Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

carl zeiss 50 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • carl zeiss 50 mm

    Overtijd waren deze in uitverkoop bij fotokonijnenberg.
    Was toen net daar en aan het overwegen om ze te kopen maar vermits ik al thuis gekomen was met een sb-900 en nog een paar prullen durfde ik ze toen niet meenemen voor de reactie van mijn vriendin.
    Ondertussen staat mijn besluit vast denk ik dat dit toch mijn standaard objectief gaat worden. Maar nu zie ik net dat de uitverkoop voor deze gedaan is.
    Weet nog iemand waar je deze aan een goedkope prijs kunt krijgen?
    Want 500 euro vind ik dan net weer dat ietsje teveel in verhouding met 310 euro voor de nikor 50mm 1.4g.
    Waarom de carl zeiss? Nostalgie denk ik.

  • #2
    Re: carl zeiss 50 mm

    Je beseft dat die dingen geen autofocus hebben?
    Voor 100 tot 150€ heb je ook een Nikkor 50 F1.4 die misschien nog wel beter is....

    Comment


    • #3
      Re: carl zeiss 50 mm

      Ja dat klopt. Als ik het mijzelf niet moeilijk wil maken neem ik mijn zoomlenzen. Deze lens zou enkel dienst hebben wanneer je de kwaliteit van een prime nodig hebt. En daar is geen nikor die kan tippen aan de zeiss lens.

      Comment


      • #4
        Re: carl zeiss 50 mm

        Stewart Weir heeft een 2.0 50mm macro van Carl Zeiss te koop. En ook nog een 100mm en een 25mm.
        Deze lenzen zijn net 3 of 4 maanden oud (nieuw).

        http://link.marktplaats.nl/277300267
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: carl zeiss 50 mm

          Oorspronkelijk geplaatst door MikeS Bekijk bericht
          En daar is geen nikor die kan tippen aan de zeiss lens.
          Kan je exact beschrijven over welke eigenschappen je het hier hebt?

          Comment


          • #6
            Re: carl zeiss 50 mm

            er zijn wel degelijk nikkor objectieven die beter zijn dan de 'nieuwe' C(osina) Z(eiss) objectieven.. soms zelfs beter dan leica-primes, ff googelen and you're there...


            (tsja, duitsland is niet meer wat het geweest is, en wordt een beroemde merknaam te pas en te onpas ge(mis)-bruikt..(made in japan of in china of weet ik veel...) niets handmatig gemaakt meer, geen craftsmenship, , zelfs de kwaliteitscontroles worden door machines gedaan, ipv de 'old-school' techneuten die eea controleren met de hand of op het oog, en jarenlange ervaring hebben, met het maken van top-off-the-bill optische instrumenten....')

            maar wie ben ik??

            groetjess, Alex!

            Comment


            • #7
              Re: carl zeiss 50 mm

              Zoals er overal in de wereld gelovigen zijn en niet-gelovigen, zijn er ook in lenzenland gelovigen en niet-gelovigen.

              Een gelovige is niet gevoelig voor rationele argumenten en blijft geloven.
              Een gelovige moet hier geen vragen stellen, maar gewoon kopen.

              Comment


              • #8
                Re: carl zeiss 50 mm

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Zoals er overal in de wereld gelovigen zijn en niet-gelovigen, zijn er ook in lenzenland gelovigen en niet-gelovigen.

                Een gelovige is niet gevoelig voor rationele argumenten en blijft geloven.
                Een gelovige moet hier geen vragen stellen, maar gewoon kopen.


                Geldt trouwens voor meer dingen hier, ik vind mijn carl zeis jena "nog van achter het ijzeren gordijn" alvast toppie !!
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                Comment


                • #9
                  Re: carl zeiss 50 mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                  Geldt trouwens voor meer dingen hier, ik vind mijn carl zeis jena "nog van achter het ijzeren gordijn" alvast toppie !!
                  Goed spul, en vaak nog betaalbaar (hoewel op E-bay soms ongelofelijke prijzen worden gevraagd).....

                  De "Aus Jena T(essar)" kom ik hier in kringloopwinkels wel voor 5€ tegen.
                  Zo gauw er Carl Zeiss Jena op staat , het tienvoudige, hoewel het dezelfde lens is.....
                  Last edited by Keeskanon; 8 september 2009, 18:27.

                  Comment


                  • #10
                    Re: carl zeiss 50 mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door MikeS Bekijk bericht
                    En daar is geen nikor die kan tippen aan de zeiss lens.
                    Denk je ??

                    http://www.slrgear.com/reviews/showp...ct/1144/cat/98

                    Vooral eens gaan kijken bij Alternatives en Conclusion .

                    Blijkbaar heeft de naam Zeiss voor sommigen een bijna mythologische impact . Ik heb nog reviews gelezen dat de Zeiss 50 zich niet echt distantieert van de betere 50 mm van andere merken. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het een slechte lens is. Maar als ik mijn autofocus opgeef en hiervoor dan nog meer centen neertel, dan verwacht ik toch merkbaar betere resultaten. Ongeacht welke naam er ook op die lens staat. De 100mm van Zeiss schijnt wel echt iets speciaals te zijn.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment

                    Working...
                    X