Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Litouwenstraat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Litouwenstraat

    Last edited by Control-Z; 29 januari 2012, 08:43.

  • #2
    Re: Litouwenstraat

    weer een ongewone foto!


    maar hier vind ik het verkeerslicht er storend
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Litouwenstraat

      david_ve bedankt voor je reactie.
      Dat de paal daar zo in het midden staat is natuurlijk de bedoeling.
      Ik wou het beeld in tweeen snijden, en ook bewust tegen de regeltjes ingaan.
      Het is daar immers geen mooie omgeving, dus doe ik er met de tegendraadse compositie een schepje bovenop.

      Comment


      • #4
        Re: Litouwenstraat

        Mocht dit analoge fotografie geweest zijn, dan zou ik dit "de foto om het rolletje op te krijgen" noemen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Litouwenstraat

          Foto heeft een leuk lijnenspel. Een lijnenspel dat je blik door de foto leidt. Goed gedaan.

          Comment


          • #6
            Re: Litouwenstraat

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Dat de paal daar zo in het midden staat is natuurlijk de bedoeling.
            Ik wou het beeld in tweeen snijden,
            das dan niet zo gelukt, beeld wordt niet echt in tweeën gedeeld nu.
            beter als je de onderkant van de paal op het onderkader laat rusten.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Litouwenstraat

              Voor mij ben je er in geslaagd het 'niet-mooie' van de omgeving goed weer te geven.
              Zeker de prikkeldraad en het vuile verkeerslicht zijn heel goed
              Misschien was de foto nog beter als je er eens stukje afdeed vanonder, zodat zoals Bouk zei, het verkeerslicht ondaraan de foto begint. Dan komt het effect van de twee delen beter over.
              Belichting en kleuren zitten prima, en de weg maakt een mooie kronkel voor de compo, met in de verte de auto's die de plaat af maken
              --- Panasonic FZ 50---
              ---Canon Eos 450D---

              Comment


              • #8
                Re: Litouwenstraat

                Misschien heeft deze foto waarde als statement voor 'niet-conventionele fotografie', maar hoort dit echt wel thuis in 'Showcase'?

                Comment


                • #9
                  Re: Litouwenstraat

                  Zou interessanter zijn mocht je wat meer duiding geven bij deze foto. Nu is het voor mij een foto die ik bekijk en 2 seconden nadien weer vergeten ben, een foto die een communicantje maakt met zijn eerste fototoestelleke.
                  In deze foto zit niets in dat mijn aandacht trekt.
                  Waarschijnlijk is dat je bedoeling niet ?
                  "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                  Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Litouwenstraat

                    Ik heb hier ook niet echt een gevoel van dat ik hem goed vind.
                    Ben er zeker van dat ik niet 1 % van deze fotos in mijn archief heb zitten omdat ik ze meestal dadelijk wegkieper.
                    1 ding moet ik je wel nageven.
                    Ik kan er niets op afkeuren. Mooi dat je altijd reacties geeft op de meeste topics in de beginners afdeling wat volgens mij niet veel leden doen...
                    Kan je mij eens uitleggen waarom je deze opname hebt geplaatst en wat je precies wil aanduiden?
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Litouwenstraat

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Ik heb hier ook niet echt een gevoel van dat ik hem goed vind.
                      Ben er zeker van dat ik niet 1 % van deze fotos in mijn archief heb zitten omdat ik ze meestal dadelijk wegkieper.
                      1 ding moet ik je wel nageven.
                      Ik kan er niets op afkeuren. Mooi dat je altijd reacties geeft op de meeste topics in de beginners afdeling wat volgens mij niet veel leden doen...
                      Kan je mij eens uitleggen waarom je deze opname hebt geplaatst en wat je precies wil aanduiden?
                      Vind ik ook.
                      Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Litouwenstraat

                        Wat ik wil aantonen?
                        Dat lelijkheid schoonheid kan worden, als je je ervoor open stelt, als je het er in wil zien.
                        Dat je van een lelijke omgeving, fotografisch een mooie omgeving kan maken.
                        Door zorgvuldig een onderwerp uit te kiezen en er een compositie voor te bedenken.
                        Ten eerste is de Litouwenstraat niet bepaald een omgeving waar je zou willen gaan wonen of waar je een foto zou van nemen. Dat feit trekt me al aan.
                        Daar doe ik dan nog een schepje bovenop, door tegen de regeltjes te zondigen en het verkeerslicht in het midden te zetten.
                        Zo creëer ik spanning in het beeld.
                        Spanning die vele foto's missen, welke volgens de regeltjes zijn opgebouwd.
                        Het is ook eens wat anders dan het zoveelste brave en inspiratieloze prentje van pakweg het Lierse begijnhof.
                        Ik vind dit persoonlijk een van mijn betere foto's, daarom heb ik hem in showcase landschappen geplaatst.
                        ( Maar dat is gevaarlijk heb ik gemerkt, met mijn “eigenaardige installatie”.
                        Welke door een mod die er niks van snapt, gestraft is met een verplaatsing van showcase naar beoordeling. )

                        Ben er zeker van dat ik niet 1 % van deze fotos in mijn archief heb zitten omdat ik ze meestal dadelijk wegkieper.
                        Dat is omdat je het als mislukte foto's beschouwt.
                        Maar als je zoals ik met deze foto deed, er opzettelijk naar op zoek gaat, dan zijn het geen mislukkingen meer, maar doelbewust gemaakte opnamen, en dan ga je ze zeker niet meer wegkieperen.
                        Ik zou zeggen probeer het maar. Het verruimt de horizon, je komt met vernieuwende beelden thuis.

