Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S 70-200mm F 2.8 VR Zwart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Nikon ] Nikkor AF-S 70-200mm F 2.8 VR Zwart

    Hallo,
    Ik verkoop mijn Nikkor AF-S 70-200mm F 2.8 VR Zwart objectief. Deze is 7 maand oud en bijna niet gebruikt. Met andere woorden in perfecte staat. Het objectief komt met draagtas, zonneklep, het garantie bewijs, de origineele factuur (in Belgie gekocht bij Arts & Crafts te Mariakerke). U kan dit objectief uiteraard volledig testen .

    Foto

    Tech Talk:
    De Nikon AF-S VR 70-200 f/2,8G IF-ED is een ware topper en legt flink wat gewicht in de schaal. Het telezoomobjectief is uitgerust met de innovatieve Vibratie Reductie techniek voor optimale prestaties. De lens maakt gebruik van Internal Focusing (IF) waarmee een zeer snelle AF behaald wordt. Het objectief bestaat uit het speciale ED (Extra Low Dispersion) glas voor een nog hogere scherpte en een mooier contrast.

    Kenmerken:

    - Silent Wave Motor voor fluisterstille, snelle en uiterst accurate autofocus
    - Serial nummer 442015
    - Vibratie Reductie biedt het gebruik van sluitertijden die 8x langer zijn (3-stops)
    - Twee VR-standen zijn beschikbaar: Normal en Active
    - Nieuw optisch ontwerp met 5 ED-glas lenselementen
    - Afgerond diafragma met 9 lamellen geeft een natuurlijke weergave van onscherpe partijen


    En nu de hamvraag, waarom doe ik deze weg ?

    Dit is een perfecte lens, maar niet voor de D700 en D3X. Ikzelf heb een D700 en op dit toestel heeft de lens op de limieten een klein vignet (200mm bij 2.8). Weliswaar heel weinig, maar voor de prijs dat zo een lens kost mag het niet. Nikon Belgie, tilt er niet zwaar aan en zegt dat dit geen enkel probleem is als de anti-vignetering aan staat op de D700 camera. Ben ik dus niet met akkoord. Buiten dit is het een pracht van een objectief (wel geweten bij de profs). Dit Objectief is getuned voor de D3...serie en alle DX formaten,maar niet speciaal voor de D700 en D3X (nieuwe sensors). Caviat: Nikon blijft claimen dat deze lens geschikt is voor de D700.

    Nikon komt met de VR2 uit in Oktober geschikt voor de D700 ( dat is het objectief dat ik ga kopen ter vervanging van de VR1)

    Dus heb je een D700 of D3X, niet kopen deze . Tenzei je er kan met leven dat er een kleine vignetering is op de limieten.

    Prijs: 1650 Euro



    Vergelijk: Foto.myoo 2249 Euro, Focilux 2199 Euro,
    Last edited by flashsplash; 6 september 2009, 21:03.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Working...
X