Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modelfotografie

    Ik zoek een lens of lenzen voor modelfotografie enerzijds buitenlocaties en anderzijds voor studiowerk.

    Bij buitenlocatie is dit meestal model in verlaten panden, gebouwen.

    Kan iemand me zeggen wat goede lenzen daarvoor zijn voor gebruik met een Nikon D90.
    Lenzen van ander merk dan Nikon ? Zijn die goed of toch beperkingen ?


    Momenteel in bezit :
    Nikon D90
    18-200 VR DXII
    Externe flitser SB-600
    https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
    www.jurgenlimbourg.be

  • #2
    Re: Modelfotografie

    Algemeen wordt aangenomen dat de nikkor 85mm AF-D een van de beste (betaalbare) portretlensjes is.

    Je zal die 360-400 euri betalen nieuw denk ik.

    Comment


    • #3
      Re: Modelfotografie

      Of de 50mm 1.8 , die kost 120€ ofzo en is haarscherp.
      MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

      Comment


      • #4
        Re: Modelfotografie

        zeer goede en populaire lens, maar je moet er wel behoorlijk dichtbij voor komen, wat sommige modellen wat ongemakkelijke gezichten doet trekken. Wat langer is vaak "comfortabeler" voor het model. Een 50mm is op een D90 eigenlijk ook al 75mm equivalent op FF.

        beiden zijn sowieso goede opties.

        grtn

        Comment


        • #5
          Re: Modelfotografie

          hierbij een topic van 11 augustus (via ZOEKFUNCTIE)

          KLIK
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Modelfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
            Algemeen wordt aangenomen dat de nikkor 85mm AF-D een van de beste (betaalbare) portretlensjes is.

            Je zal die 360-400 euri betalen nieuw denk ik.
            Zeer goede en vooral betaalbare lens !

            Comment


            • #7
              Re: Modelfotografie

              de 80-200mm f2.8 schuif zoom... vind je tweedehands onder de 400€... is een prima lens hiervoor... op 200mm krijg je een heel mooie DOF voor portretten...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Modelfotografie

                Ik heb even opgezocht en vind :


                AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G
                35mm f/2D AF Nikkor
                50mm f/1.4D AF Nikkor
                AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G
                50mm f/1.8D AF Nikkor
                85mm f/1.4D AF Nikkor
                85mm f/1.8D AF Nikkor


                Welke lens is nu echt beste voor modelfotografie
                Ik wil ook Urban doen en modellen fotograferen in vervallen gebouwen, leegstaande panden enz


                Nu heb ik een 18-200 DX VR II lens die eigenlijk wel goed is vind ik

                Als ik zo een andere lens koop, ga ik dan heel wat verschil zien ?
                https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
                www.jurgenlimbourg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Modelfotografie

                  kijk misschien eerst eens op welke focal length je je meeste foto's maakt alvorens je een lens gaat kopen... je kan dit zien in je huidige portfolio...

                  35mm is erg dicht, erg vervormend...

                  als je toch panden en locaties zit, neem dan een "lange" lens... vanaf 85mm en langer...

                  enkel als je in studio zit en je bent beperkt in afstand zou ik een kortere lens nemen...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Modelfotografie

                    help, ik zoek een objectief

                    In bijna alle internet fora (forums) is dit nu de meest gestelde vraag. Help, ik heb een D90 met kit objectief aangekocht en nu zoek ik een objectief om uit te breiden. Help, ik ga op vakantie naar Guatemala, welke objectieven moet ik mee nemen. Help ik zoek een uitbreiding van m’n objectieven.

                    Nu kun je zo geen antwoord geven. Want een antwoord is afhankelijk van:

                    1. Welk resultaat wil je er mee bereiken?
                    2. Welke camera heb je?
                    3. Welke andere objectieven heb je?
                    4. Welke ervaring heb je met objectieven?
                    5. Hoeveel geld is er beschikbaar?

                    Meer lezen: objectief advies op m'n website.

                    Of anders de 20 mm, die ik vrijwel altijd voor model fotografie gebruik. Voorbeelden hiervan:
                    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                    Comment

                    Working...
                    X