Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foutmelding uit het niets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foutmelding uit het niets

    Hoi,

    reeds geruime tijd krijg ik volgende foutmelding:

    De instructie op 0x0070001f verwijst naar geheugen op 0x002ddad3. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.
    Klik op OK om het programma te beëindigen.
    Waarna ik logischerwijs niets anders kan doen dan op OK klikken.


    Een vriend van mij vertelde me onlangs nadat hij mijn computer eens heeft nagezien dat mijn harde schijf het waarschijnlijk niet lang meer zal uithouden. Hij zag dat ze 'veel fouten maakte'. Vraag me nu niet hoe hij dat zag, of hoe hij daarbij komt maar hij zei dat. Moet ik vrezen dat hij gelijk gaat krijgen?

    Ik bewaar mijn foto's wel op externe harde schijf en allemaal op aparte DVD's.

    Wat is het probleem?

  • #2
    Re: Foutmelding uit het niets

    Laat HDTune eens lopen, en doe een error scan. Duurt wel zeer lang, maar het geeft je een goed zicht op je HDD.

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Foutmelding uit het niets

      waarschijnlijk je harde schijf die de geest aan 't geven is. Ik zal eens vragen ana men overbuur die zal wat meer duidelijkheid kunne geven.

      Comment


      • #4
        Re: Foutmelding uit het niets

        Een aantal bijkomende vragen :
        - Doet het probleem zich enkel voor bij 1 bepaald programma ? Indien ja, gebeurt het elke keer ?
        - Wat gebeurt er nadat je OK klikt ? Sluit het programma zich gewoon ?

        Dergelijke boodschappen hebben niet altijd met de harde schijf te maken, maar ook met het RAM. Vanaf het moment dat je een programma opstart worden bepaalde gegevens in het RAM-geheugen geladen en wordt er continu gelezen uit en geschreven naar het RAM-geheugen.
        Uit mijn ervaring weet ik ook dat een simpele herinstallatie van de software dit soms kan oplossen.

        Indien het inderdaad de harde schijf is, kan je met bepaalde programma's inderdaad een test laten runnen en de slechte sectoren laten markeren, zodat ze niet meer gebruikt worden.
        Mvg,David
        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

        Comment


        • #5
          Re: Foutmelding uit het niets

          Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
          Dergelijke boodschappen hebben niet altijd met de harde schijf te maken, maar ook met het RAM. Vanaf het moment dat je een programma opstart worden bepaalde gegevens in het RAM-geheugen geladen en wordt er continu gelezen uit en geschreven naar het RAM-geheugen.
          snip.
          Ik zat mij idd al af te vragen hoe men een lees/schrijffout in een RAM geheugenadres direct relateert naar een HD probleem .. De enige relatie die ik kan bedenken is dat de swap file op een stuk brakke schijf staat ... maar dan nog moet de fout regelmatig voorkomen en steeds met een ander adres. Louter statistisch gezien is het kompleet onaannemelijk dat een programma ieder keer exact op dezelfde geheugenlocatie geladen wordt .. denk ik ..
          Als het ram geheugen echter kaduuk is dan krijgt men ieder keer dezelfde adresfout als men die chunk van het geheugen aanschrijft ...
          JMHO

          Comment


          • #6
            Re: Foutmelding uit het niets

            Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
            Een aantal bijkomende vragen :
            - Doet het probleem zich enkel voor bij 1 bepaald programma ? Indien ja, gebeurt het elke keer ?
            - Wat gebeurt er nadat je OK klikt ? Sluit het programma zich gewoon ?
            Neen het probleem doet zich voor als ik bijvoorbeeld in Photoshop bezig ben, of gewoon als ik op mijn bureaublad bezig ben, maar ook nogal vaak als ik mijn PC wil afsluiten. Als ik op OK klik dan sluit mijne Photoshop bijvoorbeeld af, maar als ik bijvoorbeeld mijne computer wil afsluiten en ik krijg die foutmelding, wel dan klik ik op OK en het kaderke verdwijnt gewoon. En dan kan ik alsnog afsluiten.

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Ik zat mij idd al af te vragen hoe men een lees/schrijffout in een RAM geheugenadres direct relateert naar een HD probleem ..
            Ik ben niet direct een expert maar een leek op het gebied van computerproblemen oplossen. Ik dacht aan mijn kameraad die me enkele maanden geleden op wees dat mijn harde schijf 'fouten maakte' en dat deze het wrs niet lang meer zou uithouden. Vandaar dat ik die fout linkte aan mijn harde schijf, weet ik veel.

            Allesinds bedankt, ik weet nu een stuk meer.

            Comment

            Working...
            X