Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon ef 100-400L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon ef 100-400L

    enkele maanden terug heb ik een canon eos 5d mk2 met ef24-105 gekocht, nu zou ik een telelens bij willen, ik dacht aan de canon ef 100-400 L IS , heeft iemand ervaring met die lens, is het een goeie lens

  • #2
    Re: canon ef 100-400L

    Oorspronkelijk geplaatst door chriscoudyzer Bekijk bericht
    enkele maanden terug heb ik een canon eos 5d mk2 met ef24-105 gekocht, nu zou ik een telelens bij willen, ik dacht aan de canon ef 100-400 L IS , heeft iemand ervaring met die lens, is het een goeie lens
    is een heel goede lens, de beste in zijn klasse. maar op 400mm kan deze wel soft zijn bij veel exemplaren. Er bestaan naar het schijnt vlijmscherpe juweeltjes van deze lens
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: canon ef 100-400L

      Supergoede tele, maar... mijn eerste (tweedehands gekocht) was echt wel een minder exemplaar bijna geen echt scherpe foto's mee te maken.
      Mijn tweede heb ik bij aankoop (ook tweedehands) zo goed mogelijk proberen te testen, een paar fotokes gemaakt, laptop meegenomen en dadelijk bekeken. Resultaat echt een pracht exemplaar, superscherp, ook volopen op 400mm.
      Mijn advies is testen voor aankoop.

      Grtz Goof®

      Comment


      • #4
        Re: canon ef 100-400L

        dus je zou die lens aanraden,waar hebben ze de beste prijs volgens u, normaal koop ik bij prof-o-cam (groothandel)

        Comment


        • #5
          Re: canon ef 100-400L

          De mijne is een tweedehands bouwjaar 2006 en hij is denk ik scherp op 400mm
          De 400 f:5.6 is nog iets scherper maar enkel bij veel licht uit de hand te gebruiken
          De 100-400 heeft omzeggens nooit op statief gestaan, IS vind ik bijna onmisbaar
          Ze is ineengeschoven erg kort, en weegt zonder statiefring maar 1350g

          Het is redelijk zeker dat Canon de laatste jaren deze lens veel beter afregelt, je hoort geen klachten meer

          Voor zijn geld is het een zeer goede lens, en zo er ooit een nieuw model komt zal de prijs waarschijnlijk een stuk hoger liggen

          Comment


          • #6
            Re: canon ef 100-400L

            gebruik deze op een 5D en een 1D en op beide erg scherp, ook volopen op 400 mm erg scherp, ideale lens voor erg veel doeleinden, samen met een 24-105 een ideaal duo.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

            Comment


            • #7
              Re: canon ef 100-400L

              Ik ben overtuigd, ik ga ze vanavond nog bestellen, en als ik ze grondig geprobeerd heb zal ik de resultaten eens laten weten.
              Iedereen zeer erg bedankt voor de informatie
              mvg chris

              Comment


              • #8
                Re: canon ef 100-400L

                ik volg deze topic al enkele dagen daar ik overweeg ook een 400mm aan te schaffen
                daar de 100-400mm een leuke lens is door zijn is, maar door wat ik al gelezen heb elders (revieuws en dergelijke op het net) vraag ik mij af hoe scherp deze wel is.
                zou iemand een foto kunnen posten getrokken op 400mm f5.6 of f8 zonder te verscherpen in software.
                ik twijfel tussen de prime 400 f5.6 en deze zoom 100-400mm f4.5-5.6
                het is en blijft een moeilijke keuze althans voor mij

                greets
                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                www.korandoke.be

                Comment


                • #9
                  Re: canon ef 100-400L

                  als je twijfelt, huur dan eerst de 100-400 voor een weekje, blijkt dan dat je de lens meeste op 400mm gebruikt? dan is de prime de betere keuze (tenzij je de IS nodig hebt ofcourse).



                  hier staan m'n meest recente foto's genomen met de 100-400L (behalve de laatste foto, obviously). Ik heb ze van iemand mogen lenen voor 2 en een halve week en er ongeveer 9000 foto's mee gemaakt. Ze is inderdaad aan de softe kant op 400mm, maar het valt wel mee. Ook het stofzuigereffect viel best mee.

                  hier heb je nog een grote versie:
                  I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon ef 100-400L

                    hier heb je nog een grote versie:
                    http://pj.snoobonline.com/ING%20Belg...9/IMG_9418.jpg[/QUOTE]

                    als dat in de 400mm stand is gespot ziet dat er redelijk goed uit

                    greets
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon ef 100-400L

                      de efix is:
                      400mm
                      f7.1 (dus niet vol open )
                      1/1000
                      iso 400
                      I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon ef 100-400L

                        bedankt PJH voor het tonen van je fotos

                        greets
                        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                        www.korandoke.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon ef 100-400L

                          als je twijfelt, huur dan eerst de 100-400 voor een weekje, blijkt dan dat je de lens meeste op 400mm gebruikt? dan is de prime de betere keuze (tenzij je de IS nodig hebt ofcourse).
                          Eeuwige discussie, heb ze tenslotte alletwee

                          Deze lenzen zijn samen met de 300 f:4 zeer goed voor wat je ervoor betaalt
                          Ik kan me zelfs voorstellen dat degenen die ze indertijd op de markt hebben gebracht al lang zijn ontslagen wegens slecht beheer, gezien de prijzen die Canon tegenwoordig vraagt voor een consumerzoompje

                          Ik vind dat ze mekaar niet veel ontlopen, de vaste 400 is scherp vol open en heeft snellere AF, en beslist de scherpste 400 voor zijn geld, maar ze heeft veel licht nodig
                          Ook met de zoom heb je IS hard nodig 's morgens en 's avonds en bij bewolkt weer, f:5.6 op 400mm is niet lichtsterk
                          Als je in een hut zit met statief, of voor vogels in vlucht is de vaste in het voordeel, maar daarbuiten kom je met betere fotos terug met de zoom
                          Daarbij is de zoom ook behoorlijk scherp van 100 tot 399 mm

                          De volgende stap is een 300 f:2.8 die 4 keer duurder is en een extender nodig heeft om op 400 te komen, anders de 500 f:4, nog duurder
                          Ik heb met deze laatste lenzen al eens af en toe een foto mogen nemen, het is duidelijk een klasse beter, maar als je ziet welke prachtige fotos met de betaalbare reeks worden gemaakt moet ik nog veel aan mijn techniek werken voor ik daaraan toe ben

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon ef 100-400L

                            heb vandaag men besluit genomen beide getest in winkel, bekeken op laptop
                            en men keuze viel op de prime 400mm/5.6
                            thuisgekomen beetje geoefend en naar de plas gewandeld met vrouwtje en beau
                            wat shots genomen met dit als resultaat


                            greets
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon ef 100-400L

                              Je kon ook gaan voor de 300mm F4 L IS, met een 1.4 extender heel scherp + IS
                              Ik twijfelde ook lang voor de 100-400 ... maar als het is om deze lens continue op 400mm te gebruiken, dan neem ik liever een prime die scherper en sneller is en die ik kan omtoveren naar een 420mm met IS.
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X