Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panooooraaamaaaa aan zee. UPDATE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panooooraaamaaaa aan zee. UPDATE

    Zaterdag naar Knokke-Heist geweest en natuurlijk geprofiteerd van de ondergaande zon. Mits ik al langer met de gedachte liep om een 360° panorama te maken van deze kuststad in combinatie met de pier van Zeebrugge hebben we dit maar ineens verwezenlijkt.
    Spijtig genoeg is deze pano geen 360°, dit vanwege men panorama programma maar maximum 16 foto's toelaat. Gaat hier over panorama maker 4. Ik heb ook nog Hugin, maar hiervan ben ik niet tevreden. Deze plaats namelijk men pano's altijd misvormd terwijl er geen fouten inzitten.

    Een grotere versie heb ik niet op het net staan, dit vanwege het zo groot is dat flickr het niet toelaat. Als ik deze zou laten afdrukken op een hoogte van 30cm kom ik aan een lengte van +- 250cm

    Het uitlijnwerk van men statief en zelfemaakte panoramakop heeft me een 20-tal minuutjes gekost. Maar het was het waard, ik had bij het stitchen geen misvormingen waardoor er zeer weinig gecroped, of gekanteld moest worden.

    Gebruikt materiaal is Nikon D700 met Nikor 24-70 2.8 op 50mm met diafragma f16

    Ben zelf zeer tevreden met het resultaat. wat vinden julie? of




    UPDATE

    De drukte is hier stilletjes aan het minderen, dus heb ik eindelijk even tijd om de beloofde update te plaatsten. Ipv een grotere versie achter een linkje te plaatsen heb ik de foto in 3 delen gesneden. Hierdoor leek het mij meer detail per foto op te leveren dan op een volledige versie op maximum grootte toegestaan op flickr.






    Wederom bedankt vor het kijken en de comentaren.
    Last edited by Tunie; 13 september 2009, 11:35.

  • #2
    Re: Panooooraaamaaaa aan zee.

    Was da eigenlijk?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Panooooraaamaaaa aan zee.

      Zo'n grote foto en toch een vergrootglas nodig om hem te bekijken.
      Het lijkt wel goed te zijn maar het is me onmogelijk hier iets van te zien, alle detail is weg wegens te klein.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Panooooraaamaaaa aan zee.

        Het lijkt een mooie foto met mooie kleuren en een knap zicht. Maar het is inderdaad wel jammer dat er geen link is naar een iets of wat grotere waar je wat meer op kan zien. Het moet daarom niet perse de ware grootte van de foto zijn, maar wat groter zou wel leuk zijn.

        Groetjes,
        Ann

        Comment


        • #5
          Re: Panooooraaamaaaa aan zee.

          mooi mooi wel wa kleintjes (maja da wist je al )

          Het uitlijnwerk van men statief en zelfemaakte panoramakop heeft me een 20-tal minuutjes gekost. Maar het was het waard, ik had bij het stitchen geen misvormingen waardoor er zeer weinig gecroped, of gekanteld moest worden.
          hoe ben je daaraan begonnen??
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Panooooraaamaaaa aan zee.

            het lijkt mij ook een knap stukje stitchenwerk en een mooie foto maar had graag toch ook een ietwat grotere versie gezien om de details wat beter te bestuderen,

            Comment


            • #7
              Re: Panooooraaamaaaa aan zee.

              Wat er van te zien is, is zeer veelbelovend, maar zoals al gezegd is een grotere versie echt noodzakelijk ter beoordeling. Naar mijn gevoel is het denk ik wel een mooie...
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

              Comment


              • #8
                Re: Panooooraaamaaaa aan zee.

                Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er eigenlijk niet echt bij stil gestaan dat het te onduidelijk ging zijn als je niet weet wat het is. Voormij valt het redelijk mee, vandaar dat ik deze versie poste. Maar ik heb de grotere versie gezien natuurlijk.

                Ik zal 1 dezer dagen een update plaatsten waar het iets duidelijker is. (Als ik het iets minder druk heb).

                @David_ve: Ik heb op het werk even 3 inox latten bewerkt zodat ze mooi zijn samen te bouwen tot een panorama kop. Ik zal hierover binnenkort wat meer uitleg posten met foto's in de afdeling tips en trucs.

                Comment


                • #9
                  Re: Panooooraaamaaaa aan zee.

                  lijkt met leuk!
                  staan er veel op't internet ook, maar zit veel speelgoed tussen.
                  in alle geval ben benieuwt.
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panooooraaamaaaa aan zee.

                    't Lijkt net alsof je door een brievenbus kijkt!
                    Inderdaad: meestal wordt er een grotere versie achter een linkje geplaatst. Deze is nog iets te klein om er een bladwijzer van te maken, maar wat ik zie, lijkt wel helder en kleurig te zijn.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panooooraaamaaaa aan zee. UPDATE

                      Update geplaatst in originele post.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panooooraaamaaaa aan zee. UPDATE

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                        Update geplaatst in originele post.
                        en die vind ik alle drie mooi.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panooooraaamaaaa aan zee. UPDATE

                          Bedankt voor het nalezen en antwoord Bouk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panooooraaamaaaa aan zee. UPDATE

                            Knappe update.

                            groetjes

                            moniq
                            groetjes, moniq (BD1321BE)

                            A picture paints a thousand words

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panooooraaamaaaa aan zee. UPDATE

                              Bedankt Moniq.

                              Comment

                              Working...
                              X