geen oordeel doen over een lens voor motorsport maar heb wel wat ervaring met vogelfotografie. Hieruit weet ik dat 300mm echt wel te weinig om onze gevleugelde vriendjes te "schieten". Ikzelf had de 50-500 van Sigma tot tevredenheid (tot deze brak) en is nu vervangen door ee nandere Sigma lens zijnde de 150-500 maar die te koop wordt aangeboden binnenkort.
                Ik ga resoluut voor Nikon glas met name de prime 300mm f4 met een TC (beginnen met 1.7). Over de noodzaak van een zoom bij motorsport kan ik me dus niet uitspreken en kan een prime misschien een nadeel zijn.
                Last edited by Sultana; 7 september 2009, 16:43.

                Comment


                • #9
                  Re: Telelens voor Nikon D90

                  als je het een beetje budgetvriendelijk wil houden maar toch goede kwaliteit wil moet je gaan voor de nikon AFS 70-300 VR. Ongeveer 400 euro maar zeker iedere cent waard.

                  mvg Yves.
                  What you see is what you get

                  Comment

                  Working...
                  X