Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan te bevelen lens voor Urbex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aan te bevelen lens voor Urbex

    Als beginner urbexer had ik graag een lichtsterke lens gekocht voor mijn NIkon D200.
    Een collega raadde me aan 2.8...

    Aangezien ik een leek ben op dat gebied (volg volgende week avondschool) had ik graag tips of aanbevelingen voor dit soort fotografie.

    Dank
    www.fluidr.com/photos/fotofilip3

  • #2
    Re: Aan te bevelen lens voor Urbex

    Oorspronkelijk geplaatst door XiNiX Bekijk bericht
    Als beginner urbexer had ik graag een lichtsterke lens gekocht voor mijn NIkon D200.
    Een collega raadde me aan 2.8...

    Aangezien ik een leek ben op dat gebied (volg volgende week avondschool) had ik graag tips of aanbevelingen voor dit soort fotografie.

    Dank
    17 - 55 2,8 , een goed statief , sigma 10 - 20 .
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

    Comment


    • #3
      Re: Aan te bevelen lens voor Urbex

      met statief heb je helemaal geen lichtsterke lens nodig voor urbex... trouwens, je zal de gebouwen toch steeds met een grote diepte scherpte willen schieten... F11 bijvoorbeeld...

      los hiervan is de 17-55mm 2.8 wel de beste lens die kan je kopen voor je D200, maar een 18-70mm is op statief bijna even scherp, en misschien handiger is een 16-85mm lens...

      een heel brede lens zoals de 10-20mm van sigma is ook leuk natuurlijk

      welke lenzen heb je nu?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Aan te bevelen lens voor Urbex

        Zonder twijfel de 10-20

        2.8 daar heb je niks nada aan voor urbex fotografie tenzij je op die plaatsen modellen wilt shooten.
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

        Comment

        Working...
        X