                        iedereen bedankt voor de reacties

                        Comment


                        • #13
                          Re: Litouwenstraat

                          Hey Control-Z,
                          Als foto vind ik deze foto ook niet veel zeggen (sorry ).
                          Maar ik volg je in jouw uitleg !
                          Als je die Litouwenstraat niet kent, kom je tot de indruk (of geen indruk) die ik nu krijg.
                          Maar als documentaire-foto kan hij wel dienen ! Maar dan hoort er wel tekst en uitleg bij over de omgeving.
                          Het is een persoonlijke kijk op een omgeving, wat ik altijd respecteer ! Maar niet iedereen hoeft dit daarom mooi te vinden
                          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          Wat ik wil aantonen?
                          Dat lelijkheid schoonheid kan worden, als je je ervoor open stelt, als je het er in wil zien.
                          Dat je van een lelijke omgeving, fotografisch een mooie omgeving kan maken.
                          Door zorgvuldig een onderwerp uit te kiezen en er een compositie voor te bedenken.
                          Ten eerste is de Litouwenstraat niet bepaald een omgeving waar je zou willen gaan wonen of waar je een foto zou van nemen. Dat feit trekt me al aan.
                          Daar doe ik dan nog een schepje bovenop, door tegen de regeltjes te zondigen en het verkeerslicht in het midden te zetten.
                          Zo creëer ik spanning in het beeld.
                          Spanning die vele foto's missen, welke volgens de regeltjes zijn opgebouwd.
                          Het is ook eens wat anders dan het zoveelste brave en inspiratieloze prentje van pakweg het Lierse begijnhof.
                          Ik vind dit persoonlijk een van mijn betere foto's, daarom heb ik hem in showcase landschappen geplaatst.
                          ( Maar dat is gevaarlijk heb ik gemerkt, met mijn “eigenaardige installatie”.
                          Welke door een mod die er niks van snapt, gestraft is met een verplaatsing van showcase naar beoordeling. )


                          Dat is omdat je het als mislukte foto's beschouwt.
                          Maar als je zoals ik met deze foto deed, er opzettelijk naar op zoek gaat, dan zijn het geen mislukkingen meer, maar doelbewust gemaakte opnamen, en dan ga je ze zeker niet meer wegkieperen.
                          Ik zou zeggen probeer het maar. Het verruimt de horizon, je komt met vernieuwende beelden thuis.

                          iedereen bedankt voor de reacties
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Litouwenstraat

                            Ik passeer daar omzeggens elke dag. De witte gebouwen in de achtergrond zijn ondertussen al verdwenen voor de "toekomstige" Oosterweelverbinding.

                            Mijn idee is dat je er absoluut het minst interessante beeld hebt weten uitpikken. De graansilo's met bijhorende kaai, de Royerssluis zelf, verderop het rangeerstation waar altijd wel wagons staan, zijn m.i. 100x fotogenieker

                            Comment


                            • #15
                              Re: Litouwenstraat

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              Wat ik wil aantonen?
                              Dat lelijkheid schoonheid kan worden, als je je ervoor open stelt, als je het er in wil zien.
                              Dat je van een lelijke omgeving, fotografisch een mooie omgeving kan maken.
                              Door zorgvuldig een onderwerp uit te kiezen en er een compositie voor te bedenken.
                              Ten eerste is de Litouwenstraat niet bepaald een omgeving waar je zou willen gaan wonen of waar je een foto zou van nemen. Dat feit trekt me al aan.
                              Daar doe ik dan nog een schepje bovenop, door tegen de regeltjes te zondigen en het verkeerslicht in het midden te zetten.
                              Zo creëer ik spanning in het beeld.
                              Spanning die vele foto's missen, welke volgens de regeltjes zijn opgebouwd.
                              Het is ook eens wat anders dan het zoveelste brave en inspiratieloze prentje van pakweg het Lierse begijnhof.
                              Ik vind dit persoonlijk een van mijn betere foto's, daarom heb ik hem in showcase landschappen geplaatst.
                              ( Maar dat is gevaarlijk heb ik gemerkt, met mijn “eigenaardige installatie”.
                              Welke door een mod die er niks van snapt, gestraft is met een verplaatsing van showcase naar beoordeling. )


                              Dat is omdat je het als mislukte foto's beschouwt.
                              Maar als je zoals ik met deze foto deed, er opzettelijk naar op zoek gaat, dan zijn het geen mislukkingen meer, maar doelbewust gemaakte opnamen, en dan ga je ze zeker niet meer wegkieperen.
                              Ik zou zeggen probeer het maar. Het verruimt de horizon, je komt met vernieuwende beelden thuis.

                              iedereen bedankt voor de reacties
                              Ik zal eens kijken naar mijn mindere opnames of er iets bij zit waar ik nog iets mee kan..
                              In ieder geval bedankt voor de duidelijke uitleg. En ik ken ondertussen jou visie op fotografie dus je moet je zeker niet verdediggen t.o.v mij of iemand anders.
                              De grootste kuntstenaars zijn ook klein begonnen..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X